• Knoppen

20:e augusti brudar! Hur långt har ni kommit?

Tänkte starta en ny tråd och se hur långt ni, mina samgiftessystrar (och m2bees) kommit i bröllopsbestyren? Själv är det lite stiltje just nu, ska skriva vad som ska stå i inbjudan och så och de ska ut i slutet av april. Tips och ideer? kan brudparet själva ta emot anmälningar? Det känns bäst så..

• Svar på tråden 20:e augusti brudar! Hur långt har ni kommit?
  • Kåpe

här är en 20/8. Än så länge har vi fixat:
    -inbjudningarna är skickade
    -tyg till klänningen köpt, sömmerskan har börjat sy lite
    -skor inhandlade
    -menyn ganska bestämd
    -serverings och matlagspersonal fixat

• Påfågelbrud

Här är en till!

-har svar från alla gäster
    -all klädsel klar
    -även ringen fixad

Håller för tillfället på med bordsplacering, meny och vigselprogram.

• be or not be

Ännu en: I dag är det mycket som hänt, var & beställde tårtan, ringer telefonen så ringer min barnlediga frissa som jag SMS.at & säger att hon kan fixa våra hår, hon kommer hem till oss & grejar allt. Ska bli så skönt. Fick även klart med en tjej som jobbar som make up artist att sluta upp här hemma så vi behöver inte dra in till stan förräns till fotograferingen.
    - Vi skickade våra inbjudningar i torsdags så i fredags började folk ringa & tacka ja. Blev många roliga & långa samtal.
    - Kyrkan & lokal
    - Blommor
    - Tårta
    - Fotograf
    - Frissa & Make Up
    - Kläder beställs imorgon från Lavendar
    Mycket är ordnat min pappa får svar från musiker & maten i veckan så det är snart oxå avbockat. Längtar så men tiden kommer rinner ju bara iväg så snart är vi där.

• Jäännie

Jag är mitt uppe i matbestyr, räcker det räcker det inte... vad ingår och inte, kan man verkligen fixa tårta själv eller måste man beställa (usch vad dyrt)
    -inbjudningarna är näääästan klara
    -bukett beställd
    -fotograf fixad
    -musik till festen fixad.
    -musik i kyrkan klar
    Det är faktiskt bara 4 mån kvar.... och då vill man ju ha lite semester att njuta av....

• Förlovad

Hej hej..en till som gifter sig 20 augusti.

Kyrka och lokal bokad.
    Toastmaster klar
    Tärnor klart
    Sångledare? Klar
    Fotograf bokad
    Hår/smink bokat
    Väska och skor köpta till mig (bruden)
    Bordsdekorationer köpta.
    Engångskameror köpta.
    Inbjudningskorten är nästan klara, ska bara vika ihop info lapparna som ska vara med. Sen ska de postas.
    Cateringfirman är vald, vi ska dit och provsmaka menyn.
    Vigselringen fixad (arvegods)
    Ja det är en del som är klart men det känns ändå som mycket är kvar.
    Lycka till med er planering!

• johandra

Här är en till:)

Kyrka & lokal klart
    ringarna beställda
    klänning + skor köpt
    hår/smink bokat
    inbjudningarna färdiga o skickade
    bukett bestämd (gör själv)
    hotellrum bokat till bröllopsnatten
    brollöpsresa bokad o betald
    fotograf klar
    toastmaster/värdpar klart
    transportmedel klart
    maten klart (så gott som iaf)
    alkoholen blir klart i sommar efter tysklandsresan;)
    hmmm tror det är det som e klart...

O allt detta har jag hunnit med sedan frieriet förra söndagen*stolt*

• johandra

kom på lite mer som e klart...Dj är fixad, serveringspersonal e fixad...

• linalus

Johandra: Hur i h:ete har du lyckats hinna allt det på så kort tid? Klart impad!!
    Själva är vi så gott som klara, förutom trycksakerna, ska beställa inbj.kort och skicka iväg innan April är slut, var tanken! Fast sen återstår ju såklart bordsplaceringen när alla svar kommit!

• Hetta

johandra :
    Hur gick det till???? (Hur du hann med alltså!)
    Du kan verkligen känna dig stolt!

• izze

Hej alla 20 aug-brudar!!

Vi ska beställa min ring idag!!
    Annars håller vi på att få iväg inbjudningarna. Det tar ju evig tid att få dem som man vill ha dem.
    Det mesta är bokat utom brudbuketten.

• Meddelande borttaget
  • Leksandsbrud

Oj, vad långt alla har hunnit!!!

Jag har också hunnit med en hel del, men inte fullt så mycket som er - vet inte om jag petar för mycket i detaljer innan jag kan ta beslut.

Här kommer vad jag har hunnit med:
    -Bokat kyrka
    -Kontaktat olika musiker som kan vara aktuella i kyrkan, men måste få klart vem som passar bäst.
    -Beställt klänningen från USA (sjukt dyr i Sverige - kan verkligen rekommendera detta)
    - Kollat upp och ska boka den fina stenen till ringen, också från USA. Guldsmeden är briefad om hur jag vill ha ringen när stenen kommer.
    - Kontaktat catering och ska få klart med dem.
    - Bokat stort festtält
    - Bokat alla detaljer till tältet för dukning etc.
    - Skickat ut inbjudningskorten.
    - Skrivit informationsbrevet som ska ut nästa vecka om övernattning m m.
    - Skor klart.
    - Underkläder...kan man vara naken under eller är det helt olämpligt i kyrkan. Hittar inte några som funkar under min klänning...
    - Värdpar är utsett och toastis ska bli tillfrågad i helgen.
    - Flygresan till bröllopsresan bokad, ska bara boka hotellen - nu har vi nog bestämt vilka hotell det blir - tror jag ; )
    - Frisör ordnad (tur att svärmor är frisör annars skulle jag väl dra ut på det också)
    - Musik till festen är klart har automatisk dj-anläggning på jobbet - toppen bara att ladda med alla låtar vi vill ska spelas under kvällen och göra en bra blandning i förhand.
    - Kyrkrodden bokad - ska bli roligt att överraska gästerna med att de ska få åka en jättefin stor roddbåt från kyrkan över Siljan till vårt hus
    - Fotograf klar
    - Alkohol...åka till Tyskland, beställa på internet eller vad ska man göra?

Tycker jag ser väldigt rörig ut och alla som säger att jag är så ordentlig och perfektionist. Oj, oj, oj!

• johansson

Inbjudningar skickade
    Lokal bokad
    Frisör/smink fixad
    Klänning fixad
    Skor fixat
    Underkläder fixat
    Toastmaster fixad
    Serveringspersonal fixad
    Blommor fixat
    Fotograf fixad

Mat och resa är nästa sak att ordna med.
    Pust!

• johandra

haha jag vet inte riktigt hur jag hunnit med allt faktiskt...Men jag har haft bra släktingar som hjälpt till med hemsida och inbjudningskort så utan dom hade det aldrig gått... Jag e ganska impad av mig själv faktiskt:)

Men det e ju egentligen ingen brådska, så vi hinner nog allihop skulle jag tro:)

• Jäännie

Knoppen: glömde svara på din fråga ang inbjudningarna, vi tänker ta emot anmälningar dels kan det vara roligt att få höra reaktioner och sen kan det vara sker man vet som inte någon annan vet om bröllopet. Men annat som postogram, önskelista och sånt hänvisar vi till vårt värdpar.

Är det någon fler som ska ha buffé? hur mycket kommer ni ha? vi ska beställa potatisgratäng och fläskfilé m sås från catering, och de står också för sallad och bröd, men det känns som om vi borde ha mer på bordet. Vi kommer servera snittar när folk kommer dit, räcker det som "förrätt"? Hur tänker ni?

Svar på tråden 20:e augusti brudar! Hur långt har ni kommit?