• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

    Hahaha! Känns som att jag är mer aktiv nu än vad jag brukar vara i vanliga fall fast jag har tenta på tisdag... men jag kämpar med att hålla ögonen öppna medan jag pluggar så jag passar på att ta lite BT-pauser då o då... Glad

  • Lavelii

    Kitkät: Jag har sett lokalen så också. Med vita gardiner. Det är vad jag hade gjort också om jag hade haft den lokalen. När jag varit i den och sett den på bilder så är det dock de gula sammetsgardinerna jag möts av. Lokalen är väldigt elegant när man har vita gardiner ist!! håller helt med dig! Men självklart går det att ordna och likaså på Mona Lisa Mustikka! Det bör inte vara omöjligt. Inte heller att få bort discokulan. Jag frågade tex Afrem på hallunda om man kunde hänga upp något annat i taket än en blombukett där tygerna fästs ihop och han sa att de skulle pröva att sätta upp en kristallkrona i helgen och se hur de ser ut...så han får väl skicka en bild på de sen!! )

  • Lavelii

    Och förresten tack för tipset om white palace Kitkät. Om de tar in minst 400 så är det bra. Ska kolla de nu direkt!

  • kitkät

    goli,
    Du är så jävla söt, vet du det? Jag har aldrig träffat dig, men ändå kan du få mig på bättre humör direkt. Du kan verkligen uppmuntra en och du tar dig tid att läsa det man skriver, tänka ut ett bra svar och skriva ner uppmuntrande ord! Det vore väldigt jobbigt att boka om allt, fotograf, kameraman, bil, tårta och allt annat som vi gjort klart. Så jag får helt enkelt vänja mig vid att jag inte kommer få ett oktoberbröllop, ett septemberbröllop är lika bra! :) Haha.. trots att jag skriver det, så kan jag inte låta bli att tycka att oktober låter bättre än september!

    Juventina,
    Ja, jag håller med dig. Jag hade också velat gå igenom detaljer redan nu typ. Det är skönt att få det gjort. Jag säger det ännu en gång, med risk att låta rasistisk... Det är en av dom största anledningarna till att jag ogillar att ha att göra med utlänningar. Dom är ofta ute i sista sekund, nonchalanta och har inte sinne för detaljer.
    Men jag fick faktiskt ändå ett väldigt bra intryck av dom på Panorama, han verkar i alla fall ha ett sinne för detaljer och verkar väldigt ordentlig och mån om att det ska bli precis som man vill ha det! Så jag hoppas på det bästa, även fast dom vill vänta till så sent med planeringen :) Att provsmaka maten har vi inte pratat med dom ännu, det kanske vi också borde göra? Jag har inte ens tänkt på det.

    Men alltså.. Vad jag vet så finns högtalare på Panorama, bandet tar bara med sig instrument, men högtalarsystem finns på plats. För oss har dom inte nämnt ett ord om att vi måste HYRA högtalarna som finns på Panorama. Jag får väl ringa och höra med dom då. Usch, jag hatar att ringa och prata i telefon, jag föredrar mejl men dom svarar ju inte på mejl. 

  • Juventina
    goli skrev 2013-02-20 21:41:52 följande:
    Vad skönt att ha fixat det! Har du länk till dessa kort eller bilder så man kan se augusti-serien? Väntar med spänning på bilder av klänningen oxå... Skrattande

    Jag kom på att bilderna finns på mobilen måste först föra över till dator :) men kommer upp senast imorn! :D


    korten finns här http://linanygrens.blogspot.se/ hon är så grym och fixar allt precis som man vill ha det!

  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-02-20 21:18:11 följande:
    goli & Pagnie,
    Jag tror faktiskt att det mest är hjärnspöken. Har pratat med min fästman om att byta datum och han bara skrattar åt mig, för jag lider av något som heter extrem beslutsångest. Jag har beslutsångest över alla beslut, stora som små, vilket är väldigt jobbigt både i vardagen och när det gäller att fatta större beslut. Oavsett vilket beslut jag tar så ångrar jag mig. Och av den anledningen så har min fästman satt ner foten och sagt att det överhuvudtaget inte kommer på fråga att byta datum nu.  Och på något sätt så känns det skönt, för då behöver jag inte fundera något mer på det. Som sagt, ibland känns det jättebra med datumet och ibland så får jag en klump i magen. Men så kan det även kännas när jag väljer att köpa röd mjölk istället för grön. Haha, inte riktigt kanske. Men nästan! 
    vad bra att det är bestämt nu då :P jätte skönt.
  • kitkät

    Lavelii, 
    Det är goli som ska ha tack, det var hon som tipsade dig om White Palace :)

    Ja, Afram pratade om att dom skulle köpa in en kristallkrona när vi var där och pratade med honom! Det kommer nog se jättefint ut!
    Vi kommer nog inte välja att ha tyger på taket, då vi älskar Panoramas tak som det är, det är ju spotlights över hela taket och hyra kristallkronor. Känns dumt att täcka taket då! Hur många meza-rätter har ni tänkt välja till? 
    Jag är osäker på om vi ska välja 10 eller 12. Vissa meza-rätter känns verkligen onödiga, eftersom det inte alls är många som äter dom, t ex mhamara. 
     

  • kitkät

    Föresten Juventina, 
    Vad får ni betala för inbjudningskorten styck? Vi har inte heller beställt inbjudningskort ännu.  

  • Pagnie

    just det föresten tjejer så kom vår stämpel idag. hittade ett företag i gävle som tryckte upp stämplar. beställde den i måndags och den kom idag. den blev jättebra. nu behöver vi bara hitta något att stämpla på och så behöver vi köpa sådana här dynor med färg och embossingpulver och fön så man får den där effekten jag är ute efter. ska göra hela framsidan till våra inbjudningskort själv.
    Hoppas att jag lyckas med det.

Svar på tråden Orientaliskt bröllop