• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

    Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

    Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

    Ringar 2011

    Ringar 2012

    Ringar 2013


  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • Innuendo
    mamp skrev 2014-02-27 12:07:28 följande:
    Tack. Just att den är helt unik var en av anledningarna till att vi valde en egendesignad.

    Lite svårt att säga vad den kostade eftersom vi dels hade eget guld och dels för att min blivandes ring (en enkel, helt slät ring) gjordes samtidigt men slutsumman för båda ringarna blev ungefär 9500 kr vilket jag inte tyckte var alls farligt.
    Oj! Nej, det var inte alls så farligt. Verkligen väl spenderade pengar för en så vacker ring, och gjordes din blivande man också måste det väl ses som rena kapet! Glad
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Innuendo
    Innuendo skrev 2014-02-27 13:24:08 följande:
    Oj! Nej, det var inte alls så farligt. Verkligen väl spenderade pengar för en så vacker ring, och gjordes din blivande man också måste det väl ses som rena kapet! Glad
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
    Men jisses... Skulle ju skriva "din blivande mans ring", nu ser det i stället ut som att jag tror att det var din blivande man som gjordes. skickliga guldsmeder finns nog inte! Flört
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Lina Å

    Innuendo; min blivande make är ifrån USA så när han var hem för några månader sedan så hade han planerat att köpa ring. Han tittade runt väldigt mycket, han visste om min ring storlek men tog ändå en liten större ifall de skulle vara någon skillnad mellan länderna. Därför passade det så bra att när han åkte hem nu för några veckor sedan så kunde han göra den lite mindre samtidigt :) Jag vet inte om jag skulle våga skicka efter en ring med stenar. Jag tror set jag litar för lite på främlingar för ngt sånt men man kan ju hitta verkliga fynd om man skickar efter ibland Ja jag tycker det var en perfekt storlek. Mycket bling, bra kvalité. Har ju sett så många andra otroligt fina ringar här så man blir ju alldeles yr. Finns så många kombinationer man kan hitta på. Väldigt kul att se :)

  • MH2014

    Nu är det min tur att få visa upp mina ringar. Vi vigdes den 11 februari i år.

    Tanken när vi förlovade oss var att lägga krut på en varsin ring med bra kvalitet och fina diamanter.
    Jag designade om en från DaniDos och gjorde den till vår egna med rätt mängd diamanter och med utförandet jag ville ha. 11 diamnater som symboliserar dagens nummer då han friade till mig.
    Mannen valde en tung rackare ifrån Sôfia.
    Båda i vitguld.



    MEN...
    under tidens gång så hade min hjärna förälskat sig i flertalet ringar...

    Så det slutade med att jag nu bär tre stycken diamantringarKyss 
    Min förlovningsring/vigselring är fortfarande den som är "it" så att säga.
    Jag ville ha en äldre ring, en begagnad då jag är lite insnöad på historik och betydelser och annat dravel ;) Jag hittade en väldigt speciell diamantring från USA från en auktionsfirma som tar hand om dödsbon. Den är från 1940-talet, och blev min "Efternamnsring" 11 diamanter på den med, plus två mikroskopiska på sidorna som symboliserar min namnövergång.
    Sedan är jag en sucker för svart, så självfallet vill jag ha en ring med svarta diamanterDrömmer. Det är 27st svarta diamanter och summan av vår bröllopsdag är just 27! (11+2+14)


    Och jag bär dem numer som en stolt tupp!!!Hjärta
  • kouki
    MH2014 skrev 2014-02-27 14:11:55 följande:


    Och jag bär dem numer som en stolt tupp!!!Hjärta
    Den kombon är verkligen fantastiskt fin!
  • Sally Bowles

    Vilka fina kombinationer alla har! Här kommer mina ringar. Den innersta är en rödguldsring från schalins som jag fick när vi förlovade oss ( den ska putsas upp ) och den yttre är vigselringen som jag kommer få bära i augusti. Den är i 18 karats guld och jag är väldigt förtjust i den.

  • marolo
    Sally Bowles skrev 2014-02-27 21:12:31 följande:
    Vilka fina kombinationer alla har! Här kommer mina ringar. Den innersta är en rödguldsring från schalins som jag fick när vi förlovade oss ( den ska putsas upp ) och den yttre är vigselringen som jag kommer få bära i augusti. Den är i 18 karats guld och jag är väldigt förtjust i den.
    testa använda en annan webbläsare typ firefox eller chrome :)
  • MissTC
    Innuendo skrev 2014-02-27 09:58:09 följande:
    Haha, jag tycker inte det var så farligt mycket text (eller särskilt snurrigt) men så skriver jag ju ofta själv halva noveller när jag skriver inlägg. Jag har otroligt svårt att fatta mig kort. Jag pratar likadant, Maken bir vansinnig ibland men säger även att det är en av sakerna han älskar med mig, att jag är så "pladdrig" och ganska snurrig. Vet inte riktigt hur jag ska ta det, men jag har valt att ta det som en komplimang. Flört Til svaret på ditt inlägg då!

    Jag tycker inte det du skrev om enkel solitär var klumpigt! Nu har ju jag inte solitär själv, och reagerar kanske inte på samma sätt som de som har det, men jag har svårt att tro att någon skulle ta illa illa upp av din ommentar. Hade du skrivit ngot i stil med "de som har enkla solitärer verkar fattiga och snåla" eller så hade kanske folk reagerat, men det där var väl inget!  (Nu vill jag förtydliga mig och säga att jag inte tycker så om solitärer, ville bara dra till med ett exempel! Tänk vad man måste vara försiktig och hela tiden förtydliga sig när man skriver på nätet, det är som att gå på äggskal utan att krossa äggen...)

    Du skriver även att du tycker att en solitär inte säger "gift" lika tydigt som andra ringar, och jag kan nog hålla med dig om det. Som du säger är det inte ovanligt att man köper en sådan ring som present till sig själv, eller som xamensgåva eller liknande.  Nu vill inte jag heller att någon ska ta illa upp, det är bara min personliga åsikt, jag skulle undvika solitär just av det skälet. På andra kan det säga "gift", och mångas solitärer är mycket vavckra - men på mig ser det inte bra ut tycker jag. Det handlar ju om tycke och smak, alla kan inte ha samma och tycker man som vi måste man ju få säga det utan att få skäll. Men det handlar ju mycket om hur man uttrycker sin åsikt! Du gjorde det bra tycker jag, och det har ju inte kommit några arga kommentarer (än, i alla fall)!

    Anledningen till att jag inte tycker solitärer säger "gift" på samma sätt som andra modeller och tycker det är finast med t ex alliansmodeller är nog att det är en vanesak, i Sverige har vi väl inte haft solitärer så länge utan haft mer släta ringar eller alliansringar. Det var i alla fall vad jag läste nyligen, vi har haft traditionen med enklare ringar ganska länge men blivit "influerade" av USA med deras solitärer (och även andra modeller) med stora stenar. Jag vet inte om det stämmer men det känns som att det gör det... Och, som sagt, jag hoppas ingen tar illa upp! Många av de stora stenarna är jättefina och passar så fint på er, men jag gillar inte det för min egen del. Dels skulle det inte passa med min övriga mycket "casual" stil med jeans och tröjor eller skjortor på sta'n och mysbyxor hemma. Skulle se konstigt ut att komma med en stor dyr ryng på fingret och min kldstäl! Dessutom skulle jag vara livrädd att tappa en så dyr ring. Flört Jag har ju redan fått köpa nya eftersom "originalringarna" försvann, jag tror inte Maken köper fler nu. Visst är jag rädd om mina ringar och är försiktig så jag inte tappar dem, men att tappa ringar som kostar drygt 7.000:- (tillsammans) är ju inte fullt så hemskt som att tappa en ring för tiotusentals (eller ännu mer) kronor!

    Ja, vitguld kan ju bli väldigt fult ganska snabbt, som du säger beror det ju på legeringen. Jag tycker ju det är värt det att rhodinera om ringen, jag tycker mycket bättre om vitguld än om rött, men det är ju också en smaksak helt och hållet. Och att ha en ring i vitt och en i vitt guld tycker jag kan vara jättesnyggt (naturligtvis, eftersom jag hade så själv Flört) men det beror ju på ringarnas utseende i övrigt också. Och även det är förståsen smaksak.

    Jo då, beslutsångest har jag verkligen... Det finns ju så otroligt mycket vackra ringar att välja på, och i mitt fall var ju budgeten inte så stor heller. Jag var helt inställd på ringar i vitt guld (vilket ju oftast är några hundra kronor dyrare än rätt) men så såg jag Flemming Uziels Lovely, som är 50/50 vitt guld och roseguld. Helt underbara! Man ska inte låta sig luras av ordet rosa guld, och av de ofta väldigt rosa ringarna på bilderna, de är inte rosa i "verkligheten" utan mer "mjukt gula" eller hur man ska säga (kan inte riktigt förklara men många har ju bilder på sina ringar i roseguld här, däribland jag, så det är lätt att kolla).

    Jag förstod att det var din sambos personliga åsikt bara, jag uttryckte mig kanske lite dumt jag också. Flört Men jag kan tänka ibland att det är ganska självklart att kilen vill och ska få ha synpunkter om det är han som ska betala ringen. Kostar den 40 000:- kan man ju förstå om han vill vara med och bestämma, och kanske välja en lite billigare. Men solitärer kan ju också vara dyra.. Men det är bra att han inser att det ju är du som ska ha på dig ringen förhoppningsvis resten av livet (inte meningen att låta pessimistisk, jag tycker jag är realistisk. Hoppas inte du tog illa upp nu! Glad) och att det därför är du som ska fatta det slutgiltiga beslutet. Men man kanske kan se det lite som det första "testet" av förhållandet - kan man enas om en ring någorlunda snabbt och smärtfrittt? Flört

    När jag letade febrilt efter ringar sade jag till Maken att han skulle välja åt mig, men det vägrade han. "Du kommer bara tycka att jag väljer fel", sade han. Tyvärr har han nog rätt... Jag ville nog helst välja själv. Många här visar ju upp ringar som killen/mannen valt och som är jättevackra och de är mycket nöjda, men min man är totalt ointresserad av smycken och skulle nog inte kunna välja så fint. Dessutom gillar han pärlor och skulle bergis komma med en pärlring. Jag kan ju säga att jag inte gillar pärlor något vidare...

    Nej, nu blev detta också väldigt långt, jag ber om ursäkt. Snurrigt kan man nog också kalla det... Men så här är jag ofta tyvärr, särskilt när jag som nu är jättetrött. Då skriver jag verkligen noveller! Glad
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
    Hehe aa du kommer klår ju lätt mig i text ;) men det är inte alltid så lätt att hålla sig kortfattat. Ibland har man ju så mycket som man vill säga och få med att orden lätt drar iväg =)

    Hehe aa ibland känns det som man måste vara extra tydlig.. Och alla är vi ju så olika, så lite svårt att veta ibland iaf man råkar trampa någon på tårna även fast man inte alls hade den avsikten. Får hoppas att det inte va någon som tog illa upp iallafall =)

    Och jag håller med dig där att på andra kan det absolut utstråla "gift" med en solitär.. Och det är nog även som du skriver. Solitärer har absolut blivit mer inne nu.. I Usa får tjejen en solitär i förlovning och sen en slät lr allians till vigseln. Fast samtidigt tycker jag det är kul att blinget har kommit hit =) Men samtidigt känner jag att de inte säger mig så mycket precis som jag skrev förut hehe.. Men jag tycker ju absolut inte heller att det ser fattigt ut, det tycker jag ingens ring gör =) Jag tycker absolut att man ska välja den ring man trivs själv med. För vi alla är ju olika =)

    Jag själv har ju valt nu och det blev den jag visa bild på, fast med små små ändringar.. Jag är väl absolut en sån som gillar när de är för mycket.. Och har alltid sett mig själv med något som sticker ut lite. Fast även jag är en mjukisbyxa tjej när jag är hemma, med helt vanligt jobb.. Så jag jaa, på ett sett kanske inte ringen jag valt passar min "stil" hehe lr va man ska säga. Men dom som känner mig säger att det verkligen är "jag".
    Jag har alltid haft och kommer väl alltid ha en kärlek till guld.. Och jag är lite som han i sagan om ringen med mina smycken "my precious" hahaha... Men jag förstår va du menar =) och man ska välja det man känner är rätt för en själv... haha känner att jag kommer av mig lite så går på nästa punkt nu =P

    Aa jag känner folk som inte alls gillar rödguld, och vissa passar verkligen bättre i en vit metal =) Så det är ju tur att det valet finns =) Men aa jag har oxå sett att rose kan skilja sig ganska mycket i ton.. vilket är lite synd för alla som kanske väljer de, då gäller det att verkligen kolla upp innan så man blir nöjd =/

    Aa ne jag tog absolut inte illa upp =) Och ne det förstår jag att betalar maken så är det självklart att dom ska ha något att säga till om, om dom själva vill.
    Vi var väl först inte så eniga om priset ,men det är vi nu och alla är nöjda och glada =). De kanske låter galet dumt, jag tycker ju att ringen är från honom även fast jag betala en del av den idag.. Vi ser det som våra pengar och har gjort det ganska länge. Men till en början kan jag väl erkänna att min sambo såg väl inte allt för nöjd ut när jag började svamla om att ringen kunde få kosta mellan 20-30.000. Han tyckte det va galet mycket pengar för en ring. O absolut det är det. Detta pratade vi om för ganska länge sen. Nu har han tagit sitt förnuft till fånga och är glad över att jag är glad för att jag äntligen har hittat en ring ;)

    Hehe och som du säger så kan ju absolut det vara ett test. Så kanske de va lite för oss i början. Han kunde inte förstå hur jag kunde vilja lägga så mycket på en ring och jag kontra med att jag kunde inte förstå hur han kunde lägga så mkt pengar på datorer (datorer som inte ens håller en livstid). Nu är ju detta löst, och jag är så nöjd över ringen. Och min sambo har ändrat sig helt =) =)

    Hehe så sa min med, han har vägrat välja åt mig.

    Men va tråkigt att du tappa dina ringar, får man fråga om du är nöjd med dom du har idag? Lr har du ersatt dom med likadana, har tyvärr inte läst historien förut så kanske ligger lite efter =/
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014