• Ölandsbruden

Bra hotell Köpenhamn

Är det ngn som har tips på ett mysigt lite billigare hotell centralt i Köpenhamn?

• Svar på tråden Bra hotell Köpenhamn
  • Tolin

Det finns ett schysst hotell på Rådhusplatsen som heter The Square. Väldigt fräscht och snyggt för sitt relativt ringa pris. Rekommenderas varmt!

• Blivandefru

Mitt favorit hotel är Grand Hotel nära Rådhusplatsen, vet inte vad det kostar men det är jättefint och med bra restaurang och frukost.

• Moloko

Oh va roligt att se Tolin rekomendera samma som jag tänkte göra

De brukar ha ett erbjudande som heter Therapy for couples från 450 Dkk inkl stor flaska champagne. Byggt typ förra året. Urläcker inredning!! www.thesquarecopenhagen.com/

Rekomenderar dem till 110%!

• maria b

Hej
    Jag bor i Kph och kan rekomendera The Square. Har haft vänner och familj som ahr bott där och alla är urnöjda. Det enda du ska tänka på är att rummen har olika storlekar, fråga om det vid bokningen.
    Lycka till

• Ölandsbruden

Tack! Då måste jag kolla in The Square på en gång!!

• Ölandsbruden

The Square hade bara dyra rum kvar de datum jag ville bo där. Några fler tips från er med lokalkännedom?

• Tolin

First Hotel på Vesterbro, nära Rådhusplatsen, är också jättefräscht och prisvärt! Frukosten går verkligen inte av för hackor. Bättre än frukosten på The Square faktiskt.

• Tolin

Äh det såg inte så billigt ut nu. Det bästa är ju om ni kan hitta någon typ av erbjudande. Det brukar finnas med jämna mellanrum. Tror att vi har bott på både First Hotel och The Square för 900DKK inkl frukost och mousserande på rummet. Det brukar finnas annonser i Sydsvenskan bland annat...

• Bröllopstokiig

Har bott på hotellet som tillhör spa/sportcentrat DGI-byen. Ligger precis vid centralstationen. Det är nytt och fräscht, gratis inträde till deras spa, bra frukost, trevlig personal. Och till ett mycket hyfsat pris. Kan varmt rekommenderas!

• sjd

Har inte bott på så många ställen i Köpenhamn mer än Scandic Copenhagen.
    Ligger tre kvarter från centralstationen.
    Tror inte det är så vansinnigt dyrt eftersom det är ett Scandichotell. kolla på www.scandic-hotels.se/ där kan man boka även utanför Sverige.
    De har en maffigt god frukostbuffé med bl.a danska wienerbröd med choookoolääääde... ;)

• ZazzaZandor

Vi bodde på First Hotel Vesterbro på vår bröllopsnatt och natten innan.
    Jag tycker att det är bra läge på hotellet, men det har blivit rätt slitet.
    Frukosten är RIKLIG med många valmöjligheter.

DGI-byen har jag också bott på. Det hotellet ligger nästan lika nära Rådhusplatsen. Vi var där kvällen innan vi gifte oss på en "kulturafton". Ett fräscht enkelt hotell. Positivt att man kan bada och bubbla.

Det positiva med båda dessa hotell är att de INTE har heltäckningsmattor utan trägolv i rummen.

• Ölandsbruden

Oj, vad många tips!! Tack ska ni ha nu har jag lite att välja på.

• Netbrud

Hej,

Her får du tips fra en rigtig Københavner:

www. arp-hansen. dk

Hotel Phoenix och Nyhavn 71 er dom bästa hotellerne, sök under parterapi, så får du champagne med i priset.

Christina

• *Bella*

Jag och min pojkvän ska till köpenhamn den 5 maj! Vi har bokat på Phoenix...hoppas att det är ett bra hotell!

• Ms. August

Hejsan, jag bodde på Phoenix för ca 1 år sedan tillsammans med min sambo..
    Jag tyckte det var så där bra. Men det beror nog på vilka förväntningar man har. De rummen som jag såg var rätt så mysiga (gamla) lite snea i golven osv.. toadörren gick upp hela tiden för golvet var snett hehe..
    Men jag föredrar nya hotell i skandinavisk stil. Men det ligger bra till och frukosten var god, så ni får det säkert jätte bra.

• Celeste

Vill ni hitta hotell för runt500:- /natt och person så gå in på www.metrotravel.com. De har olika alternativ: City, Family mm. Kanske inte det allra finaste, men både +++ och ++++ hotell till mycket rimliga priser. Vi har bokat genom dem precis och det kostade 545:-/natt och person 5 min promenad från Ströget.

• *Bella*

Phoenix var ett underbart hotell! Älskar sådan lite äldre stil så jag blev supernöjd!!!

Svar på tråden Bra hotell Köpenhamn