• Forumvärd

    Har du något tips på hur vi skulle kunna förbättra BT?

    Hej hej!

    Har du något tips på hur vi skulle kunna förbättra BT?
    Vad är det som du saknar här?
    Vilka aktiviteter och tävlingar tycker du är roliga?
    Ingen idé eller förslag är dumt utan kör på!

    Låt oss "brain-storma"! Glad

  • Svar på tråden Har du något tips på hur vi skulle kunna förbättra BT?
  • Chicita
    Tessa skrev 2014-01-18 20:59:00 följande:
    En bra funktion skulle vara en knapp med "Till toppen av sidan" då man kanske skrollat igenom en tråd och befinner sig längst ner och vill gå tillbaka till forumets startsida eller liknande. Då ska man skrolla upp hela vägen igen. Mindre skrollande åt folket! Flört
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    Duger inte knappen under det understa inlägget som syns i varje tråd  Flört
  • Nutten

    Det är så mycket jag skulle vilja ändra på här; sökfunktionen, redigeringsmöjligheter av inlägget. Jag tycker också det är tråkigt att man inte får direktlänka en bild, även om jag förstår era motiv för det, men då väljer jag hellre att skita helt i bilden då jag inte är det minsta intresserad av att ladda upp bilder här.

    Vill ni se på ett bra forum vad gäller funktioner och sådant, kika på kattforumet

    Saknar en "förhandsgranska inlägget-funktion", så man ser om man har fått till det med bilder och annat, samt kunna kontrollera så inga misstag har smugit sig in. Jag vill kunna redigera inlägget, när som helst. Alltså ingen tidsbegränsning. Detta underlättar vid ex de trådar som har datumlistor i sig, som de med bröllopsdatum. Den som skapar tråden lägger helt enkelt in folks datum efterhand som de dyker upp, istället för att man ska sitta och få en förlängd lista i varje inlägg, eller behöva titta igenom varenda inlägg för att se vem som gifter sig när.

    Saknar en vettig sökfunktion! Det ska vara möjligt att 1) söka på nyckelord (använda + för ord som måste finnas med - för ord som inte får finnas med) 2) söka på författare 3) söka i en eller flera specifika kategorier 4) söka efter a) Inläggsämnen och meddelandetext b)Endast meddelandetext  c) Endast trådämnen d) Endast första inlägget i trådar
    5) sortera inlägg efter stigande eller fallande datum 6) visa resultatet som inlägg eller trådar 7) Begränsa resultatet till inlägg nyare än [välj alla resultat, 1 dag, 1 vecka, 1 månad etc). 8) Skriv ut första xx tecknen av inlägget, så man väljer om man vill ha bara några meningar synliga, eller mer än så.
    Alla dessa funktioner ska gå att välja på söksidan. Så får ni en ordentlig sökfunktion!

    Saknar en FAQ. Helt enkelt en del där det går att se svaren på de vanligaste frågorna kring regler, inlägg och sådant. Här har ni några exempel

    Precis som någon nämnde innan önskar jag också att man slapp den här "vill du följa den här länken"-biten. Den känns fullständigt onödig. Skicka mig till rätt plats direkt tack! Jag har klickat på länken av en anledning.

    Uråldriga inlägg borde rensas bort, så man kanske bara kan se inlägg två år tillbaka (eller vilken gräns man nu väljer). Alla andra forum jag har varit på tidigare har sådana gallringar och ja, de gamla trådar som gallras bort dyker inte längre upp på några sökmotorer, så det är fullt möjligt att åstadkomma!

    Veckans fråga tycker jag är fullständigt meningslös, så för min del hade den mycket hellre fått försvinna. Mycket bättre om ni istället gjorde det möjligt att skapa sina egna undersökningar (polls)!

  • Chicita
    Nutten skrev 2014-01-18 23:12:35 följande:
    Håller med om det mesta...
    Men egna undersökningar går ju att skapa. Du väljer att skapa tråden som en omröstningstråd helt enkelt.
    Glad 

    Och "info och regler" i vänsterspalten är rätt dålig även om den finns. Det kan gå att hitta info om många av reglerna. Men som sagt - det går ju inte att söka efter domFlört
  • Caledonia

    Jag vill bara hålla med om och poängtera det jag stör mig på mest, och det är den dåliga redigeringen när man skriva från mobil och platta, något som är väldigt vanligt idag. Inga radbrytningar (det är verkligen under all kritik) och man kan inte lägga in bilder. Dags för forumet att nå 2010-talet!

  • Principisessan

    något som säkert redan poänterats:

    sökfunktionen måste bli mycket bättre,

    kunna ladda upp bilder och få radbrytningar via mobil och surfplatta. 

    kunna välja att ta bort/lägga till flera foton samtidigt. Det tar väldigt lång tid att ta bort en och en.

    tidsbegränsning på trådar. Jag tycker det är lite störande att folk alltid skakar liv i ett par år gammal tråd där mer än hälften har försvunnit. Trådstartaren kanske inte ens har ett aktivt konto. Vet att det var tidsbegränsning för typ 3-4 år sedan, tyckte det var mycket bättre.

    Veckans fråga är väl kanske lite fånig, känns inte som att det läggs särskilt mycket tid på att komma på dem.
     
    Lokala alternativ för företag har inte uppdaterats på åratal.

    Sen kanske jag inbillar mig men har för mig att "månadens par" alltid ligger inne längre än vad det egentligen ska vara... här kan jag dock ha fel men upplever rent överlag att dessa "månatliga/vecko"grejer inte uppdateras alltid så fnart de ska. 

     

  • Forumvärd

    God morgon god morgon!

    Hoppas ni har haft en bra helg!
    Jag tar och sätter mig och läser igenom det ni har skrivit och så återkommer jag strax Solig

  • Forumvärd

    Nu ni har jag läst igenom och tack för era synpunkter! Solig
    Det är guld värt!

    Jag gör en sammanfattning av era synpunkter så det blir överskådligt och så skickar jag det vidare till vår redaktion

    Sökfunktionen behöver förbättras. Den fungerar inte.
    Redigeringsmöjligheter behövs
    Mobilapp för både iPhone och android med möjlighet att ladda upp bilder samt en fungerande radbrytning.
    Dagens fråga bättre frågeställningar.
    Lås gamla trådar
    Explorer fungerar dåligt i forumet
    Moderator/guider synliga i forumet
    Möjlighet att ladda upp bilder via mobil och surfplattor
    Eget forum för brudgummar
    Förbättrad och lättillgänglig FAQ- tänk på det här innan du postar.
    Layout plottrig
    Uppdatera oftare
    Intressanta artiklar t.ex reportage där man får följa ett specifikt par under vigseln

    Har jag fått med allt?

  • Forumvärd

    Möjlighet att förhandsgranska finns redan
    Den hittar man här där jag försökt få till en fin rund cirkel
    Skriv ditt inlägg och klicka på ikonen så kan du läsa det innan du postar. Är något galet i texten gå tillbaka till skrivrutan och ändra.


  • ThereseV

    Snälla ändra så att inte menyn högst upp (medleminsiration, vigsel mm) droppar ner bara man för pekaren över. Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt trycka på någon av dom översta forumrådarna och så har den där ploppat fram och jag har hamnat på tex någon blominspirationssida.. Det borde väl inte vara jätteavancerat att ändra så att man måste klicka för att aktivera menyn?
     

Svar på tråden Har du något tips på hur vi skulle kunna förbättra BT?