• fixan

Vår/sommarbrudar 2005

Hur går det för alla dalabrudar som gifter sig i vår och sommar? Har ni läget under kontroll? Själv tror jag att vi har det, men jag börjar bli så nervös! Gifter mig den 11 juni och det närmar sig med stormsteg! Hur känner ni? Är ni inte nervösa?

• Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2005
  • Borlängebrud

Vi har varit hur lugna som helst fram tills nu, paniken börjar krypa på. Har så himla mycket kvar att göra!! Hur långt har ni kommit i planeringen? (Vi gifter oss 25 juni)

• MariHelen

Jag börjar bli rejält nervös. Är ganska tillbakadragen och gillar inte att vara i centrum. Med planeringen så går det ganska bra. Vi ska beställa tårta, blommor och hindersprövning ,samt bestämma vilka kläder min sambo ska ha. Och köpa tyg till pojkarnas västar. Vi gifter oss den 25 juni.

• fixan

Jag är också stressad över allt som är kvar att göra plus vetskapen om att vi snart ska stå i centrum. Ja ja det blir väl kul och nervöst.

Vad ska ni har för blommor i buketten och till dukningen?

• Borlängebrud

Det blir rosa kallor och vita amazonliljor i min bukett. Borden vet vi inte riktigt hur vi ska lösa. Kan ju vara jättefint med ängsblommor i juni/juli men blir nog lite stilbrott för oss. Annars ligger fokus på musiken just nu. Hur löser ni musik till festen?

• fixan

Vi bor i Stockholm, men brudgummen är från Dalarna. Så vi har bokat en DJ i Stockholm som kommer upp, spelar brett så att det passar alla åldrar. Vi var på en fest med honom och det blev drag. Tänkte ha band, men det blir för mycket helt enkelt...

• Zandrisen

Vi gifter oss om 16 dagar (30 april) så nu kan man ju lungt säga att det börjar bli nervöst! Det är en himla massa "duttande" med smågrejer, men på det stora hela så är det bara några få grejer kvar att göra, typ lämna in ringarna för gravering+putsning, samt hämta kläderna. Fattar inte att det snart är dags!

• Vipps

Vi gifter oss den 9e Juli och ja, det narmar sig och det borjar bli lite nervost. Jag gillar inte heller att vara i centrum och rodnar sa latt hela tiden, det ar det varsta med hela dagen och ju mer man tanker pa det ju varre blir det ju. Nagon som vet nagra fina blommor som ar ljusbla forrasten?

• MariHelen

Jag ska ha ljuslila och limegröna rosor, daggkåpa och vita blommor i brudbuketten. På borden blir det mest plockade blommor, det passar nog bra då det är midsommar. Vill dock att färgerna ska stämma någorlunda så det får bli midsommarblomster, daggkåpa och syren.
    Vi ska ha en trubadur som spelar på festen.
    Ska ni sminka er själva eller på salong?

Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2005