• NannZ

    Festlokal i Sundsvall?

    Hej! Jag ska gifta mig nästa sommar och funderar då alltså på vad det finns för festlokaler i Sundsvall.  Någon som vet?  Är det någon som vet ungefär vad de kostar också? Jag vill gärna ha en lokal där en middag kan övergå i fest med dans och så :)

  • Svar på tråden Festlokal i Sundsvall?
  • Sofia2015

    Gula villan verkar vara svårgooglad, men jag vet att det är samma kille som har Arenarestaurangen på IP som har det, du kanske kan hitta nån mail till honom?

    Hur går det annars med planeringen? Var har du tänkt köpa klänningen? Jag var in på Eleganten men tyckte inte alls om deras utbud, plus att kvinnan i butiken fullkomligen stank cigarettrök... otrevligt! Var ner på Lyckliga gatan också, hon var betydligt trevligare! Funderar dock på om jag ska beställa från Kina... =)

  • NannZ

    Hehe ja min klänning kommer med posten från kina imorgon :) Så jag hoppas att den faktiskt är fin hihi x) Aliexpress.com heter sidan där jag hittat min klänning. I övrigt letar jag efter mycket DIY saker för att hålla kostnaden nere + att jag ÄLSKAR att pyssla :) Annars har vi bara bestämt präst, och färgtema än så länge, Vet också vilken klänning då och vilka tärnor vi ska ha och toastmaster + madame ( vi ska ha min mamma och hans pappa så att våra släkter måste prata med varandra - Min släkt ska bara veta att hans pappa är toastmaster och min släkt ska bara veta att min mamma är toastmadame så att de måste ta kontakt med motsatt släkt) = påtvingad kontakt ;) hehe

  • Sofia2015
    NannZ skrev 2014-07-25 16:36:44 följande:

    Hehe ja min klänning kommer med posten från kina imorgon :) Så jag hoppas att den faktiskt är fin hihi x) Aliexpress.com heter sidan där jag hittat min klänning. I övrigt letar jag efter mycket DIY saker för att hålla kostnaden nere + att jag ÄLSKAR att pyssla :) Annars har vi bara bestämt präst, och färgtema än så länge, Vet också vilken klänning då och vilka tärnor vi ska ha och toastmaster + madame ( vi ska ha min mamma och hans pappa så att våra släkter måste prata med varandra - Min släkt ska bara veta att hans pappa är toastmaster och min släkt ska bara veta att min mamma är toastmadame så att de måste ta kontakt med motsatt släkt) = påtvingad kontakt ;) hehe


    Ni har ju kommit långt ändå! Jag tänkte också DYI:a en hel del, letar just nu billiga småbitar med spets som jag ska ha till inbjudningarna. =) Jag vill gärna se bild på klänningen när du fått den och höra om den blev som du tänkt!

    Smart med den påtvingade kontakten, jag är rädd att våra släkter kommer krocka en del, hans är ganska... finsk. =P
  • Sofia2015

    Hej!
    Hur går det med planeringen? Blev klänningen bra?

    Vi läste ju precis i ST att Stornäset kanske kommer bli asylboende, så nu känns det som att vi måste kolla på alternativ... Har ni hittat nån lokal?

  • NannZ

    Hej! 
    Nu är det verkligen FULL FART på planeringen trots att det är typ 8 månader kvar till bröllopet. Kyrkan bokades för en vecka sedan och festlokalen samma dag  :) Det blir Hulistugan i Granloholm :) De var billiga och hade porslin och kök och så, så det passade fin fint :) Så nu sitter jag och mina tärnor och målar ljus till borden och ska sedan börja tillverka inbjudningarna :) Allt börjar kännas så himla verkligt nu! Även dukar och annat pynt har jag köpt in och förvarar fult nog bakom soffan till det är dags att börja plocka fram dem :) 
    Klänningen är inte exakt som på bilden visade där jag beställde den men den är underbar ändå. Dock måste den strykas och en underkjol måste köpas in. :)
    Tärnornas klänningar är inköpta och även brudnäbbens är klar. Marshalkernas tophats är också beställda :) nu saknas bara mannens skor i klädväg, sedan är det kirrat :) sen är det bara dekorationer, blommor och tårtan som ska fixas. Nå tips på bra tårt eller blomster ställe?

    här är klänningen :D

  • Sofia2015

    Oj jösses, bra jobbat! Jag står fortfarande och stampar med cateringen och lokalen nudå, fast jag trodde det var klart.

    Klänningen var superfin! Jag har hittat en jag gillar som jag tänkte beställa om jag inte hittar nåt på den resa jag snart ska göra. =)
    www.ebay.com/itm/White-Ivory-A-Line-Wedding-Dress-Bridal-Gown-Custom-Size-6-8-10-12-14-16-18-20-/251668683756?

    Gällande tårta så funderar vi på att be om provsmak från typ Maxi och CityGross, men jag har för mig att Pallas har rätt bra tårtor! Blommor vet jag inte riktigt hur jag ska göra med heller, kanske kolla med de där nere på 1891, vad de nu heter.

  • NannZ

    Jösses vilken vacker klänning!!!! vad gällande provsmakning, hur går de till? bokar man tid för de eller? Där är ja helt lost. När ska ni gifta er förresten? :)

  • Sofia2015

    Ja, jag gillar särskilt draperingen som säkert kan bli ganska smickrande. =) Och sen gillar jag priset... men man tar ju en risk när man beställer via ebay!

    Jaa, jag är faktiskt inte helt 100, men det känns om att man borde boka en tid. Vissa tar betalt för provsmakningen, som man sedan räknar bort på priset om man beställer tårtan därifrån. Jag har dock läst på flera ställen att typ CityGross har gratis provsmakningsbitar.

    Vi gifter oss 11 juli, om vi får tag på lokal då. =P Vi har nästan gjort klart våra Save the Date (iofs bara 5 stycken, till de som kommer långväga ifrån), så jag vill helst inte ändra datum... man har ju som ställt in sig på den elfte nu!

  • NannZ

    OK vi gifter oss den fjärde :) jag facebookar folk som ska långt att spara datumet istället, hehe fästmannen tyckte att de va slöseri med pengar att skicka save the date kort också :( Tycker du ska hålla fast vid elfte, har man ett datum som känns bra så ska man självklart hålla det! Ska ni vara många? Hulistugan är ju rätt mysig men den håller bara 50 pers så den blir nog lite liten om man ska ha fler ;) men de skulle ha 2000 för hela helgen. Dock håller ja tummar och tår för er, att ni ska få behålla stornäset!

  • Sofia2015

    Tack! Ja, jag vill nog gärna ha kvar vårt datum ändå, det kändes rätt redan från början.
    Vi räknar med att bli typ 85-90 pers, så det är lite svårt att hitta nåt som inte kostar skjortan. Har mailat med Österströms konferens, men det ligger egentligen lite väl långt bort, plus att de vägrar säga vad det kostar + att det är bokat den 11e. Inte klockrent alltså!

    Funderar nästan på att bara hyra ett jättestort partytält och låna en lägda nånstans. =P

Svar på tråden Festlokal i Sundsvall?