• LlovesT

alkoholfri bål/välkomstdrink?

Hoppas verkligen att sökfunktionen sätter igång här snart! Vissa saker hittar man inte på google

Någon som har ett recept på drink eller bål utan alkohol och helst utan, eller utan stora mängder, av citrusfrukter i? Jag har en kompis vars mage inte tål citrusfrukter. Det får gärna vara enkelt recept!

Tack på förhand!

• Svar på tråden alkoholfri bål/välkomstdrink?
  • LlovesT

Vad är ginger ale för något?? är det citrus? *pinsamt att man inte vet det*

• Aprilia

Ginger Ale är en typ av schweppes (stavas det så?) du vet drickan. Smakar ung. som champis men ej så söt. vet inte om jag missförstod dig nu....
    Jag kan tänka mig att den är mkt god att blanda med!

• loppalina

Fanta vilda bär är jättegod att blanda bål på tex med fruktsoda cider och lite frukter i och dessutom får den en väldigt vacker färg!

• LlovesT

Jag får köpa en flaska Ginger ale och smaka

Vilda bär som är så gott dessutom! ska man ha både cider och fruktsoda eller räcker det med en sort?

Tack för era svar!

• halstabletten

Som välkomstdrink kan man ju köra på vanligt alkoholfritt cider, tex äppel- och "finare" flaskor som ser festligare ut :) Vill ni göra det lätt för er så kan ni ju satsa på det!

Annars så brukar det gå att blanda diverseläsktyper. Särskilt fruktsoda, hallonsoda, päronsoda brukar göra sig bra i bål. Undvik coca-cola, troccadero och pommac, de brukar inte vara så lyckade i bål ;)

• Stockholmsbrud i Dalarna

Här är ett tips som kommer från Systembolagets webbplats. Det går säkert att utesluta citrusfrukten i den.

Vinbärsbål
    Ca 15 glas
    3 dl svartvinbärssaft
    2 dl koncentrerad fläderdryck
    1,5 l flädercider (finns i livsmedelsaffären)
    klasar av frysta vinbär
    citronskivor
    Blanda saft och fläderdryck. Tillsätt cider, citron och vinbär före serveringen. Vill du ha den mindre söt, ersätt en del av cidern med torrt, alkoholfritt mousserande vin.

• LlovesT

Tack för alla tips! Superbra!!

Svar på tråden alkoholfri bål/välkomstdrink?