• martin05

Festlokal Bohuslän

Vi kommer att gifta oss på Orust den 9 juli och har fått litet oväntat problem med festlokalen.
    Har ni tips på trevlig lokal eller restaurang / catering på Orust eller i närheten (Lysekil, Uddevalla etc) är vi mycket tacksamma.
    Vi kommer att vara knappt 30 personer.

//Martin och Christina

• Svar på tråden Festlokal Bohuslän
  • Amris

Sjöstugan i Nösund är en mycket fin och trevlig lokal precis vid vattnet dit ni kan catera mat. Det finns även en lokal i Hällevikstrand som jag vet är populär för bröllop. Själv ska jag ha festen på Handelsman Flink i augusti, men där måste man vara minst 50 gäster.

Lycka till!

• Linslus

Problemet med Sjöstugan är att det är en vacker promenad längs en typ brygga längs med berget (vilket kan vara besvärligt för gäster med svårigheter att gå, behov av rullstol eller liknande) & att det inte finns toalett i lokalen--utan man får gå de där ca 200m tillbaka till en separat toalett vad jag förstod... Men den ligger fantastiskt vackert!

KALASKOCKARNA i Uddevalla har jag hört mycket gott om & de tänker vi anlita nästa år till vårt bröllop. Briggens catering finns oxå!

Café Emma i Mollösund är ett fint ställe att ha bröllopsmiddag på för max 40 gäster!
    Magasinet i Mollösund (ägs av Oceangroup) är också kanonfint för lite mindre sällskap
    Sen finns Hälleviksstrands Främjandes Lokal, Barrevikens lokal....
    Rågårdsviks pensionat & hotell är oxå fint.

Lycka Till!

Amris: Vad fick du för prisuppgift för bröllopsmiddag av Flinken?
    Jag hörde mig för & fick ett bud på typ 900kr/person & då frågade jag bara efter en 2-rätters meny ÄR det så dyrt där alltså?! Men vackert förstås...

• betsy05

jag har tittat på måååååånga lokaler på Orust, Tjörn, och resten av skärgården. Om du ger mej din email adress ska jag skicka all infon. Men jag tror att det mesta är uppbokat för sommaren, vi bokade i Augusti förra året och då var det redan halv bokat

• Jose

Hej,
    Om ni fortfarande letar efter en lokal kan jag tipsa om ett fantastiskt hus där man lätt skulle få plats 30 personer. Kolla in www.villasandas.se/swedish/swe_start.asp

Huset ligger på en otrolig sjötomt på fastlandet innanför Orust.

• no_logo

Kan du posta din email betsy55. Vi letar efter ett ställe där man kan bo antingen i Orust eller Tjörn.

Svar på tråden Festlokal Bohuslän