• MeaJ

    Bildtråd - "Mulliga" brudar

    Jag blir lite less på alla modellbilder på brudar.
    Då jag själv är en "mullig" blivande brud, så skulle jag vilja se äkta "mulliga" brudar i sina klänningar.
    Andra bilder hänvisar jag till andra trådar.
    Jag får själv bidra med bild senare då jag inte har någon klänning än.


    Sommarbrud 2013
  • Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar
  • annie s

    Fru Polack skrev 2013-07-11 19:29:27 följande: Testar lägga upp klänningen via mozilla..... //Tunnan Som sagt inte jätte bra bild men du ser absolut inte ut om en tunna! Vilken sak att säga.. Du är fin i din klänning och som chicita säger bra underkläder kan göra susen

  • viXan
    Chicita skrev 2013-07-11 19:46:52 följande:
    Din syster behöver glasögon Tungan ute

    Inte bästa bilden kanske. Men på sin höjd kanske du skulle behöva något som slätar ut lite under (typ "hålla in fläsket underklänning" men kanske inte så stark - för tjock är du absolut inte)
    Jag tycker nästan att klänningen ser för stor ut eftersom den veckar sig som den gör. Så min tanke om något utslätande är mest för att hindra klänningen från att "haka upp sig"
    Jag håller med till 100%
  • passionsblomman
    Chicita skrev 2013-07-11 19:46:52 följande:
    Din syster behöver glasögon Tungan ute

    Inte bästa bilden kanske. Men på sin höjd kanske du skulle behöva något som slätar ut lite under (typ "hålla in fläsket underklänning" men kanske inte så stark - för tjock är du absolut inte)
    Jag tycker nästan att klänningen ser för stor ut eftersom den veckar sig som den gör. Så min tanke om något utslätande är mest för att hindra klänningen från att "haka upp sig" 
    Utöver det, med risk att framstå som vådsbenägen, så skulle jag gärna uttrycka min känsla inför din systers uttalande genom att säga att den som kläcker sådant själv riskerar att få gå några dagar med vad man brukar kalla en blåklocka väl synlig placerad mitt i nyllet. Och med tanke på omständigheterna skulle jag inte tycka så värst synd om den personen-även om det råkar vara olagligt att slåss i vårt land. Ibland förtjänar man fasen en smäll.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru Polack

    Bild framifrån på klänningen. Ska ändra urringningen genom att tunna av axelbanden så att det blir mer sweetheartaktigt.


  • Chicita
    Fru Polack skrev 2013-07-12 14:15:16 följande:
    Bild framifrån på klänningen. Ska ändra urringningen genom att tunna av axelbanden så att det blir mer sweetheartaktigt. 
    Där är det mer tydligt att klänningen faktiskt är för stor för dig.
    Den är ju bylsig i midjan... Men det fixar en bra sömmerska.
    En underkjol skulle också göra mirakel för formen och få din midja att se väldigt mycket smalare ut Glad 
    Skaffa en sån där "hålla in fläsket-underklänning" och ha på dig den under brudklänningen när du går till sömmerskan.
    Skaffa också gärna en enkel A-linjeformad underkjol (en ring med lite tyll utanpå skulle nog vara perfekt) Typ: http://www.ebay.com/itm/A-Line-1-Hoop-White-Bridal-Petticoat-Wedding-Slip-Underskirt-In-Stock-/171073446502?pt=US_Slips&hash=item27d4c5a266

    När man har lite extra vaddering själv så gäller det att lura ögat. Och om klänningen sitter bra runt midjan och är lite utställd i nederkanten så kommer din midja att se smalare ut bara för att ögat måste "vandra" över kurvorna det skapar. Solig
  • Dosbeck


    Här kommer bilder på min klänning jag hade när maken och jag gifte oss 8 juni i år =)
  • Csve

    vilken underbar klänning!Vad är det för nån?? Dosbeck skrev 2013-08-02 19:26:32 följande:Här kommer bilder på min klänning jag hade när maken och jag gifte oss 8 juni i år =)

  • Dosbeck

    Det är en brudklänning nr 706, från Din drömklänning.se =) Hade från början tänkt mig en enklare modell, men blev kär i denna =)

Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar