• Tess2005

bröllopsnatt på tjörn

Några förslag på bra ställen för bröllopsnatten i närheten av Skärhamn/Stenungsund/Kyrkesund? Våra gäster kommer att ockuppera hotellet i Skärhamn (samt BN huset) så vi behöver ett smygställe att hålla till på under natten. Gärna lite lyxigt.... Vore jättetacksam för några förslag?

• Svar på tråden bröllopsnatt på tjörn
  • Amris

Min syster tillbringade sin bröllopsnatt i en svit på Stenungsbaden hotell. Jättelyxigt med havsutsikt o allt!

• deselby

Om ni bor på Stenungsbaden måste ni be om ett av de fina dubbelrummena med havsutsikt, de som har jättestora fönster. De är fina, man behöver ingen svit då. Varning för de andra rummen i billigare kategorier, de är andra-klassens. Jag skulle rekommendera Villa Sjötorp i Ljungskile, verkligen romantiskt! Tror inte du kommer inte att hitta något i lyxklass förutom Stenungsbaden, men Tjörn och Orust vimlar av mysiga pensionat om du kan tänka dig lite enklare, men fortfarande mysigt. Turistbyrån ger ut en broschyr med alla övernattningsställena i, den är bra om du vill botanisera lite...

• deselby

Vill tillägga att jag i och för sig bott i en svit på Stenungsbaden som hade både badkar, dusch och bastu(!) i, men dubbelrummen är lika fina fast mindre.

• Ab fab

i kyreksund finns det villor man kan hyra. titta på www.atlantika.com

stora fräscha hus med pool och havsutsikt

• LRU

Vilken helg är det?

Det finns ju Bergabo i Rönnäng oxå.

Svar på tråden bröllopsnatt på tjörn