• Pans

Egna trohetslöften/vigsellöften

Vi ska gifta oss i kyrkan men tycker att det känns lite konstigt att säga de vanliga trohetslöftena. Nån som vet om det brukar vara ok att skriva sina egna? Och är det nån som vet var man kan hitta lite inspiration om vad de kan innehålla?

• Svar på tråden Egna trohetslöften/vigsellöften
  • Fröken N

Det finns massor med insperation i gamla trådar här. Vi hade våra egna och jag tror att det blir vanligare och vanligare. Vi har flera vänner som också har haft egna. Känns mer personligt då. Risken är väl bara att man börjar stortjuta om man inte har hört varadras innan...

• Labbelina

vi ville inte ha egna löften eftersom vi kommer vara alldeles för nervösa. Prästen ville ändå att vi skulle skriva egna löften som vi skall lämna till honom innan vigseln. Dessa kommer han sen lägga i kuvertet med vigselbeviset. Han sa att vi skall tänka efter varför vi vill gifta oss med varandra och det skall innehålla att vi vill dela resten av livet med varandra. Jag tycker att det är en jättegullig grej att göra och det skall bli kul att läsa min blivandes ord morgonen efter bröllopet

• Pans

Japp, det gäller att man läst dom innan för att undvika drama... Synd att sökfunktionen inte funkar här, för det är så himla jobbigt att söka "manuellt".

• Forsfors

Kola på filmer och Tv-serier, där brukar de ju ofta skriva sina egna löften, ni kanske kan finna någon inspiration där om innehåll etc. jag har inga konkreta förslag, men kolla runt kan ni ju alltid göra.

Svar på tråden Egna trohetslöften/vigsellöften