• c.son

Hur får jag bort gäddhänget..?!

Jag behöver ett effektivt sätt att minska "gäddhänget" på överarmarna. Och jag gifter mig 4/6!!! (Karaktären är inte bra m.a.o.) Nåt bra tips man kan köra stenhårt i 1 1/2 månad nu..?

• Svar på tråden Hur får jag bort gäddhänget..?!
  • Jobbet

Hm, har själv köpt en gummisnodd som går att fästa i dörrkarmen hemma. Tanken var att köra triceps varje kväll innan jag gick och la mig. Tyvärr har jag inte varit så disciplinerad. Gifter mig själv den 18/6 och skulle oxså vilja bli av med gäddhänget. Vad som är bra med en gummisnodd (om disciplinen finns) är att man lätt kan reglera motståndet i takt med att man blir starkare. Annars kan man ju köpa hantlar med avtagbara vikter.

Lycka till!

• sofsk

Ledsen att säga det men man hinner aldrig träna bort gäddhäng på 1,5 mån. Det är riktigt svårt att träna underarmar så att man blir av med gäddhänget, men annars så är det ju styrketräning med stång som gäller, jag förespråkar pass typ bodypump för då tränar man hela kroppen, sen är det ju självklart viktig med rätt kost förstås.

• capri05

underarmar????
    jag är ganska säker på att gädddhäng sitter på överarmar.

ha ha får en mentalbild av en slapp underarm

• sofsk

Sorry: att jag uttryckte mig fel, överarmens undersida menade jag självklart, triceps!!

• skratt-maja

om man nu inte vill vara på gymmet och int eheller har några redskap till hands hemma så fungerar ju baklängesarhävningar ritkgt bra, dvs du har näsan mot taket istället för mot golvet, tänk på händernas placering bara, fingrana sk apeka framåt eller en aning utåt för ananrs gillar inte armbågen det hela. Hur man palcerar fötterna beror ju på hur mkt man orkar, liksom man kan göra vanliga armhävningar i olika svårhetsgrad så fungerar denna typ på samma sätt....

kombinera med vanliga armhävningar och du kommer att känna dig starkare
    lycka till med armarna...

Svar på tråden Hur får jag bort gäddhänget..?!