• sandella

brudpar till tårta

Hej!

Vi var och pratade med Tannefors konditori i morse, då de ska göra vår bröllopstårta. Det var första gången som vi tittade på brudpar till tårtan och vi blev riktigt förskräckta ...

Vi bestämde att vi vill titta runt vad de andra konditorierna har för några brudpar innan vi bestämmer oss. Jag antar att de flesta har samma utbud men finns det något/några ställen som Ni tycker har lite mer att välja mellan?

Helst skulle man ju ha ett brudpar som är lite likt oss i färgerna, men vi har varken svart eller blont hår.

Viktiga saker, eller hur

/Sandella

• Svar på tråden brudpar till tårta
  • Mirelly

De har billiga på Panduro som jag tycker såg ok ut!!!

• CochJ

Sandella:

Tannefors hembageri ska gölra vår tårta också. men vi har inte varit där ännu.
    När jag läser vad du skrivit har jag en känsla av att vi inte hellr kommer tycka bra om deras bröllopspar...
    Om du hittar nåt bra -dela gärna med dig! Jag har kollat runt en del på hemsidor länkade från andra trådar -men inte hittat nåt (sök på gamla trådar om du har lust).
    Hittar jag nåt lovar jag att skriva!

Lycka till!

• na76

Hej

Tårtverkstan sa till mig att dom kan beställa hem den typ av cake topper man vill. Antar att dom har en katalog man kan komma och titta i.

• Meddelande borttaget
  • ciccij

Kolla om det finns någon som kan göra i marsipan så kan de göra dem lite mer lika er.

Vi hörde på det och det skulle kosta mellan 250:- & 350:-

• Klingberg to be

Jag beställde vårat brudpar igår på www.shoppingbutiken.com
    Då mailade jag över en bild på oss och förklarade hur jag ville ha det, färg på buketten på kläderna hårfärg, hudfärg mm. Så då får vi det som vi ser ut! 219 kr betalar vi för det. Brudparet kostade 119 kr + frakt och fixning av brudparet 100 kr. Bra pris tycker jag och absolut mycket roligare än de brudpar som finns på konditorierna!!

• sandella

Tack snälla Ni för Era svar

Jag ska besöka Tårtverkstaden nästa vecka och se vad de har för brudpar. Mitt backup alternativ blir shoppingbutiken.com!

/Sandella

• sandella

Hej!

Jag var inne på tårtverksta'n igår och tittade på vad de har att erbjuda i brudpar. De kan göra personliga brudpar i marsipan om man vill, dvs man får likhet i färg på hår, blommor etc. Om man beställer även tårtan hos dem kostar ett sådant brudpar 450 SEK och annars 500 SEK.

Min sambo och jag kom dock fram till igår att vi inte ska ha något brudpar på tårtan - trots allt Jag hittade nämligen ett jättesött brudpar inne i blomsteraffären "Systrarna grön" (mittemot Ixia). Det kostade endast 65 SEK och stämde ganska överrens med hur vi ser ut - fast på ett skämtsamt sätt kanske bör tilläggas Vi har bestämt att vi ska placera detta brudpar bredvid tårtan i stället för att ha ett brudpar på tårtan.

/Sandella

• ELA

Nån som har en aning om det finns brudpar som är typ nallepuh & Ior eller nåt?

Svar på tråden brudpar till tårta