• mmmajz­annn
    Äldre 5 Apr 20:13
    19316 visningar
    24 svar
    24
    19316

    ALOE VERA

    Är det någon som har provat ALOE VERA produkterna från Forever Livning Products?? Själv har jag köpt deras tandräm och jag tycker att jag får renare tänder och friskare mun!
    Nu har jag beställt deras ALOE GEL, som man dricker (den rensar ut alla slaggprodukter som ligger i tarmarna) och en kräm som heter ALOE GELLY.
    Jag tror stenhårt på deras produkter! Det ska bli skoj att prova, för just nu är jag alltid så trött, och när man dricker gelen där så ska man bli piggare, så det är bara å vänta å se=))

  • Svar på tråden ALOE VERA
  • pärlso­cka
    Äldre 5 Apr 20:24
    #0

    Jag vet iallafall att aloe vera hjälper mig med min feta hy. Från att lätt ha blivit fet på några timmar sitter nu makeupen hela dagen och jag är inte det minste fet i ansiktet. Dessutom har jag under senare tid haft problem med mycket torr hy runt munnen och längs käken. Samma gelé gjorde underverk, så den passar verkligen superbra för min extrema blandhy!

  • frulan
    Äldre 7 Apr 00:07
    #0

    Jag har både tandkrämen o gelen man ska dricka men har inte kommit för mig att börja med något av det än... är lite trög

  • frulan
    Äldre 7 Apr 00:09
    #0

    Men nu glömde jag ju bort vad jag skulle skriva (måste nog börja dricka snart), har hört flera som blivit av med (eller miskade symptom) typ pollenallergi o så när de druckit gelen. Hoppas det funkar så på mig!

  • vixen not a tramp
    Äldre 7 Apr 10:20
    #0

    Jag gillar GELLYN, den är skön.

  • *tildi­s*
    Äldre 7 Apr 10:30
    #0

    Jag har väldigt känslig hy och har tidigare haft lätt för att få små plitor eller finnar. Men tack vare ren aloe vera gel så är min hy nu jättefin! Dricker även juicen mest för att jag hoppades råda bot på min extremt känsliga mage men dessvärre har jag inte sett resultat ännu.

    Någon som blivit hjälpt av aloe vera mot magen?

    Jag har också en växt som jag ibland klipper lite av och tar gele när jag fått något litet sår, brännsår eller liknande.

  • suslof
    Äldre 7 Apr 15:41
    #0

    Jag har blivit av med mina magbesvär som jag har dragits med under många år sedan jag började dricka aloe vera-gel! Första månaden blev det dock värre, men sedan började besvären avta sakta men säkert för att till slut försvinna helt! Har dessutom gått ner ett par kilo på kuppen! ;)

  • sjd
    Äldre 7 Apr 17:03
    #0

    Jag använder Propolisen när jag får fnasiga armbågar, vilket händer då och då.
    Jag använder också lipsticket till mina läppar när de är fnasiga och jag tycker det hjälper väldigt fort. För mig är den heller inte beroendeframkallande så när jag har normala läppar igen kan jag sluta med den.

  • Vic
    Äldre 7 Apr 17:16
    #0

    Hej på er !

    Ni som använder aloe vera till ansiktet vad använder ni för krämer, jag har lite problem med min hy och det kanske hade varit värt att testa.

  • vixen not a tramp
    Äldre 7 Apr 17:34
    #0

    gellyn är väldigt tunn och återfuktar bra, men räcker nog inte till om man har torr hy. Det finns många olika varianter på krämer. Lypsylet ska vara bra. Men när min gelly tar slut kommer jag att köpa en ny tub på vanliga hälsokosten. Kostar ca 50% mindre, inte samma märke, men ren aloe är ju ren aloe. Alltså nästan ren den är väl typ 97% ig i båda fallen.
    Hoppas det var till någon hjälp!

  • pärlso­cka
    Äldre 10 Apr 13:31
    #0

    Vic,
    jag tvättar ansiktet på kvällen med Dermaligica Anti-Bac Skin Wash med hjälp av en ansiktssvamp, men jag tror inte själva rengöringsmärket har större betydelse, den sköljs ju ändå bara bort, det är viktigare att använda kvalitetsprodukter på det som ska ligga kvar på huden, dvs cremer.
    Hursomhelst så använder jag rengöringen på kvällen, smörjer in gelén som får verka under natten. På morgonen tvättar jag inte ansiktet, utan smörjer bara på gelén.

Svar på tråden ALOE VERA