• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie
    Mustikka skrev 2013-01-24 19:13:31 följande:
    Jaa :D ETT STORT GRATTIS!!
    Det var jätte fina bilder så du förtjäna vinsten.  Hoppas boken kommer till användning :D
    det hoppas jag med. hoppas dom har massa bra tips i den. så kan jag berätta för er tjejer också.
  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-01-24 19:18:56 följande:
    Ja, det tycker jag. Du får posta runt boken, så vi alla får ta del av den! 
    haha du tycker det va?
  • kitkät

    Pagnie, sluta sitta här och skriva trams.... Börja på vår lista nu! Gör någon nytta här i världen! 

  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-01-24 19:33:21 följande:
    Pagnie, sluta sitta här och skriva trams.... Börja på vår lista nu! Gör någon nytta här i världen! 
    haha usch jag är så seg. jag kollar serier. haha
  • Mustikka
    goli skrev 2013-01-23 22:38:36 följande:
    Mustikka, vilka fina inbjudningskort! Vad duktig din fästman är som har fixat det där själv! Tycker speciellt om er love story... hahaha! bra att du e så öppen av dig!

    Jättevacker klänning, verkligen! Vilken tur att du hittade den till ett bra pris oxå. Min klänning e som sagt en kopia, originalet kostar runt 15 papp... Har du funderat på hur du ska ha håret? Helt/halvt uppsatt?

    Hahaha! Vet du, jag brukar oxå ha mardrömmar om saker som inte e fixade eller att min klänning har blivit förstörd etc. Vaknar upp o blir så glad över att det e en dröm, men man e ju orolig för allt som kan gå fel. T ex om man lämnar in klänningen får att få den ångad, tänk så bränner de den eller förstör den? Så står man där dagen innan bröllopet o har ingen brudklänning... Gråter Hörde om en brud som fick rödvin utspilld över hela sin klänning mitt under festen. Hon sprang in på toa o bölade så mkt att allt hennes smink förstördes oxå... Usch, nej! Såna där saker får bara inte hända. Håller tummarna för att allt ska gå bra!
    Tack Goli och Kitkät
    Hahah jaa vår lovestory är lite gullegull, känner mig lite som i en prinsess saga.
    Hur blev kopian? jag var så rädd för att beställa och dessutom skulle min kosta ganska mycket även uppsydd, det var en annan klänning jag ville ha innan jag köpte den här. 

    Vetu jag har ingen aning, ska visa en bild på klänningen och fråga vad som passar och vad frisören tycker passar min ansiktsform och med hela outfiten =) Hur ska du ha håret?

    åååh neeej fyyy jag är så rädd redan för att allt ska gå fel, min klänning tex är för stor och vill gå ner några kg men fan vågar ju inte gå ner för mycket. Ushh läste igenom innan och det där med rödvin är ganska farligt! Hälften i min nya släkt är ju finnar, och dem kan dricka hahaha, kommer dem med rödvin springer jag nog därifrån, man kanske ska bjuda på vitt istället. Angående mensen så funkar väl tabletterna? det värsta är väl att när man minst anar det och när den inte ALLS borde komma så är den där =/ 

    håller tummarna för alla oss brudar och inga fler skräckhistorier hahah man börjar ju bli rädd!
  • kitkät

    Nu har jag gjort klart en mall för festhäftet, lite på skoj. Det är rätt så smidigt att göra via det programmet faktiskt...
    Jag googlade på tryckerier i Örebro och kom till Repro på Örebro Universitet, tydligen så kan man trycka ut där! 
    Man skickar in det man vill trycka ut så trycker dom ut. Det är inte så dyrt. Smidigt! 

  • Mustikka

    Jooo komigen jag vill också veta mer om listorna.
    Och om festhäftet. Har fortfarande inte en aning om vad det är. På syrianska bröllop gör man ju inget speciellt ? :S
    Mina från den finska sidan ska typ kidnappa mig lr något liknande så får fästmanen leta efter mig. Googlade för jag hade ingen aning om deras traditioner hahah! Och de sa ju att något kommer hända mig så jag var alldeles för nyfiken o inte snoka! Men det kan hända när som hellst.

    Hur gör ni med menyerna? ska ni ha med vad som innehåller i dem?
    Jag har en del allergiker så man vill ju inte att någon ska bli sjuk. Så funderar på att få ingredienser av kocken om han går mer på det i alla rätter. Vi ska ha typ 12 små rätter Förvånad blir inte menyn lite rörig? hur har ni tänkt göra?

  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-01-24 19:45:48 följande:
    Nu har jag gjort klart en mall för festhäftet, lite på skoj. Det är rätt så smidigt att göra via det programmet faktiskt...
    Jag googlade på tryckerier i Örebro och kom till Repro på Örebro Universitet, tydligen så kan man trycka ut där! 
    Man skickar in det man vill trycka ut så trycker dom ut. Det är inte så dyrt. Smidigt! 
    haha där tryckte  vi ut våra inbjudningar till förlovningsfesten ;)
Svar på tråden Orientaliskt bröllop