• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • kitkät

    Pagnie,


    Jag förstår att du är frustrerad och irriterad! Det hade jag också blivit. Jag tycker inte alls att du överreagerar. Jag tycker att det är en självklarhet att dom som anordnar svensexan ska låta blivande frun få veta i alla fall vart svensexan kommer äga rum, speciellt om dom ska vara borta i tre dygn. Och jag tycker inte att dom bara kan komma och "kidnappa" honom utan att först ha diskuterat med dig och kommit fram till ett datum som du tycker passar dig och din blivande! Jag har sagt till våra bestmans redan (min bror & hans bror), att dom måste höra med mig först innan dom spikar ett datum!


    Jag tycker att det är väldigt barnsligt av er bestman. Och om du tycker att det inte passar att dom tar svensexan veckan innan bröllopet, så måste han respektera det.


    Har du efter ert tjafs, lugnt och sansat, förklarat för honom att du känner dig överkörd? Vissa förstår ju inte!

  • Lavelii

    Pagnie,

    Nej, jag tycker verkligen inte du är "helt idiot"!
    Jag hade förmodligen reagerat exakt likadant! Jag tycker inte heller att helgen innan bröllopet är en lämplig tid, och speciellt inte när du inte heller får reda på vart de ska osv. Sen måste han ju respektera att du säger att ni har en massa annat inbokat ju! Det måste väl han förstå...det är massa att stå i?! Han är väl kanske inte gift och har inte gått igenom förbredelsefaserna eller?

    Man behöver ju inte veta allt men jag kommer vilja veta om de hade tänkt stanna i Sverige iaf eller utlandet. Det tycker iaf inte jag är för mkt begärt!
    Men varför tror du att han körde över dig så? Alltså hur har er relation varit hittills? Förvisso tycker jag ju att han så klart också måste kunna välja en helg som matchar övriga gänget. Jag vet inte hur länge svensexa diskussionerna varit uppe men då kanske man borde börjat planera den tidigare också så att inte ni hunnit boka upp er under helgerna? 

    Tror dock att det känns tungt nu men imorgon så kommer det kännas bättre och ni kommer "hitta tillbaka" till varandra för kärlek till er gemensamma nämnare... din m2b. Så jag förstår att du känner obehag just nu av att han ska stå vid er sida (det hade jag definitivt också gjort), men jag tror det kommer ordna sig om ni pratar med varandra. Han kanske hade en dålig dag!

    Förlåt om det är en massa svammel. Är så sjukt trött och vill bara sova men så läste jag ditt förtvivlade inlägg och kände att jag ville svara först! Nu ska jag dock blunda och försöka komma ihåg på jobbet imorgon att det är TORSDAG och inte måndag haha

  • Viola

    Pagnie,

    Ah, jobbigt läge. Utav det du har berättat så tycker jag inte att du gjort ngt fel. Helgen innan är helt klart en olämplig tid att åka iväg i 3 dagar...

    Har du varit i kontakt med honom något mer?

  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-05-01 23:41:31 följande:

    Pagnie,


    Jag förstår att du är frustrerad och irriterad! Det hade jag också blivit. Jag tycker inte alls att du överreagerar. Jag tycker att det är en självklarhet att dom som anordnar svensexan ska låta blivande frun få veta i alla fall vart svensexan kommer äga rum, speciellt om dom ska vara borta i tre dygn. Och jag tycker inte att dom bara kan komma och "kidnappa" honom utan att först ha diskuterat med dig och kommit fram till ett datum som du tycker passar dig och din blivande! Jag har sagt till våra bestmans redan (min bror & hans bror), att dom måste höra med mig först innan dom spikar ett datum!


    Jag tycker att det är väldigt barnsligt av er bestman. Och om du tycker att det inte passar att dom tar svensexan veckan innan bröllopet, så måste han respektera det.


    Har du efter ert tjafs, lugnt och sansat, förklarat för honom att du känner dig överkörd? Vissa förstår ju inte!


    nej jag har ju inte det för nu sa han "okej jag tar den här helgen och det här är det sista vi säger till varandra. behöver ni någon mer hjälp med bröllopet så får du be R kontakta mig"

    Så han gjorde det ju rätt klart att han inte vill ha med mig att göra längre.
  • Pagnie
    Lavelii skrev 2013-05-01 23:47:42 följande:
    Pagnie,

    Nej, jag tycker verkligen inte du är "helt idiot"!
    Jag hade förmodligen reagerat exakt likadant! Jag tycker inte heller att helgen innan bröllopet är en lämplig tid, och speciellt inte när du inte heller får reda på vart de ska osv. Sen måste han ju respektera att du säger att ni har en massa annat inbokat ju! Det måste väl han förstå...det är massa att stå i?! Han är väl kanske inte gift och har inte gått igenom förbredelsefaserna eller?

    Man behöver ju inte veta allt men jag kommer vilja veta om de hade tänkt stanna i Sverige iaf eller utlandet. Det tycker iaf inte jag är för mkt begärt!
    Men varför tror du att han körde över dig så? Alltså hur har er relation varit hittills? Förvisso tycker jag ju att han så klart också måste kunna välja en helg som matchar övriga gänget. Jag vet inte hur länge svensexa diskussionerna varit uppe men då kanske man borde börjat planera den tidigare också så att inte ni hunnit boka upp er under helgerna? 

    Tror dock att det känns tungt nu men imorgon så kommer det kännas bättre och ni kommer "hitta tillbaka" till varandra för kärlek till er gemensamma nämnare... din m2b. Så jag förstår att du känner obehag just nu av att han ska stå vid er sida (det hade jag definitivt också gjort), men jag tror det kommer ordna sig om ni pratar med varandra. Han kanske hade en dålig dag!

    Förlåt om det är en massa svammel. Är så sjukt trött och vill bara sova men så läste jag ditt förtvivlade inlägg och kände att jag ville svara först! Nu ska jag dock blunda och försöka komma ihåg på jobbet imorgon att det är TORSDAG och inte måndag haha
    nej han är singel och fattar inget. han tycker jag kan få andra att hjälpa oss. som att andra människor inte har sina egna liv liksom. jo vi hade väl en okej relation innan. han hjälpte med mycket och så men nu är det ju tydligen helt stopp med det. hur som är han ju inte riktigt klok.
    Han började prata med mig nu denna veckan om det för att JAG skrev till honom och berättade vilka helger som är uppbokade.
    han verkade ha många dåliga dagar då.
  • Pagnie
    Viola skrev 2013-05-02 16:06:24 följande:
    Pagnie,

    Ah, jobbigt läge. Utav det du har berättat så tycker jag inte att du gjort ngt fel. Helgen innan är helt klart en olämplig tid att åka iväg i 3 dagar...

    Har du varit i kontakt med honom något mer?
    nope han gjorde det rätt klart att han aldrig mer vill prata med mig. :S
  • Viola

    Pagnie,

    Okej, han verkar lite omöjlig. Vad känner du? Känner du att du vill försöka "rädda" relationen? Eller bara låta det vara?

  • Pagnie
    Viola skrev 2013-05-02 22:23:25 följande:
    Pagnie,

    Okej, han verkar lite omöjlig. Vad känner du? Känner du att du vill försöka "rädda" relationen? Eller bara låta det vara?
    just nu känner jag bara att han kan köra upp något där solen inte skiner och att han får en chans att fixa det här men jag är envis som en åsna och tänker inte komma krypandes till honom.
    Träffar honom ändå aldrig.
  • goli

    Pagnie, det var verkligen tråkigt att höra! Tycker att han beter sig väldigt omoget. Kan det vara så att han precis börjar inse att det inte kommer vara likadant efter att du och din fästman är gifta? Kanske bara har svårt att hantera det och det här är hur han väljer att bearbeta det på. Förstår att det är jobbigt nu men ge det lite tid. Tycker själv att om man planerar att vara borta i tre hela dagar så får man faktiskt planera långt i förväg. Hoppas att det kommer kännas bättre snart! Vet din fästman något om detta?

  • kitkät

    Jag tycker det är väldigt barnsligt av honom att säga att det är det sista ni säger till varann och att han aldrig mer vill prata med dig igen. Det låter som att han överreagerar väldigt mycket! Att bli irriterad är en sak, men att bryta kontakten med någon för detta låter ju lite väl dramatiskt!


    Lägg ingen energi på honom nu. Du har annat att tänka på.

Svar på tråden Orientaliskt bröllop