• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

    Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

    Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

    Ringar 2011

    Ringar 2012

    Ringar 2013


  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • Innuendo
    Zakaw skrev 2014-04-14 11:26:08 följande:

    Men tack, vad glad jag blir!! :D

    Precis, det är den yttersta som är vigselringen. Den är gjord helt i vitguld men med "skålarna" ovanpå plätterade i rödguld.  Det är Silversmed Olle Ohlsson som ligger bakom designen, han är helt fantastisk! Då han är en vän till familjen har jag dock inte betalat något för ringen, så jag kan tyvärr inte ge dig någon prisuppgift. Men det är bara att googla på hans namn så hittar du honom, han har ateljé i Stockholm.

    Har för övrigt inte börjat bli särskilt nervös ännu, och det i sig är ju en stressfaktor - man undrar liksom vad det är vi glömt... :P
    Vilken tur ni hade som hade en vän till familjen som gjorde ringen gratis! Jag tittade nyss på den igen, och den här gången ser den ännu finare ut Den måste vara garanterat unik Ta copyright på den!

    Man måste ju inte bli ett nervöst vrak, du kanske är en kolugn person i vanliga fall,  och låter dig inte stressas av något? Jag, som annars kan stressa upp mig lätt, var helt lugn under alla förberedelser ända tills jag skulle gå in i kyrkan, DÅ kom nervositeten! Min son, då 10 år, förde mig till altaret och [blivande] Maken stod alltså nere vid altaret och väntade. Han sade att jag studsade fram mot altaret som en Duracellkanin! Riktigt så illa hoppas jag inte det var, men darrigt var det allt.

    Jag fattar inte varför det skulle vara en sådan stressfaktor, men det är väl det där med att en massa människor tittar på en och att det ju faktiskt är ett stort och högtidligt tillfälle. Det ska ju tas på allvar, och för mig yttrade sig alltså allvaret som nervositet. Men när jag kom fram till altaret tog [blivande] Maken min hand och höll den så tryggt, då gav nervositeten med sig...

    Ursäkta, det är ju inte "Berätta om ditt bröllop"-tråden... Fattar inte att jag lyckas sväva OT jämt.

    Jag tror säkert det går bra, och skulle du börja stressa så tänk att det kunde vara värre - du kunde vara kolugn tills det var dags att gå till altaret och då skulle du kunna bli en Duracellkanin!
    Även helgon har ett förflutet, även syndare har en framtid.
  • Cesia
    augusti skrev 2014-04-10 20:07:27 följande:

    någon som har erfarenhet av diamantia?
    Min vännina som gifte sig i höstas har en absolut vacker ring därfirån o e helnöjd, men vill höra fler erfarenheter?


    Jag har det, eller rättare sagt min kille har det. Han köpte diamant löst därifrån och lät sen Kaplans göra ringen. Diamantia är han jättenöjd med, dom var mycket kunniga och kunde ge råd på vad han skulle välja för sten. Dock så tycker jag att du kan kolla runt om du hittar en bra guldsmed som du kan göra ringen hos, alltid bättre och ha en man kan träffa och prata med direkt, det gjorde vi för vigselringar och det var toppen! :)

    Lycka till!
  • Lingtardo
    Long distance runner skrev 2014-01-14 18:46:05 följande:

    Lingtardo: Hur bred är din släta enstensring och hur stor är stenen? Har en slät ring i dag och funderar på att sätta i en sten och är därför intresserad av storlekar :) 


    Förlåt för så sent svar. Har haft så mycket att göra på senaste tiden. Min släta enstensring är på 0.05 ct. Lagom storlek för en sådan ring. 
  • Magenta

    Min ring i ekologiskt vitguld mattad och etiska diamater, från Noën, inköpt på Söder i Stockholm. Vigelsringen blir också i vitguld men högblank i samma bredd och helt slät.

  • Pernilla S

    Idag hämtade vi min vigselring. Den översta är förlovningsringen och den understa är vigselringen.
    Jättenöjd!
  • Maria466
    Pernilla S skrev 2014-04-18 17:13:46 följande:
    Idag hämtade vi min vigselring. Den översta är förlovningsringen och den understa är vigselringen.
    Jättenöjd!
    Syns ingen bild :/
  • Maria466
    Pernilla S skrev 2014-04-18 22:03:52 följande:
    Nu då?
    Blir inte klok på den här sidan ibland.
    Nu såg jag bilden. Sååå vackra ringar :D
  • Pernilla S

    Tack Maria466!  
    Ja, jag är nöjd och tycker dom passar välidgt fint ihop.

  • Sofisan

    Hej tjejer... Gifter oss den 26/7 & skall nu beställa ring till mig!

    Blir Schalins Rocky men kan inte bestämma mig för rött guld eller roséguld!?

    Smakråd? :)

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014