Hur ska jag nå fram till honom?
Här är en person som måste bara skriva av sig lite och kanske om någon orkar läsa igenom mitt inläg söka till sig lite råd!
Det är så att jag älskar barn. De är verkligen det bästa jag vet och jag vill verkligen skaffa ett! Anledningen till att det inte går just nu är för att varken jag eller min blivande har ett jobb. Han gör sin militära tjänst och så är vi unga. "Ha inte för brottom" säger många och det är jag förfan trött på.
Under hela min barndom så har jag fått uppfostra 4 yngre syskon. Min yngsta syster blev lämnad hos mig redan i början av hennes 3:e månad som nyfödd. Hennes mamma (min styvmor) hjälpte min pappa i affären (han är egen företagare) och hade då inte tid. Jag är den äldsta dottern på 20 år (fyller 21 i december) och min yngsta syster är 9 år idag. Jag har gått igenom verkligen mycket i mitt liv som inte har någon mening att gå in på just nu.
Under mitt andra år på gymnasiet byter jag gymnasieskola till min bästa kompis skola och där börjar också en helt ny omgång av elever. ca 2 månader efter skolstarten så hittade vi till varandra och har sedan dess varit bara vi två. Vi har bråkat VÄLDIGT mycket och tjatat om precis allt. (tro inget annat än att jag verkligen älskar honom och kan inte tänka mig leva mitt liv utan honom). Idag har det då som sagt gått snart 3,5 år sedan vi träffades och blev ett par och den 3:e september gifter vi oss.
Förra året så blev jag med barn fastän jag tog p-piller. Jag blev lite svagt anklagad av hans föräldrar och de sa att jag gjorde det med mening medan han svarade tillbaka att han litade på mig och att jag aldrig skulle göra så. Vi har tidigare bråkat och bråkat om att skaffa barn ihop (han är ganska mogen för sin ålder, han är ca 8 månader yngre än jag, och tänker mycket på ekonomi, arbete och allt annat. Med andra ord så har han ALDRIG varit en risktagare eller en chansare). Många ord slängdes fram och tillbaka och jag blev gravid i alla fall. I mars år 2004 blev jag tvingad till en abort, fostret var ca 9,5 veckor gammalt. Jag grät mig till sömns varje dag innan dagen då aborten skulle utföras kom och jag ringde och träffade honom väldigt mycket och bad honom om att inte tvinga mig göra detta. Han la skulden på mig att det var mitt fel att jag blev med barn och sedan slog jag till honom i huvudet så han kunde vakna och inse att det krävs 2 för att ett barn skall bli till och inte 1. Jag grät enda till sista sekunden då allting var klart. Han såg hur dålig jag mådde och hur ont jag hade (jag gjorde abort med piller-metoden) och hur mycket jag skrev och led men det enda han kunde göra var att hålla i min hand och torka bort mina tårar. Jag kollapsade verkligen på kliniken och ville bara därifrån men insåg att jag inte kunde heller behålla barnet eftersom jag varken kan eller vill uppfostra det utan sin pappa och så hade jag pratat med mamma (som just då fick reda på att jag inte var oskuld) om mitt problem och hon valde att inte heller stå vid min sida, "du är inte längre min dotter om du behåller det" sa hon till mig (vi kommer från libanon och där är ett barn innan ett bröllop en stor skam, men vi är inga muslimer). Det var min enda utväg! Idag så ångrar jag att jag gjorde det *tårar rinner för kinderna* och skulle vridit tillbaka klockan om jag kunnat.
Jag vill inte att min blivande skall framstå som nån dålig person eller liknande för det är han inte, eller nja nästan inte. För två helger sedan frågade han mig när jag hade tänkt att vi skule ha barn ihop efter bröllopet och jag svarade att på sommaren år 2006 så skulle jag gärna vilja bli med barn (alltså nästan ett år efter att vi gift oss), förra helgen fick jag ställa samma fråga till honom eftersom han inte svarade på det sist och han svarade som jag trodde att inte på ett bra tag :(
Saken är nu den att jag har ALLTID under våra år, månader, veckor och dagar tillsammans fått anpassa det största av mitt liv till honom t.ex. han tog studenten ett år efter mig, han skulle göra lumpen och bli klar nu i slutet av augusti, jag har fått göra abort för hans skull och jag skall kanske flytta till en helt annan stad ifall han kommer in på polishögskolan (som han sökt till nu och kommer fortsätta söka till den tills han kommit in). När jag pratade om alla de sakerna JAG velat göra och vill göra men saker som jag inte kan eftersom jag inte vill resa ifrån honom eller göra de utan honom så bråkade vi och han vände på hela bråket så att jag skulle framstå som boven (han gör så för det mesta. Det är alltid jag som slutar gråtande i ett hörn). Nu då till "barn frågan" så är jag jävligt upprörd över att han inte tänker på vad JAG vill, jag måste ju jämt dadda efter honom som en svans. Jag är så jävla trött på allt sånt skitsnack att jag nu den senaste veckan tänkt "är han verkligen det bästa jag kan få"? (jag brukar tänka så ibland, väldigt sällan men ibland, på detta viset) Jag vill inte lämna honom för jag älskar honom och vill verkligen inte leva utan honom.
Men jag är så trött på att göra uppoffringar som man inte får ett TACK eller någon uppskattning för *sucka*
Vad ska jag göra?Jag har skrivit brev till honom nu (eftersom han är i lumpen så kommer han inte hem så ofta och då brukar jag skriva brev) om detta med barnfrågan att jag också vill ha nått att säga till om. Jag ve inte hur han kommer reagera eller svara. Men jag vet nästan för säkert att det kommer sluta med mig gråtande i nått hörn!!!
Han är den mest ENVETNA människan jag någonsin vet. Han är också ganska självisk och envis! *ahhhhh*
Hur ska jag nå fram till honom om mina känslor? Jag har sagt det till honom flera gånger men jag lyckas aldrig nå fram på riktigt tydligen :(
[Förlåt så mycket att det blev så långt]