• LlovesT

På jakt efter billig kostym

Såg att Brothers hade kostym med skjorta och slips nu för 2000kr istället för 2500. Brukar det vara många kostymer på rea nu eller kommer det vara större reor efter studenten och konfirmation? Är dressman dyrare eller billigare än Brothers, och är det någon som vet om Kappahl eller någon annan kedja har kostymer?

• Svar på tråden På jakt efter billig kostym
  • Stockholmsbrud i Dalarna

I Stockholm har du ju Grosshandlarn. Vet inte hur deras kostymer är, men vi köpte en frack där för 2000 (!) till min blivande och den var jättefin. (Nästan snyggare än den vi just tittat på i en annan affär för över 5000, men det vågar man väl nästan inte säga...)

• Titrania

H&M har snygga kostymer. O Topman (heter det väl?) har iaf snygga kavajer, antar att det finns kostymer oxå...

• LlovesT

jasså h&m har! det visste inte jag, det är ju inte sånt man brukar titta på när man är där jag bor i Borås så det blir inte så billigt att åka till sthlm och köpa kostym, men tack ändå!!

• Titrania

Tjaaa...iaf H&M i Nordstan i Göteborg. O bor du i Borås är det ju inte SÅ långt o fara... =)

• magdalena80

DressMan tycker jag brukar ha billiga "paket" med kostym + skjorta o slips, speciellt i studenttider. Kommer inte ihåg några priser men om ni inte har nån brådska kan ni ju vänta o se vad de har för erbjudande i år.

• LlovesT

vi ska inte ha den förrän i början av september så det är ganska lugnt. SKa hålla utkik!

• tussan72

Hej!
    Vi köpte min blivandes kostym på dress man 1500:- å jätte snygg (mörk grå)
    Lycka till

• LlovesT

tussan 72 var det nyligen? finns det mörkblå? Min sambo passar inte så bra i grått.

• LlovesT

upp igen, någon som vet om dressman har kostymer för 1500kr just nu?

• Princessdiamond

LlovesT:
    bor du i borås har du ju toppläga med alla affärer!!
    borås e ju nästan roligare och trevligare än gbg..
    vet inte hur det e på dresman nu, och ni gifter er ju såpass snart att jag inte kan tipsa om mellandagsrean ;)
    jag å min sambo ska iaf till dressman när det är dags i vinter :) vi tittade senast och då fanns det kostym för 1000 spänn..
    dock inte skjorta och slips då..

• LlovesT

Ja vi har ju både knalleland och centrum så det är inte svårt att hitta kläder, det är billiga med bra kvalite som är det kluriga Får hoppas på sommarrea

• TingelingAnna

www. kladpiraten . se

Vet dock inte hur kostymen ser ut i verkligheten. Affären ligger i Gävle. Köpte min balklänning där för ett par år sedan och fick jättebra service.

• maria664

dressman brukar ha kostym för 995 kr så dig en titt där

• Hilde

Har inte Cavalliere en liten "lagerförsälningsbutik" i Borås? Har för mig att vi kört förbi en sådan någon gång.

• Hilde

hmmm ...var snälla och bortse från stavningen.

Svar på tråden På jakt efter billig kostym