• Bröllopstokiig

Intervjufrågor

Hej! Jag är tillsammans med min sambo toastmaster på ett bröllop i helgen. Vi tänker göra en intervju med brudparet var för sig och se om de svarar samma sak.( Det skall in i häftet) Har någon gjort detta. Vilka frågor är intressanta???

• Svar på tråden Intervjufrågor
  • Bröllopstokiig

Hej! Jag tycker att vanliga frågor som hur de träffades, vem som tog initiativet och så vidare är roliga frågor. Ofta brukar man ha lite olika uppfattning om sådana saker. På en kombinerad hippa och sexa förhörde vi oss om hur mucket paret kände till om varandra typ BH-storlek o. dyl. Det senare kanske dock inte passar på bröllopsfesten, eller? Lycka till!

• Bröllopstokiig

Intressanta eller roliga?

Jag har kompisar som blivit tillfrågade om hur många barn de ska ha, vilka namn barnen ska få, bästa/sämsta egenskap, vanor/ovanor, fråga om vad man tror att den andra partnern svarat på någon fråga, vem är bäst på..., hur de träffades, första kyssen m m.

• Bröllopstokiig

Hej Malin!

Var själv med om detta på vårat bröllop den 11/8. Jätteroligt!!!
    Vi fick frågor som lät ungefär så här:
    -Ni vaknar mitt i natten och hör ett konstigt ljud, kanske en inbrottstjuv, vem av er går upp och tittar efter?
    -Vilken "klack" sitter ni i vid ett derby? (En av oss är Djurgårdare och den andre AIK-are)
    -Din bror/syster hamnar efter en blöt kväll i fyllecell, vem av er kommer och löser ut honom/henne?
    Alltså lite roligare frågor, vi uppskattade dessa jättemycket. Själv tycker jag att sådana frågor är roligare än "Hur många barn ska ni ha?". Alla gästerna verkade uppskatta leken oxå.
    Lycka till med "toastmasteriet"

• Bröllopstokiig

Hej!

Jag tyckte att det lät väldigt kul med intervju fråger. Hur går det till, de skulle svara på frågorna var för sig eller?
    Hoppas det blir lyckat när ni ska "intervjua"!

• Bröllopstokiig

Intervjufrågor är en höjdare!! Vi gjorde detta till goda vänner som gifte sig förra året. Vi ställde frågorna när vi hade möhippa/svensexa, när resp. hade fått lite "värme innanför västen"!! Svaren blev väldigt roliga!! Vi ställde frågan om BH-storleken till killen och han sa typ 38C till en tjej som är fullt "normal"!! Hon gissade på hans kragmått i skjortor, det blev också helt fel...fniss!!

Andra tips är ex. var de vill bo om fem år, deras framtidsplaner. Istället för att bara läsa frågorna och svaren på själva festen, gjorde vi det till en dialog istället. Där vi frågade ex. om det var vettigt att mannen skulle handla underkläder till sin fru när han trodde att hon hade 38B!!

Lycka till!!

• Bröllopstokiig

Genomförde intervjuerna igår. Det blev hysteriskt roligt tyckte jag. Hittade frågor i spelet "skupler som var mycket bra...lite moralfrågor sådär. Sedan spetsade vi till dem så att det passade brudparet. De fick svara både hur de själva skulle göra i en viss situation och sedan för sin blivande. Sedan bytte vi...Självklart hörde de inte varandras svar. Det blev hur kul som helst. Brudgummen var aldeles svettig efteråt. De svarade nog helt ärligt tror jag...

Var noga med att citera så man känner igen personens sätt att uttrycka sig. Det blir ännu roligare. Vi blandade in några standardfrågor också. Vem stötte på vem och sådär. Nu letar vi febrilt efter fler roliga saker att sätta in i festprogrammet och skriver på ett gemensamt "välkomst/ presentations-tal" toastmastern och jag. Puh!

• Bröllopstokiig

hej
    Intervjufrågor låter intressant, men när är den lämpligaste tiden att köra en sån "lek"? vi kommer till festlokalen vid halvnio, middag är vid tio och Tårta vid tolv, tiden i mellan, är till dans, äta och bla hälsningrundan med alla gäster strax efter att vi kommit till lokalen. Hur ser tiden för er? När tycker ni att vi eventuellt skulle få tid med intervju frågor?
    tack och lycka till allihop

Svar på tråden Intervjufrågor