• Helsan

Tips på bröllopsresa i slutet av januari?

Har ni några tips och idéer på vart man kan åka å bröllopsresa januari. Vi kan bara vara borta en vecka från vår lille son. Vi har tänkt oss sol och bad men det får gärna finnas något att se också! Har funderat så brett som på Azorerna och Hawaii. Vart ska ni andra åka som åker i januari?

• Svar på tråden Tips på bröllopsresa i slutet av januari?
  • Jonatans brud

Hej. Vi har precis bokat resa till Bali. Vi åker dit 6/1 och hem 6/2. Ska bli såå härligt. Hotell finns det för 200:-/dubbelrum och natt inkl. frukost. Och billigare än vad det är att leva där hittar du nog ingen annastans! Så jag röstar för Bali!

• halstabletten

Jag skulle tipsa om Asien/Australien eftersom det är högsommar där just kring Januari.

Vart ni sedan väljer att åka beror ju på vad ni vill ha ut av resan, men jag skulle nog om jag var som er försöka skaffa barnvakt i minst 10 dagar, eftersom de längre resmålen brukar innebära en viss jetlag. Annars är ett alternativ att ta smekmånaden till sommaren, då man kan åka till närmare turistmål.

• jeysilaine

Hej! Eftersom ni bara kan vara iväg i en vecka så är det kanske inte så kul att spendera så mycket tid på ett flygplan.
    Jag ger dig samma tips som jag gett en annan tjej, på ett resmål i Gran Canaria, tycker själv att det verkar mysigt och inte alls turistigt.
    Gå in på www.solresor.se/
    "Resmål"
    "Gran Canaria"
    "Puerto de Mogán" (hittar bilder på staden)
    "Hotell"
    "Venezia lägenheter" (bilder på lägenheterna)

• halstabletten

^Men det är oftast inte alls bra väder på kanarieöarna i januari!! har två bekanta som åkte dit i början av året (en i januari, den andra i början av februari) och de var jättebesvikna. Frös på nätterna och det var grått och trist på dagarna :(

Så jag skulle inte rekommendera att åka dit i januari.

• jeysilaine

Oj, det är svårt det här Kanske Turkiet? Eller safari i Kenya? Och www.indcen.se har korta resor till bl.a. Seychellerna...

Svar på tråden Tips på bröllopsresa i slutet av januari?