• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie

    nej men kitkät jag lovar jag kommer absolut inte lämna tråden innan du har gift dig det lovar jag dig. Vi är med dig ända till slutet det vet du väl?

  • kitkät

    Det värmde, Pagnie! Det glädjer mig att ni blir kvar med mig. 
    Jag ska nog också bege mig nu. Men kom på något nytt projekt till oss imorgon!  

  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-01-22 23:22:49 följande:
    Det värmde, Pagnie! Det glädjer mig att ni blir kvar med mig. 
    Jag ska nog också bege mig nu. Men kom på något nytt projekt till oss imorgon!  
    haha jag ska försöka. vi hörs i morgon. ;)
  • kitkät

    Pagnie, 
    Jag har hittat en syssla till oss. Vi ska skriva en lista på alla "små-saker" som vi måste ordna till bröllopet, t ex festhäften, vigselprogram, såpbubblor och andra små detaljer som vi vill ha med! 
    Vi skriver t ex: Såpbubblor, ettiketter till samt satinband.
    Färdigt festhäfte eller pyssla ihop ett festhäfte och då behöver detta inhandlas: bla bla bla

    Ja, men du fattar säkert? Sen delar vi med oss av varandras listor och ser om någon av oss missat något!

    Jag läste en bröllopsblogg igår och fick lite panik, känns som jag tagit det alldeles för lugnt med bröllopsplaneringen. Nu sätter vi igång på riktigt här!  

  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-01-23 09:30:59 följande:
    Pagnie, 
    Jag har hittat en syssla till oss. Vi ska skriva en lista på alla "små-saker" som vi måste ordna till bröllopet, t ex festhäften, vigselprogram, såpbubblor och andra små detaljer som vi vill ha med! 
    Vi skriver t ex: Såpbubblor, ettiketter till samt satinband.
    Färdigt festhäfte eller pyssla ihop ett festhäfte och då behöver detta inhandlas: bla bla bla

    Ja, men du fattar säkert? Sen delar vi med oss av varandras listor och ser om någon av oss missat något!

    Jag läste en bröllopsblogg igår och fick lite panik, känns som jag tagit det alldeles för lugnt med bröllopsplaneringen. Nu sätter vi igång på riktigt här!  
    haha timing att jag kom in precis då ;) jag sätter igång med det asap. dock får det bli mellan alla måste idag ;) kan lägga in en lista ikväll, blir det bra?
  • kitkät

    Ja, Pagnie, det blir bra! Jag hinner inte heller nu.

    Jag har mycket att göra idag, men jag tänker att ikväll så kan vi sitta med det :)

    Är du medlem på brollopsguiden.se? Jag blev precis medlem där också, för att kunna ta del av vissa "bröllopsverktyg" som dom har, t ex så har dom ett program som man kan göra egna festhäften med, om man inte vil köpa färdiga. Jag hade tänkt köpa färdiga, men om det är enkelt och blir snyggt med detta program så kanske jag kör på det. Det ska tydligen vara enkelt med detta program. 

  • Mustikka
    goli skrev 2013-01-20 18:01:38 följande:
    Mustikka, vad roligt att du har hittat en potentiell frisör! Får man fråga vem den här tjejen är och om hon finns i sthlm?

    Var ska bröllopet hållas? och vad har du kvar att fixa förutom frisör?
    Jo men självklart, hehe vet själv inte vem hon är förutom att det är en bekants moster, träffar henne förhoppningsvis på söndag och kanske även gör min provuppsättning, hon finns i Södertälje, det är där jag ska ha bröllopet =) Men jag kan absolut fråga henne om ni är intresserade och bor nära?

    Hmm ojj då, det är allt från himmel och jord!
    Klänning är färdig, vi har ännu ringarna kvar, de släta då, hans kläder, korten håller vi på med nu, killen har fixat o trixat själv med korten genom datorn,det lönar sig verkligen och vi har sparar masssor pga det. Kan visa bild om det är något som vill se =)

    Spriten ska ännu köpas från Tallin, det är ett hett tipps om ni ska ha alkohol! Det är billigt och mycket närmare och billigare än att åka till tyskland eller överhuvutaget köpa från systemet.  Lokalen och catering är färdigt, tror jag hade svimmat om jag fick sköta det där med hahah! Vi gifter oss den 27/7 och hitills så tror jag det är det mesta. 
    Vet inte riktigt vad man mer ska tänka på, men det kommer väl med tiden i guess!   

    Hur långt har ni kommit? :D När gifter ni er_? 
  • goli

    Mustikka, tyvärr är Södertälje väldigt långt från där vi bor. Tack ändå! Men Kitkät ska gifta sig i Södertälje oxå, hon kanske e intresserad?

    Låter som att ni har det mesta fixat! Jag själv har ingen koll på vad som behöver fixas, känns det som just nu. Men tjejerna skulle vara ambitiösa o skriva listor o sånt o lägga upp det här ikväll. Då kan vi använda det som check-lista! Det e lättare att hålla koll på stora grejer, det e alla smådetaljer som irriterar mig eftersom jag vet att det e mycket som jag inte ens har tänkt på! Skrattande

    Vi gifter oss den 3e augusti o vi har fixat lokal med mat, band, dj, min klänning, sofreh aghd (persisk vigselduk), sprit, filmare, inbjudningskort. Det som e kvar e att välja ut blommor o tårta, hitta fotograf o hyra en bil! o mannens kläder såklart!

    Visa gärna bild på korten! Alltid lika spännande att se vad andra har fixat! och hur ser din klänning ut? är den köpt från butik eller beställd från nätet? min är en kina-kopia, beställde från missfishbridal.com. egentligen är den inte helt färdig, håller på att sy på kristaller o ska fixa ärmar till som ska hänga ner över axlarna. ska lägga upp en bild här när den e helt färdig!

  • Mustikka
    goli skrev 2013-01-23 19:38:50 följande:
    Mustikka, tyvärr är Södertälje väldigt långt från där vi bor. Tack ändå! Men Kitkät ska gifta sig i Södertälje oxå, hon kanske e intresserad?

    Låter som att ni har det mesta fixat! Jag själv har ingen koll på vad som behöver fixas, känns det som just nu. Men tjejerna skulle vara ambitiösa o skriva listor o sånt o lägga upp det här ikväll. Då kan vi använda det som check-lista! Det e lättare att hålla koll på stora grejer, det e alla smådetaljer som irriterar mig eftersom jag vet att det e mycket som jag inte ens har tänkt på! Skrattande

    Vi gifter oss den 3e augusti o vi har fixat lokal med mat, band, dj, min klänning, sofreh aghd (persisk vigselduk), sprit, filmare, inbjudningskort. Det som e kvar e att välja ut blommor o tårta, hitta fotograf o hyra en bil! o mannens kläder såklart!

    Visa gärna bild på korten! Alltid lika spännande att se vad andra har fixat! och hur ser din klänning ut? är den köpt från butik eller beställd från nätet? min är en kina-kopia, beställde från missfishbridal.com. egentligen är den inte helt färdig, håller på att sy på kristaller o ska fixa ärmar till som ska hänga ner över axlarna. ska lägga upp en bild här när den e helt färdig!
    oj en sån lista vill jag se :D För jag märker ju också små detaljer som stör mig, det är stressigt samtidigt som man inte vet vad man mer ska göra. Hade en mardröm inatt, ingen hade strykt klänningen, ingen fixade mitt hår/smink och sångaren kom aldrig. Allt var kaos hahah, vakna med en skräck över att man inte gör tillräckligt hahha!
    Som tur var så fixade vår catering allt det där, tårta fotograf, och kanske bilen också om vi vill välja limo. Kläderna till killen kan man hyra eller köpa från vingåker outlet, mina syskon var där och fick super snygga tiger kostymsett för under 2000:-. Jag och killen ska också dit för att kolla om det finns något bra till honom, han vill inte ha en frack och det är hans endra krav, den får honom o lika en pingvin tycker han hahaha! 

    Min klänning är köpt från butik, den var så sjukt billig att jag inte ens behöve kolla någon annan stans. Du får mer än gärna lägga upp en bild på klänningen sen, 

    här har du min 
  • Mustikka

    Oj råka skicka ist för ladda upp. Men här är mn klänning =) skickar korten också snart, men dem är inte helt färdiga! Vi ska ha ett lila band vid kanten med en rosett Solig


Svar på tråden Orientaliskt bröllop