• Virvlande

    Kommer du ha slöja?

    Jag funderar på om jag ska ha slöja till min klänning. Klänningen kommer vara knälång, utställd kjol i 50-talsstil, spets över hela klänningen, korta ärmar i endast spets. Det skulle vara kul att veta hur ni gör. =)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer du ha slöja?
  • Vichy

    Jag har inte bestämt mig riktigt än.. Möjligtvis en kort men inte för kort och då enbart på vigseln... Har inte skaffat en dock..

  • Nightrod
    Virvlande skrev 2015-03-16 14:06:19 följande:

    Ja, jag skulle säga att den räknas som en lång. ;) Enligt mig då. =)


    Isåfall skall hon ha en lång slöja
    Live free, ride free
  • Virvlande
    Nightrod skrev 2015-03-16 14:14:00 följande:
    Isåfall skall hon ha en lång slöja
    den är verkligen jättefin! Om jag skulle ha en lång slöja så skulle det vara något liknande. =)
  • Nyfiken gul , nu fru

    jag hade båda gångerna jag gifte mig.  

    Hade pärldiadem båda gångerna.  Ena gången hade jag en lång slöja och den andra gången hade jag en kortare som gick strax nedanför axlarna. 

  • AGustafsson

    Sån birdcage är ju jättefint till kort klänning Glad 50-talsstilen är för övrigt riktigt snyggt. Nu har vi snöat in lite på 20/30-talsstilen till bröllopet och trots att jag var helt emot slöja har jag förälskat mig i de här riktigt långa "möss-slöjorna" så en sån blir det  

  • Nightrod
    Virvlande skrev 2015-03-16 14:56:36 följande:
    den är verkligen jättefin! Om jag skulle ha en lång slöja så skulle det vara något liknande. =)
    Tackar det skall jag säga till henne.
    Och billig var den med JJ-Houise rocks
    Live free, ride free
  • Virvlande
    AGustafsson skrev 2015-03-16 18:54:22 följande:

    Sån birdcage är ju jättefint till kort klänning Glad 50-talsstilen är för övrigt riktigt snyggt. Nu har vi snöat in lite på 20/30-talsstilen till bröllopet och trots att jag var helt emot slöja har jag förälskat mig i de här riktigt långa "möss-slöjorna" så en sån blir det  


    Åh jag älskar ju 20/30-talet också. Superfint med sådana slöjor! Det kommer säkert bli jättebra. =)
    Nightrod skrev 2015-03-17 08:13:04 följande:
    Tackar det skall jag säga till henne.
    Och billig var den med JJ-Houise rocks
    Aha, så den är därifrån alltså. Ska kanske ta en titt där i alla fall.. ;)
  • Nightrod
    Virvlande skrev 2015-03-17 08:36:05 följande:
    Aha, så den är därifrån alltså. Ska kanske ta en titt där i alla fall.. ;)

    ja det är den, vi har köpt klänningar och underkjolar därifrån med, mycket nöjda är vi
    Live free, ride free
  • FrökenW

    Jag funderar till och med på att ha två slöjor - en broderad med någon meters släp som funnits i familjen sedan början av förra seklet under ceremonin och en midjelång till festen. Tänker att hellång är opraktisk till middag och dans, men vill ändå ha hela kvällen eftersom det ju är enda dagen jag har chansen att bära det... 

    Men hela min utstyrsel är tänkt att vara lite "gammaldags", tänker trettio-förtiotal, så trendbiten blir lite oväsentligt. Till en femtiotalsklänning hade jag nog också valt birdcage, eller en passande midjelång. 

  • Aniara4

    Nä, för mig kändes det lite fånigt. Däremot hade jag blommor i min håruppsättning.

Svar på tråden Kommer du ha slöja?