• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Viola

    Kitkät,

    Ah, okej, jag ritade en bild i Paint istället så du får se, du får visualisera alla bord i festlokalen. 

    När vi var där på möte med Danny så var det en vigsel som skulle äga rum i kyrkan där (de skulle inte ha bröllopsfesten där), så jag, min väninna och mamma ställde oss vid dörren som entrar kyrkan från festvåningen, så ser vi att brudparet är på väg mot OSS, för att gå igenom där och vi fick snabbt flytta på oss. Men de gick liksom bland alla bord, vilket kanske inte var idealiskt.

    Men det är SÅ himla synd för de som behöver en kyrka till vigseln, jag kan tänka mig att de tappar en del kunder som är i behov av en kyrka i samband med bröllopsfesten, jag är en av dem iaf, samtidigt känner jag att det är jättetråkigt, för jag hade verkligen velat ha festen där. Aja, nu är det att sluta älta och blicka framåt istället. 



     
  • Viola

    Kitkät, 

    Ja för att svara på din fråga, det är att det anses lite olämpligt av min fästmans familj (jag och min familj är mer än okej med det). Jag tror helt enkelt av att döma av hela utförandet och själva kyrkan, att det inte var planerat att det skulle vara både en festlokal och en kyrka vid bygget. Utan det ena eller det andra tillkom vid ett senare skede, oavsett så är festvåningen i sig verkligen perfekt, det är snarare när man behöver kyrkan som "problemen" dyker upp. 

  • goli

    viola, det var verkligen tråkigt att höra. Förstår att det inte är lätt att vara alla till lags men i slutändan är det ändå ert bröllop. Om du gillar white palace så tänk på saken lite mer, finns alltid lösningar. Jag kan helt ärligt fortfarande rekommendera white palace trots problemen vi har haft och det säger mycket. Hoppas det löser sig och att du och din fästman får precis allt ni önskar!

  • goli

    pagnie, ja det är verkligen skönt. Försöker fortfarande smälta allt, har inte varit så lätt. Bara skönt att det är avklarat nu. Han sa att han fick erbjuda det andra paret en summa pengar för att flytta på deras bröllop. Antar att han menar att han gav dem rabatt.

  • goli

    kitkät, vad roligt att du hittat några klänningar. Hur ser de ut? Och inbjudningskorten, blev det de vita till slut?

  • Pagnie
    goli skrev 2013-03-29 21:25:14 följande:
    pagnie, ja det är verkligen skönt. Försöker fortfarande smälta allt, har inte varit så lätt. Bara skönt att det är avklarat nu. Han sa att han fick erbjuda det andra paret en summa pengar för att flytta på deras bröllop. Antar att han menar att han gav dem rabatt.
    ja men hur han än löste det så känns det ju jättebra även för mig som inte är den drabbade men jag är bara så glad för din skull. jag hade liksom mardrömmar om det där inatt och vad som hade hänt om dom inte hade kunnat flytta på det. till och med jag har försökt tänka ut plan b här under dagen. haha
  • goli

    hahaha! Åh vad söt du är, Pagnie! Om det skulle hända igen, vilket jag innerligt hoppas att det inte gör, så får du berätta för mig om din plan b :) Själv tycker jag bara det ska bli skönt att få sova inatt, fick inte en blund igår. Det känns fortfarande helt ofattbart. Det roliga är att han skulle ringa upp mig igen så vi kunde boka tid för nästa vecka men det har han fortfarande inte gjort.

  • kitkät

    Viola,


    Ok, så för att gå in till kyrkan så måste man gå igenom festlokalen? Finns det ingen annan ingång till kyrkan mot altaret? Men då förstår jag att det kanske inte är idealiskt.
    Men om ni gifter er i en annan syriansk kyrka och så håller ni bröllopsfesten i White Palace? Skulle inte det funka? Ni behöver ju inte vigas i just en kyrka som finns i anslutning, oavsett vilken lokal ni än väljer!


    Det finns en annan lokal i Södertälje, som ligger i anslutning till en relativt nybyggd kyrka. En jättefin, vit kyrka. Och precis intill den så finns den lokalen som jag pratar om. Men tyvärr kommer jag inte på vad den heter just nu. Jag ska försöka leta fram festlokalens hemsida, så kan jag visa dig. Men jag tror att den heter något med Sankt Jakob, kyrkan alltså.


    Hur många gäster ska ni bjuda?

  • kitkät

    goli,


    Jag har visat upp klänningarna här förut, men med ditt fiskminne så minns du säkert inte det! Jag lägger upp bild på klänningarna sen när jag bestämt mig för vilka det blir! :)


    Ännu en gång så är jag väldigt glad för er skull! Precis som Pagnie, så satt jag också och oroade mig för er skull. Jag skulle själv gå under om det hände oss, så jag led verkligen med dig. I eftermiddags idag när jag loggade in och läste att det hade löst sig så fick jag ur mig ett glädjetjut nästan, haha.


    Och ja, det blir vita inbjudningskort! Jag gillade det bäst. Vi fick ju hem provexemplar på korten, och dem cremevita såg gula ut typ.

Svar på tråden Orientaliskt bröllop