• Bröllopstokiig

Festlokal i Tyresö

Den 1/12 gifter vi oss i Tyresö kyrka (Stockholm), men vi har ingen lokal att ha festen i...
    Det blir ca.40 gäster.
    Vart finns det lokal?
    Vad kostar den?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Festlokal i Tyresö
  • Bröllopstokiig

Mia, kolla på gula sidorna under festlokaler. Det kan även vara värt att ringa idrotts&båtklubbar t e x om de har klubbhus och fråga om de hyr ut för privata fester. Lycka till!

• Bröllopstokiig

Hej!

Tyresö bygdegård, ca 100 m från kyrkan är perfekt för ändamålet. De har Catering och hela baletten.

Lycka till, själv gifter jag mig i Ingarö kyrka

• Bröllopstokiig

Prinsvillan tror jag oxå går att hyra. Alby friluftsgård lika så. Kolla med Tyresö kommun om de har förslag.
    Dessutom finns det fina huset i Nyfors som är Pubs gamla hus (Ligger i sportstugeområdet, vem som har hand om uthyrning vet jag ej.) Det finaste av de alla är nog Tyresö Slott, där har flera av mina vänner haft sina fester men då måste man även ta mat och dricka genom dem.

• Bröllopstokiig

Catarina, hur ser Tyresö bygdegård ut? Ligger den fint, dvs. med lite grönt runt omkring? Hur många gäster tar den?
    Jättetacksam för info!

• Bröllopstokiig

Ursäkta att jag lägger mig i men jag tänkte bara delge er mina erfarenheter av Bygdegården. Det är jättefint grönt och lummigt där! Men det är två lokaler i huset och har man inte hyrt båda så delar man alltså hus med en annan fest om det blir riktigt illa. När jag var på bröllop där så var det ett till bröllop i den andra lokalen. Musik mm kan ju vara lite störande om det är två fester i samma hus...

• Bröllopstokiig

Nettan, hur många var ni på det bröllopet som ni var på? Kan man få in ca 100 personer tror du? Vi kan tänka oss att hyra hela stället (vill absolut inte dela lokal med någon annan) men vi vill inte behöva dela upp gästerna under middagen utan alla ska kunna sitta i samma rum.
    Är även huset fint?

• Bröllopstokiig

Jag vet bara att folk är nöjda med Bygdegården men jag visste inte om att man kanske måste dela gården med någon annan.

Lycka till

• Bröllopstokiig

Bor du i Tyresö så tycker jag att du ska åka förbi och titta. Du åker Tyresövägen fram när du har åkt förbi Tyresö skola på vänster sida så tar du nästa höger. Sedan tar du höger vid 4 vägskorset och vänster upp till bygdegården. Jo huset är fint men det är inte gammalt och fint som prinsvillan är. Festen jag var på var vi nog 30-40 personer och hade den lilla festlokalen på övervångingen. Man har gemensam toa på nedreplan. Stora festvångingen är på nedreplan och där får man nog plats med 100 men jag är absolut inte 100 % säker.
    Här ringer du bokar, de kan svara på dina frågor: 770 03 71 mellan kl 09.00-11.00.

• Bröllopstokiig

Jag har en fråga till Catarina som ska gifta sig i Ingarö Kyrka. Var ska ni ha festen?

Svar på tråden Festlokal i Tyresö