• lilla Nette

Limhamn?

Vi funderar på att gifta oss i Limhamns kyrka och vill gärna fira bröllopsfesten i närheten. De enda lokalerna vi känner till är Hantverksgården och Folkets Hus. Är det bra lokaler? Vad kostar det?

Känner ni till en bra lokal där man själv kan ta med mat/sprit?

• Svar på tråden Limhamn?
  • gumman76

Vi skall gifta oss i Limhamns kyrka och ha festen på Luftkastellet, vilket inte är så jätte långt ifrån (dock inte gångavstånd). Tyvärr får man inte ta med alkohol (eller mat) själv.

• Marie D

Hej!

Där vi brukar var är på Rest. Variation man får ta med sig dryck med dock inte maten utan det måste man ta med dom.

Mvh

Mia

• Larsson

Har ni bestämt vilket datum ni ska gifta er? Vi ska gifta oss i Limhamns kyrka den 27 augusti, men ska nog ha festen ute i Husie.

• mmd

min syssling gifte sig i Limhamns kyrka och hade festen i Kallbadhuset i Malmo. Sjalv ska jag gifta mig i Bunkeflo kyrka och vi ska ha festen i restaurang Ribersborg. De har bra matpriser och man far ha med sig sprit/vin/ol till festen sjalv...Bra for budgeten!

• Lilla Nette

Tack för de bra förslagen! Vi tänkte åka runt och kolla in ett par festlokaler till helgen. Jag tror att vi väljer ett ställe där man kan ta med egen sprit. Det blir ju billigare då.

Vi ska gifta oss våren 2006. Har förstått att man ska vara ute i god tid om man vil ha en speciell festlokal och dag. Fast vi har varken bestämmt det ena eller andra.... ;)

När ska ni gifta er?

• Lethili

mmd:
    Är lite intresserad av Restaurang Ribersborg och undrar om du kan berätta lite mer. Vad tar de i lokalhyra och vad ingår då? (typ dukning, servering, städning m.m.) Hur länge får festen hålla på?

Tacksam för svar!!

• mmd

De tar ingenting extra for lokalhyra el stadning och dukningen eftersom man maste kopa maten genom dem ( + vin el dyl med maten, men priserna verkar rimliga..) Man far ocksa betala 1000kr/h for bemanning av baren. De verkar flexibla med hur lange man kan halla pa och nar jag fragade om tiderna sa de att "typ vid tre-tiden vill personalen nog borja dra sig hemat.."

• Lethili

mmd:
    Okej, tack så mycket!
    Kan alltså vara värt att kolla lite närmare på.

• Larsson

mmd: vilket datum gifter ni er? För vi var och kollade på Ribergsborg och prell.bokade men någon hade hunnit före oss... kanske ni?

• mmd

vi gifter oss 20 aug, sa det maste ha varit nan annan som hann fore!

• Lilla Nette

Nu har vi också kollat in restaurang Ribbersborg. Det ligger verkligen i en jättevacker omgivning.

Fast vi tänkte nog kolla in fler lokaler innan vi bestämmer oss. Har ni varit på S:t Gertruds?

gumman 76:
    Hur många gäster har ni? Hyr ni en del av Luftkastellet, eller hela? Kan man ta med egen dryck?

• Lilla Nette

Vi är ute i ganska god tid så jag tror att vi snart har kolla alla lokaler inom rimligt avstånd. Vi har inte bestämt oss ännu, men det är nog inte så bråttom ännu eftersom vi inte ska gifta oss förrän nästa år.

Gumman 76:
    Vad tycker ni om Luftkastellet? Verkar det vara rimliga priser??? Hur dags måste festen sluta? Ja, jag vill väl helt enkel veta allt ... *hi hi*

• gumman76

Lilla Nette - Vi har bjudit ca 130 gäster. Vi blir nog ca 110 (o.s.a. har inte gått ut ännu). Vi har hyrt hela Luftkastellet. Tyvärr får man inte ta med egen dryck. Det gör ju en del på priset, men det får det vara värt. Vi åkte runt och letade efter en annan festlokal där man kunde ta med alkohol själv, men eftersom vi hade fastnat för Luftkastellet hittade vi ingen annan som vi tyckte var ungefär lika bra...

Vi älskar verkligen utsikten på Luftkastellet och personalen är jätte trevlig, maten underbart god och så har jag hört av kompisar som har varit där på företagsfester med ca 300 personer att de sköter servering etc på ett mycket bra och professionellt sätt. Jag tycker att de har ganska rimliga priser. Man kan anpassa det efter hur man vill ha det. Festen måste sluta kl 02. För 1.000 kr extra kan man förlänga det till kl. 03. (Anledningen till att det kostar extra är som jag förstått det att de måste ansöka om förlängt öppethållande hos Malmö stad. Och så kostar det ju i och för sig mer för dem att ha personal där en timme till.)

• Larsson

Någon som vet hur det är på Folkets hus i Limhamn?

• Lilla Nette

Tack för tipset gumman 76. Vi ska till Luftkastellet och kolla in lokalerna till helgen. Jag håller helt klart med om att utsikten är fantastisk. Jag är bara lite rädd för att lokalen är för stor för oss. Men men... det återstår att se.

Larson:
    Jag har pratat med vaktmästaren för Folkets hus på Limhamn. Tydligen håller dom på med en totalrenovering som ska vara klar i september. Han bad oss återkomma i mitten av september för mer info om lokaler och pris. Innan renoveringen fanns det tydligen bara en lokal för 500 pers och den kostade 9500:-. I det priset ingick bara lokal, bord och stolar. Tydligen ska det bli fler mindre lokaler i framtiden men han visste inte vad det kommer att kosta.

• Tessiless

Lilla Nette:
    När jag var tärna på min bästa väns bröllop så hade vi festen på St Gertrud i Salmsonsalen. Jättebra! Framför allt är deras innergård så himla mysig, byggnaden är gammal och K-märkt. Vet inte riktigt vad kalaset kostade, men maten var underbar och man kunde ta med egen dricka.

Svar på tråden Limhamn?