• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Mustikka

    Ser att ni snackar frisöerer nu :D Toppen för samma problem har jag.
    Har själv kollat och dem är ju super dyra, men vad gör man? så fort man säger att man är brud så blir ju priset redan 10 ggr mer. Haha. Gifter mig den 27 Juli, när borde man boka frisör? Har nästan glömt bort det där, enda nackdelen är väl att jag bor i Finland och ska gifta mig i Sverige, blir lite svårt att resa fram o tbx för att leta efter frisör.

    Ska någon av er på Bröllopsmässan?? jag är ivrig som ett barn på julafton! Gick på den i Helsingfors men blev så otroligt besviken, och min stackars fästman fick komma med, de hade nästan INGENTING för killar Förvånad därför testar jag lyckan i Sthlm, där är allt mycket bättre Tungan ute

  • Pagnie
    Mustikka skrev 2013-01-19 22:17:12 följande:
    Ser att ni snackar frisöerer nu :D Toppen för samma problem har jag.
    Har själv kollat och dem är ju super dyra, men vad gör man? så fort man säger att man är brud så blir ju priset redan 10 ggr mer. Haha. Gifter mig den 27 Juli, när borde man boka frisör? Har nästan glömt bort det där, enda nackdelen är väl att jag bor i Finland och ska gifta mig i Sverige, blir lite svårt att resa fram o tbx för att leta efter frisör.

    Ska någon av er på Bröllopsmässan?? jag är ivrig som ett barn på julafton! Gick på den i Helsingfors men blev så otroligt besviken, och min stackars fästman fick komma med, de hade nästan INGENTING för killar Förvånad därför testar jag lyckan i Sthlm, där är allt mycket bättre Tungan ute
    ja det är svårt det där. jag har bokat en frisör men är mitt i byte av dom. hittade en mycket bättre men hon kostade ju 7500 också. så det är ju helt upp till var och en vad man har råd att lägga. det finns ju billigare frisörer också. den jag bokade först kostade 2500 men provuppsättning ingick inte.
    men jag åker inte dit för att leta frisör. har inte gjort än i alla fall så det går nog att lösa ändå.

    nej jag tror inte någon av oss skulle på bröllopsmässan. vi insåg nog att det inte var så stor idé då allt mer eller mindre redan är klart.
    är det någon utav er som är utländska? tänkte då du skriver i denna tråde? för du har inte skrivit förut va?
  • vår2013

    Hej hej!

    Jag har smygläst i den här tråden ett tag nu eftersom jag tycker ni alla har så bra tips! Jag planerar själv ett orientaliskt bröllop i Stockholm till våren. Hoppas det är ok att jag hoppar på här :)

    Såg nu att ni börjat diskutera frisörer och jag har verkligen jättesvårt att hitta någon som båe är bra på hår och smink. I och med att det är ett orientaliskt bröllop behöver jag ha ganska kraftigt smink för att matcha klänningarna och ganska mycket hår för att tiarorna jag ska använda är upp till 10 cm höga.

    Jag har kollat in både frisörer i innerstan och i Tensta men tycker att det är 1. antingen föööör dyrt eller 2. för "okunniga" för just vår typ av bröllop.

    Tar tacksamt emot råd och tips på frisörer i Stockholm!!

  • Pagnie
    vår2013 skrev 2013-01-20 11:34:10 följande:
    Hej hej!

    Jag har smygläst i den här tråden ett tag nu eftersom jag tycker ni alla har så bra tips! Jag planerar själv ett orientaliskt bröllop i Stockholm till våren. Hoppas det är ok att jag hoppar på här :)

    Såg nu att ni börjat diskutera frisörer och jag har verkligen jättesvårt att hitta någon som båe är bra på hår och smink. I och med att det är ett orientaliskt bröllop behöver jag ha ganska kraftigt smink för att matcha klänningarna och ganska mycket hår för att tiarorna jag ska använda är upp till 10 cm höga.

    Jag har kollat in både frisörer i innerstan och i Tensta men tycker att det är 1. antingen föööör dyrt eller 2. för "okunniga" för just vår typ av bröllop.

    Tar tacksamt emot råd och tips på frisörer i Stockholm!!
    hej. välkommen. bara kul med fler. vi har ju varit vi tre som startade rätt länge nu så nu är det nog ändå dags för lite mer tips och åsikter. ;)

    när ska du gifta dig? vart är du och din blivande ifrån? vart i stockholm gifter ni er?
    Kör lite basic frågor först ;)
  • goli

    Hej Mustikka och Vår2013! Välkomna till vår tråd, alltid trevligt med fler!

    Ja, jag håller själv på med att leta frisörer o sånt o har inte ritkigt kommit fram till ngt. Hur mycket är ni villiga att lägga ut på smink och hår? Jag pluggar utomlands men i början av februari åker jag hem till Sthlm o ska då kolla upp lite olika frisörer. Så fort jag vet ngt så skriver jag här, e själv ute efter bra men lite billigare alternativ. Min klänning gick t ex på ca 2200 kr o då e jag inte villig att spendera ca 6000 kr för hår o smink som varar en dag!

  • goli

    Icke-bröllopsrelaterat:

    Mandis, jag o fästmannen håller på att få panik när det gäller sommarvik som underläkare. Du sa att du hade tips på några ställen i Sthlm? Du får gärna dela med dig om du vill! Vore hemskt tacksam!

  • Mustikka
    Pagnie skrev 2013-01-20 11:11:06 följande:
    ja det är svårt det där. jag har bokat en frisör men är mitt i byte av dom. hittade en mycket bättre men hon kostade ju 7500 också. så det är ju helt upp till var och en vad man har råd att lägga. det finns ju billigare frisörer också. den jag bokade först kostade 2500 men provuppsättning ingick inte.
    men jag åker inte dit för att leta frisör. har inte gjort än i alla fall så det går nog att lösa ändå.

    nej jag tror inte någon av oss skulle på bröllopsmässan. vi insåg nog att det inte var så stor idé då allt mer eller mindre redan är klart.
    är det någon utav er som är utländska? tänkte då du skriver i denna tråde? för du har inte skrivit förut va?
    Har faktiskt tack vare Fb och vänner hittat en som kan vara bra. Hon har arbetar i Dubai och ska vara jätte duktig. Vet inte än vad hon tar men tror inte det är så mycket. Hon sminkar också, så nu när jag ska hem till svea så ska jag på provupsättning Skrattande Sminket sköter min kusin tror jag, om inte den här frisörer jag kollat upp är bättre, man får säkert ett bra paketpris.  Har det mesta färdigt jag med, men man gifter sig en gång och känns lite spännande att gå på sånt haha. Är en syriansk tjej som gifter mig med en Finsk kille. Det är därför jag bor i Finland, man dras väl dit kärleken finns antar jag heheh! 
  • goli

    Mustikka, vad roligt att du har hittat en potentiell frisör! Får man fråga vem den här tjejen är och om hon finns i sthlm?

    Var ska bröllopet hållas? och vad har du kvar att fixa förutom frisör?

  • kitkät

    Pagnie, 
    Jag såg i din andra tråd "Är detta dyrt?" att det är hårförlängning du får, alltså inte löshår med clips och då förstår jag att det kostar nästan 8000 kr. Du var lite missvisande i ditt inlägg här... Jag trodde du menade vanligt löshår för att "fylla ut" frisyren på bröllopsdagen bara, löshår som man sätter dit med clips, inte hårförläggning. Därför ansåg jag att nästan 8000 kr var dyrt. Men med tanke på vad du får, så är 8000 kr inte alls mycket! 
    Så hade du ändå tänkt göra en hårförlängning så tycker jag absolut att det är prisvärt! 

    Goli,
    Jag tror säkert att du kan få en provuppsättning hos Fadi. Det vet du ju inte förrän du ringt och frågat! 
    Men jag förstår att du hellre vill boka frisören som ligger vägg i vägg med Makeup-store! 

    PS. Igår var jag & mina brudtärnor i Degerfors, Bröllopspalatset! Jag provade säkert tolv klänningar, men jag gillade ingen av dom. Ingen av klänningarna matchade min bild av hur jag vill att brudklänningen ska se ut! Men jag provade så många jag kunde ändå. Det känns ändå skönt att ha varit där i alla fall! Nästa jakt kommer ske i Sthlm. 

  • Pagnie
    Mustikka skrev 2013-01-20 17:44:27 följande:
    Har faktiskt tack vare Fb och vänner hittat en som kan vara bra. Hon har arbetar i Dubai och ska vara jätte duktig. Vet inte än vad hon tar men tror inte det är så mycket. Hon sminkar också, så nu när jag ska hem till svea så ska jag på provupsättning Skrattande Sminket sköter min kusin tror jag, om inte den här frisörer jag kollat upp är bättre, man får säkert ett bra paketpris.  Har det mesta färdigt jag med, men man gifter sig en gång och känns lite spännande att gå på sånt haha. Är en syriansk tjej som gifter mig med en Finsk kille. Det är därför jag bor i Finland, man dras väl dit kärleken finns antar jag heheh! 
    ja men det låter ju jättebra. :D
    men ni skulle gifta er i sverige? hur kommer det sig då?
Svar på tråden Orientaliskt bröllop