• Salt

    Visa din förlovningsring!

    Hej allihopa! 
    Är på jakt efter förlovningsring, och det vore kul att se era!
    Vet att det redan finns en "visa din ring tråd", men tänkte att här kan man visa upp enbart förlovningsringen! 

    Vill gärna veta vart ni köpt den, hur ni tänkte kring carat och metall och vad ni fick betala.

    Tack på förhand! 

  • Svar på tråden Visa din förlovningsring!
  • Marione


    Jag har valt att ha topas i min ring eftersom jag är en riktig socker för färgade stenar. Min sten är 6,8 karat stor och har en halo av diamanter.

     


    Jag bara älskar den och storleken på den.... Det enda negativa är att en del tror att den är fake :)


     


     

  • Salt
    Marione skrev 2014-03-02 22:06:37 följande:

     



    Ojojoj, vilken fin färg! Lite stor för att användas varje dag enligt min smak, men den är ju riktigt läcker! Tumme upp! Solig
  • jessi85

    Så här ser min ut, men jag håller på att designa en ny förlovningsring och vigselring som passar ihop.


  • jessi85

    Och just det, min fästman köpte den på Guldfynd, tror den kostade runt 2000. Jag har alltså inte varit involverad i inköpet utan blev överraskad :) Det är gult guld och vitguld med tre safirer och två pyttesmå diamanter. Min nya förlovningsring kommer att bli en solitär i gult guld med en 0,37 ct diamant.

  • PimPim83


    Här är min förlovningsring. Det är en halvkupad ring i rött guld med 7 st 0,03 ct briljantslipade diamanter i fadenfattning. Ringen är 3,5 mm bred. Jag valde den eftersom jag vile ha en klassisk ring med enast lite bling och för att rött guld gör sig bäst mot min hudton. Ringen är av märket Classic och är köpt på Smycka för ca 8500 kr. Min vigselring är för övrigt en slät ring i rött guld som även den är 3,5 mm bred.
  • Maria93
    Salt skrev 2014-03-02 21:18:45 följande:
    Maria93
    Romantiskt! Hjärta Åh det är så fint i Norrtälje.
    Ja verkligen! Jättefint i Norrtälje! Solig Sambon är från Norrtälje men vi bor i Eskilstuna nu, förhoppningsvis flyttar vi till Norrtälje senare när vi är klara med studier.
  • Stampe


    Titanring med palladriuminlägg samt 3 diamanter. Mannen har en lika dan fast utan diamanter. Min kostade runt 5000 om jag inte minns fel. Vi valde titan för att vi ville ha silverfärgade ringar fast mer hållbara.
  • filibustern
    Stampe skrev 2014-03-03 20:05:35 följande:


    Titanring med palladriuminlägg samt 3 diamanter. Mannen har en lika dan fast utan diamanter. Min kostade runt 5000 om jag inte minns fel. Vi valde titan för att vi ville ha silverfärgade ringar fast mer hållbara.
    fina! :D
  • Lacrimae

    Jag byter ut min förlovningsring i samband med vigseln och kommer då ha denna som jag älskar. En svart diamant med mindre vita diamanter. Ringen är i vitguld.


Svar på tråden Visa din förlovningsring!