• pinkflesh

    Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!

    Jag har sett någon tråd för 2014-brudar och en för Karlstad/Värmlandsbrudar. Men jag skulle tycka att det vore roligt med en tråd där alla vi Karlstad/Värmlandsbrudar som ska eller planerar att gifta oss 2014 följs åt :)


    Vi kan tipsa varann om festlokaler, frisör, bröllopsbutiker... Vi kan visa inspirationsbilder och bilder på lokaler och saker vi köpt till bröllopet... Och berätta hur det går med planerandet och skriva av sig tankar och funderingar!


    (Om det redan finns en sån här tråd får ni gärna hänvisa mig dit! Det är så svårt att hitta i det här forumet tycker jag..)

  • Svar på tråden Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!
  • Mawlinbry

    Någon som vet om någon bra festlokal btw i Karlstad/Hammarö? Har funderingar på Terassen i Mariebergsskogen just nu, och ska det inte finnas en vid Skutberget?

    Krav: ej för centralt, och inte 3 mil ut i skogen heller. :P så man får vara lite "ifred".

    Hade en annan lokal på Hammarö i åtanke först men fick besked idag om att det inte gick att boka så långt iförväg utan vi får återkomma en månad innan, vilket inte känns så tryggt. :/


    2/8 -2014
  • pinkflesh
    Mawlinbry skrev 2013-08-21 10:47:05 följande:
    Någon som vet om någon bra festlokal btw i Karlstad/Hammarö? Har funderingar på Terassen i Mariebergsskogen just nu, och ska det inte finnas en vid Skutberget?

    Krav: ej för centralt, och inte 3 mil ut i skogen heller. :P så man får vara lite "ifred".

    Hade en annan lokal på Hammarö i åtanke först men fick besked idag om att det inte gick att boka så långt iförväg utan vi får återkomma en månad innan, vilket inte känns så tryggt. :/
    2/8 -2014
    Nej det känns ju inte som man kan göra riktigt, att kontakta dem om lokalen en innan bröllopet!

    Den enda lokalen jag kan tipsa om är Almars gård där vi ska ha vårat bröllop, det är inte för centralt och inte helt ute i skogen heller Flört Men de har färdiga paket som man får välja på, jag vet inte om det är det ni vill ha eller om ni vill ordna catering och sådant själva?
  • Mawlinbry

    Fixade fotograf igår! :D 3k ska han ha ca för porträtt innan kyrkan, bilder i kyrkan och sedan efter och då lär jag få många bilder digitalt. Om jag sedan ska framkalla så behöver jag bara köpa bläcket till skrivaren så gör han det gratis. :D Det är skönt att ha kontakter. ;D

    Har även gjort en lista över potentionella lokaler så jag ska kolla upp och ta offerter på. :)


    2/8 -2014
  • pinkflesh

    Vad skönt att ha fotograf fixad! Vi har frågat en vän som jag vet är duktig, men han visste inte säkert än om han kunde just då vi ska gifta oss. Du vill inte tipsa om eran fotograf?

  • kärleken

    Hej!


    Kul med fler från Karlstad! Vi ska gifta oss augusti 2014 och bor i Karlstad, men kommer från Småland, så just nu lutar det åt att vi har festligheterna där nere :) Men jag är gärna med och diskuterar lite ändå :)


     

  • Mawlinbry
    pinkflesh skrev 2013-09-10 11:40:28 följande:
    Ja, ovan var alltså menat till Mawlinbry :) Blir lite snabbt när jag skriver från mobilen..
    Jovisst! :) Martin Hedlund heter han, är en nära vän till min syster.

    Gissar på dock att jag får lite "kompispris" så det kan ju eventuellt bli någon tusenlapp dyrare. :)

    photobym.se/
    2/8 -2014
  • Power of Love
    Mawlinbry skrev 2013-09-09 10:35:25 följande:
    Fixade fotograf igår! :D 3k ska han ha ca för porträtt innan kyrkan, bilder i kyrkan och sedan efter och då lär jag få många bilder digitalt. Om jag sedan ska framkalla så behöver jag bara köpa bläcket till skrivaren så gör han det gratis. :D Det är skönt att ha kontakter. ;D

    Har även gjort en lista över potentionella lokaler så jag ska kolla upp och ta offerter på. :)
    2/8 -2014
    Härligt! 

    Vi har också fotograf fixad. Min svåger är jätteduktig fotograf. Nu har han förvisso inte fotat bröllop innan men jag tror nog att vi kommer bli nöjda. Vi har även andra duktiga amatörfotografer bjudna på bröllopet så nån bild blir ju garanterat bra. 
  • pinkflesh
    Mawlinbry skrev 2013-09-10 15:14:05 följande:
    Aha Martin! Har fotat med honom en gång Glad Visst är det bra när man kan dra nytta av sina vänners talanger vid såna här tillfällen! Fotografer är ju så dyra annars!
    kärleken skrev 2013-09-10 11:55:20 följande:
    Välkommen! Studerar ni här eller?
    Power of Love skrev 2013-09-10 18:03:13 följande:
    Det är samma här, fast det är en vän till mig som är väldigt duktig på foto, men jobbar inte med det. Hoppas verkligen att han kan, inte bara för fotograferingens skull utan för det skulle vara kul att ha honom där som vän! Han kunde kanske ge mig besked om ett par veckor iaf verkade det som så får vänta...
  • ElinTheres
    Mawlinbry skrev 2013-08-21 10:47:05 följande:
    Någon som vet om någon bra festlokal btw i Karlstad/Hammarö? Har funderingar på Terassen i Mariebergsskogen just nu, och ska det inte finnas en vid Skutberget? Krav: ej för centralt, och inte 3 mil ut i skogen heller. :P så man får vara lite "ifred". Hade en annan lokal på Hammarö i åtanke först men fick besked idag om att det inte gick att boka så långt iförväg utan vi får återkomma en månad innan, vilket inte känns så tryggt. :/
    2/8 -2014



    Jag var på ett bröllop i Maj i en lokal som heter Capiscum som ligger en bit bortanför sjukhuset.
    5 min med bil kanske. Kolla upp det om du vill :)
Svar på tråden Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!