Oj, vad långt alla har hunnit!!!
Jag har också hunnit med en hel del, men inte fullt så mycket som er - vet inte om jag petar för mycket i detaljer innan jag kan ta beslut.
Här kommer vad jag har hunnit med:
-Bokat kyrka
-Kontaktat olika musiker som kan vara aktuella i kyrkan, men måste få klart vem som passar bäst.
-Beställt klänningen från USA (sjukt dyr i Sverige - kan verkligen rekommendera detta)
- Kollat upp och ska boka den fina stenen till ringen, också från USA. Guldsmeden är briefad om hur jag vill ha ringen när stenen kommer.
- Kontaktat catering och ska få klart med dem.
- Bokat stort festtält
- Bokat alla detaljer till tältet för dukning etc.
- Skickat ut inbjudningskorten.
- Skrivit informationsbrevet som ska ut nästa vecka om övernattning m m.
- Skor klart.
- Underkläder...kan man vara naken under eller är det helt olämpligt i kyrkan. Hittar inte några som funkar under min klänning...
- Värdpar är utsett och toastis ska bli tillfrågad i helgen.
- Flygresan till bröllopsresan bokad, ska bara boka hotellen - nu har vi nog bestämt vilka hotell det blir - tror jag ; )
- Frisör ordnad (tur att svärmor är frisör annars skulle jag väl dra ut på det också)
- Musik till festen är klart har automatisk dj-anläggning på jobbet - toppen bara att ladda med alla låtar vi vill ska spelas under kvällen och göra en bra blandning i förhand.
- Kyrkrodden bokad - ska bli roligt att överraska gästerna med att de ska få åka en jättefin stor roddbåt från kyrkan över Siljan till vårt hus
- Fotograf klar
- Alkohol...åka till Tyskland, beställa på internet eller vad ska man göra?
Tycker jag ser väldigt rörig ut och alla som säger att jag är så ordentlig och perfektionist. Oj, oj, oj!