• SaraS79

    Söker brudkänning till bra pris i Göteborgsområdet

    Hej!

    Jag och min fina pojkvän ska gifta oss nästa sommar och jag söker nu en bröllopsklänning till ett vettigt pris. Har tittat runt lite i olika butiker men har inte hittat rätt än! Undrar därför om någon vet en butik i närheten av Göteborg/ Kungsbacka som säljer fina klänningar till ett okej pris. Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Söker brudkänning till bra pris i Göteborgsområdet
  • Maria86

    Hej Sara! Jag var i en supermysig liten butik ca 20-30 minuter utanför Göteborg. Den ligger i Hällingsjö, så om jag inte tänker helt fel så kan man åka direkt från Kungsbacka (?) den heter iaf The Weddingroom och deras hemsida är theweddingroom.se

    Jag var där på en av deras drop in tider men de har även bokbar tid har jag sett. Deras personal var supermysig och deras klänningar va super fina! Och de dyraste klänningarna kostar endast 6000kr. Köpte en riktig drömklänning och kände mig så fin under bröllopet.

  • Tingel

    Jag var runt på ett flertal ställen, både i Kungsbacka och Göteborg men kan också verkligen rekommendera The Wedding Room i Hällingsjö. Jag hittade min klänning där för endast 3500 kr. Bra service, stort utbud och bra priser!

  • Emsie

    Jag har bara kollat på hemsidan men jag tror att Zetterbergs couture har en butik i Gbg och jag tycker att dom har flera fina klänningar för rimligt pris. Funderar själv på en därifrån :)

  • jugjub
    Jag säljer en ny oanvänd brudklänning pga. inställt/ändrat bröllop. Om du är intresserad skickar jag gärna bilder!
  • AnnaOlsson

    Jag var på Zetterberg när jag letade klänning, men tyckte att utbudet var lite tråkigt, de flesta klänningar va rätt lika varandra men endast någon enstaka förändring. Priserna var billiga men ska man köpa en klänning som inte ger en en "wow känsla" bara för den är billigast. Det tycker inte jag iaf.

    Jag letade i princip överallt när jag köpte min klänning. Var på wedding by angels och Svahns i kungsbacka och jo det var fina affärer. Jag kanske är lite kräsen av mig men jag ville verkligen känna "this is the dress"

    Jag var även på The wedsingroom som ni pratar om och där var det trevligt. En liten söt butik som bjuder på det mesta inom klännigar. Många olika typer av klänningar, vilket är ett plus för mig. Eftee många om o men hittadd jag min drömklänning. En riktig sockerbakelse som jag kallade den. Tycker du borde åka dit o kolla, men åk även runt överallt. Man hittar inte (iaf inte jag) drömklänningen första gången! Lycka till

  • SaraS79

    Jag var på the weddingroom igår under deras dropin tid vilket blev ett väldigt lyckat besök! Köpte en jättefin klänning som verkligen var precis vad jag ville ha! Blev positivt överraskad över variationen i stil klänningarna hade. Det var en liten charmig butik med trevlig och hjälpsam personal. Kan verkligen rekommendera the weddingroom!

  • soontobe...

    Jag ska gifta mig nästa år och har börjat leta klänningar, MEN jag är ganska kräsen och det är alltid nån liten detalj som inte faller mig i smaken. Nu har jag äntligen hittat en butik som både säljer och syr upp klänningar efter beställning

    Om du vill ha en skräddarsydd klänning efter egen design ska du kontakta Ivory and Grace i Göteborg: www.ivoryandgrace.se

Svar på tråden Söker brudkänning till bra pris i Göteborgsområdet