• Anette26

Skiathos/Skopelos

Vi bokade en bröllopsresa till Skiathos/Skopelos idag. Ska vara en vecka på vardera ö. Är det någon som varit där?
    Vad tycker ni? Är det mysigt? Finns något att göra förutom sol o bad? Det fick bli en charterresa då vi insåg att budgeten inte räckte för både stort bröllop och exotisk bröllopsresa.

• Svar på tråden Skiathos/Skopelos
  • Tolin

Vi var på Skopelos förra året. En jättefin och väldigt lugn ö. Mest sol och bad skulle jag vilja säga. Vi bodde i byn och tog badbuss till stränderna en bit ifrån. Jättefina stränder med lite folk. Vi hyrde även bil en dag och körde runt. Utsikten från en del ställen är fantastisk! Strandpromenaden är mysig, men kort. Det finns inte såå många restauranger. Det som var skönt var att det var väldigt lite skandinaviska turister. Vi var väldigt nöjda!

• dala82

När åker ni dit? Jag åker till skiathos i juli. Om du åker efter det kan jag berätta massa när vi kommer hem!

• hannake

Vi var till Skiathos augusti - 03,vi hade det jättebra! Väldigt mysig ö med MÅNGA fina sandstränder.Bodde på hotel Susannah (enkelt men bra) utanför Skiathos stad, minns ej exakt vad området hette. Tog ofta "taxibåten" in t skiathos stad på kvällen för att äta middag - rekommenderar resturang meditteriano, med fantastisk utsikt över hamnen. Annars fanns det en jättemysig resturang nära vårt hotel - rose garden. Vi hyrde bla vespa och åkte över hela ön. Skiathos rekommenderas varmt!

Anette,
    har hört att man kan åka på kombinationsresor t skiathos/skopelos, vi är lite sugna på det. Vilka åker ni med? Vad kostar det?
    Lycka till med allt!

• dala82

Ursäkta Anette att jag lägger mig i din tråd, men jag vill också ha tips eftersom vi åker till Skiathos i sommar!

• Baylanda

Var i skiathos för några år sedan, väldigt mysig ö. Snorklingen var underbar och jag kan även rekommendera att göra ett provdyk där. Vi hittade en väldigt duktig instruktör med svensk fru. Kan också rekommendera att göra lite utflykter, vi var på en strand full med små stenar, man fick åka en båt dit. Det var urmysigt.

• hannake

Bayland,

vi var oxå på den stranden, man fick åka båt ut dit. Lalaria hette den - jättevackert!

• Baylanda

Nu längtar jag tillbaka till skiathos, man kanske skulle styra kosan dit på sin bröllopsresa.

• Anette26

Tack för alla tips, längtar redan...

Vi åker den 22 aug med Apollo fr Landvetter. Ska bo på Hotell Fiorella på Skaithos o Hotell Denise på Skopelos. Vi valde att ha balkong m havsutsikt på båda ställena, mysigt. Totalpriset för resan blev 13286 kr. Hoppas att det blir bra!

• Petsi

Jag och min mamma var pa Skiathos for ett par ar sedan. Det var jattemysigt och vackert. Fina strander!!!

• dala82

Jag passar också på att tacka för tipsen. Min kille kom hem för en månad sedan och hade i hemlighet bokat vår resa till Skiathos. Vi är förlovade sedan två år tillbaka, men jag misstänker att han kommer att fria igen när vi åker dit...hoppas!! ¨Då får jag ju ett legitimt skäl att vara här inne på BT...

Hoppas ni får det mysigt Anette26!

• Hallen brud

Hej,

Kan rekommendera Skiathos varmt
    Var där med min mamma i somras och har dessutom vänner som arbetat där som guider. Det finns många bra restauranger som ligger lite undangömt. Tyvärr ser man mest "turistfällorna" men den "gamla hamnen" har bra restauranger som är lite dyrare men inte alls dyra i svenska mått mätt.
    "En plo" - kanske det inte stavas... Ligger i gamla hamnen, rekommenderar hummer och vodkapasta.
    "Jailhouse" - en bit upp utmed "nya hamnen" är en engelsk restaurang med blandad meny - fantastisk kyckling.
    "Bonaparte" - en skandinavisk restaurang med långt mycket mer än svensk mat.
    Återkommer med namnet på den bästa restaurangen med grekisk mat som jag inte minns just nu
    Att hänga med på en båttur runt ön med sol och bad gör att man sen kan hitta sin egen paradis strand med mer eller mindre folk. Vad som än passar.
    Ha en underbar vistelse! Ni lär inte bli besvikna!

• dala82

Puffar upp den här tråden lite!

Svar på tråden Skiathos/Skopelos