• lintott

Bra brun-utan-sol som ej ger finnar?!

Hej svej!

Jag har som många andra börjat tveka på att lägga mig i solariet. Har provat några brun-utan-sol produkter, men alla har gett mig finnar..grrr...

Finns det nån av er som också fått detta problem men hittat nån bra?

Om man inte har problem med finnar så kan jag varmt rekomendera Apotekets Aco. Den gav verkligen naturlig färg!

• Svar på tråden Bra brun-utan-sol som ej ger finnar?!
  • Wacken

Hej!
    Jag arbetar på apotek och kan rekommendera en NY brun utan sol från ACO, som kom härom dagen. Det är en gel-kräm, alltså inte lika fet som ACO's "vanliga" brun utan sol. Det skulle kunna funka bättre för dig som har problem med finnar... Värt att testa iaf, för den ger fin-fin färg! (Provade den igår för första gången).
    Fördelen med denna är dessutom att den är färgad, så du ser färgen direkt = undviker att det blir ojämnt.
    Fråga efter ACO Time Self Tanning Gel Cream på ditt apotek! Har de inte hunnit få in den, så kan de beställa den åt dig till nästa dag!

Lycka till!

• lintott

aaah, det där låter ju alldeles utmärkt. Det ska jag fråga dem om. TACK!

• Jenjo

Jag använder Soleil från Lancome, den är jättebra. Jag tycker att den tom motverkar finnar. Man kan kännas lite flottig i själva huden, men trots det tycker jag faktiskt att den tar bort finnarna, den torkar ut samtidigt. Hur det går till har jag ingen aning om! :)

• lintott

jenjo..

he he..okej..det verkar ju perfekt om man kan bli både brun o finn-fri!! Tack för tipset!

• vixen not a tramp

Loreal har en som är fettfri och ger fin färg. Även den i gele form.

• lintott

Mia.Maria...

okej, det verkar som om jag borde testa en i gelform alltså. Tack för tipset!!

• Jen78

Dior har en gele som är anpassad för ansiktet. Funkade kanon på mig när jag hade fet hy... Dock är den ofärgad och det kan vara svårt att se om man fått på den jämn. Fin färg dock och som sagt, jag fick inga finnar. = )

• lintott

aaah, Jen78...du frestar mig att gå och köpa "finmärke" :) Jag är väldigt svag för lyxprodukter även om jag bara är student och inte har råd..hi hi..tack för tipset!

• vixen not a tramp

Dior är nog alltid ett säkert kort, i alla avseenden. P
    iz buin är bra oxå, skumvarianten är inte så fet och funkar i ansiktet, blir fin färg. Även krämen är bra och lätt brunfärgad så man ser om det blir ojämt. Finns i både mid och max variant. Extrapris på KICKS just nu, typ 125 styck.

• lintott

Mia.Maria..

hi hi..guud va vi tjejer är bra på att ha koll! Det är tur vi har varandra alltså. Ser mig själv gå på Kicks i helgen o begära kolla konsistens på alla deras märken..det kanske slutar med att de rear ut nåt till mig bara de blir av med mig :D

• Polgara

Får jag låna tråden?
    Hur luktar alla dessa "brun-utan-sol"? Jag har testat Piz buin, skumvarianten. Jag gillar typen, det blir bra färg, men jag tycker att den luktar... vidrigt! Jag duschar och skrubbar för att slippa lukten, med påföljden att även färgen försvinner på ingen tid alls!
    Kan någon tipsa om en som inte luktar alls, eller som luktar fräsht OCH blir bra färg????

• lintott

Polgara

Det var ett tag sedan jag använde Lancomes brun-utan-sol, men kan minnas att den luktade helt okej faktiskt.

• CCQ

Jag har inte provat så många brun-utan-sol-produkter men jag kan ändå rekommendera Niveas brun-utan-sol i sprayform. Pris ca 79 kr. Den luktar fräscht också, inte alls som de gamla produkterna. Ett annat tips om man vill se brun och fräsch ut i ansiktet och på händer/armar är kastanjevatten. Finns på Åhléns och kostar ca 75 kr. Jag har kört med detta i ca 20 år och bara ÄLSKAR det då jag aldrig gillat brunkräm och puder som jag tycker ser uppspacklat ut. Smaken är som baken. Ett tips, ba´!

• Jenjo

Mitt tips är Lancomes även där! Den luktar inte!

• Skoogh

Mitt bästa tips för blekansikten är Clarins brun-utan-sol för ansiktet. Den blir inte så väldigt mörk, utan ser naturlig ut även på de blekaste - som jag. Luktar riktigt gott, och räcker jättelänge.

• lintott

CCQ..

känner igen det där med kastanjevatten...min mammas favorit :)

Svar på tråden Bra brun-utan-sol som ej ger finnar?!