Vad för straff skall vi ha ?
Jag och en kompis har bestämt oss för att gå ner 10 kg per person till den 3 September men vad skall vi ha för straff om vi inte klarar det?
Som morot har vi att vi får shopping på stan.
Jag och en kompis har bestämt oss för att gå ner 10 kg per person till den 3 September men vad skall vi ha för straff om vi inte klarar det?
Som morot har vi att vi får shopping på stan.
Strunt i straffet! Negativ motivation är ingen bra motivation! Öka på moroten med en spadag och en klippning istället! Och lägg in en "mellanmorot" vid fem kilo! :D Och framförallt...lycka till!
Håller med Elite. Ha flera små delmål så blir det roligare. Det ska vara roligt också!!! Man ska nog inte stirra sig blind på ett visst antal kilon. om ni bara klarar av nio kilon till den 3 september så är ju det jättebra! Allt ni går ner är nyttigae för era kroppar. Lycka till!
Nä, straff ska man bara ha när man verkligen förtjänat dem. Ni är ju två, klart att det kommer att gå...
Jag håller med Ellte - strunta i straff och sätt upp positiva belöningar (inte mat!) att se fram mot.
Jag håller på att försöka bli av med mina överflödskilon, har blvit av med 4 och har lovat mig själv att jag ska få ett fint smycke vid nådda 70, 65 och 60 kg. det kommer att ta tid för jag vill hellre njuta lite av mat och vin och choklad än att pressa ned mig i vikt fort.
Sätt upp roliga mål istället. Bestraffning, nej det ska inte höra ihop med ätande och viktminskning tycker jag. se till att det blir roligt istället!