• thanisa

Sprit i Polen jämfört med Tyskland

Min blivande ska snart åka till Polen med jobbet och vi tänkte han kunde ta med sig lite spritsorter hem. Är det någon som har en hum om hur priserna är i Polen om man jämför med tex Tyskland?

• Svar på tråden Sprit i Polen jämfört med Tyskland
  • Izunia

Hej Thanisa!

Vi brukar handla sprit när vi är i Polen och det är väldigt billigt. Framförallt vodka. Det finns ju billiga sorter men även absolut etc. Jag vet inte riktigt om det är billigare än i Tyskland men det ligger nog på samma prisklass!

• thanisa

Tack för svaret.

Surfade runt lite och insåg att Polen har lägre skatt på sprit än tyskland dock så är Tysklands skatter lägre på vin och öl. Han får nog köpa med sig lite grann hem så att vi kan fylla baren till bröllopet. Då det är flygresa så är det inte läge att ta med sig vin och öl så att det räcker till ett bröllop. Vet att när vi bilade när till frankrike så jämförde vi priser på en del olika märken alkohol och whiskeyn vi ville ha var billigast i Frankrike för att priset sedan steg för varje land vi åkte igenom.

• Izunia

Ja bil är att rekommendera! Mycket last!

Vi åker ifs ofta till Polen då jag har familj där, men ibland åker vi bara över helgen i norra polen för att shoppa. Jättebra! Åker fredag natt, framme lör morgon, shoppar bor på mysigt hotell (senast radisson) och bara slappar. Sedan åker men hem söndag. Om man bara vill ha kort helg är detta superbra. Samtidigt kan man gå på spa eller bara äta gott!

• talvi

Det är något litet billigare i Polen än i Tyskland men mycket beror också på vilka sorter man väljer. Absolut är ju som vanligt dyrast :( men jag rekommenderar absolut en shoppingtur i Polen!

Svar på tråden Sprit i Polen jämfört med Tyskland