• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Mpta

    Tydigen vill inte ens mina bilder komma upp! lägger upp på min sida istället utifall nån är intresserad

  • Mpta

    haha jag ger upp! funkade inte där heller, bilderna va för stora å ja vet inte hur man ändrar format :)

  • 1337Lise

    Är det förresten ingen som haft mer drömmar/mardrömmar inför bröllopet? :) Mina har lugnat ned sig i alla fall, hade en period där då jag drömde hemskt om både bröllop och andra grejer, men nu är det lugnt i drömmarna värld igen.

    Inatt är det min sista jobbarnatt innan bröllopet. Då ska vi ta tag i allt det där som hamnat på hyllan, gifter mig den 31 så vi har ju några veckor på oss :D

  • Wardelli
    1337Lise skrev 2013-08-12 00:20:11 följande:
    Är det förresten ingen som haft mer drömmar/mardrömmar inför bröllopet? :) Mina har lugnat ned sig i alla fall, hade en period där då jag drömde hemskt om både bröllop och andra grejer, men nu är det lugnt i drömmarna värld igen.

    Inatt är det min sista jobbarnatt innan bröllopet. Då ska vi ta tag i allt det där som hamnat på hyllan, gifter mig den 31 så vi har ju några veckor på oss :D
    Jag har haft ett par mardrömmar gällande bröllopet, de flesta handlar om att man i sista minut står och inser att man inte ens är påklädd och att man nästan får gifta sig i jeans och linne. Har även drömt att jag säger ja till fel man och inser detta lite väl sent :O Men nu har det varit lugnt ett par dagar. Ett par veckor kvar för mig med, 31/8, så det lär bli mer konstiga drömmar. 

    Inatt är även mitt sista nattpass innan bröllopet, har endast dagpass kvar, så nu blir det mycket fokus på bröllop efter jobb samt under kommande helger. Går på semester den 24 augusti, så har en vecka på mig där att planera och packa allt som ska med till Grekland. Undrar bara hur allt ska få plats... :P 
  • 1337Lise
    Wardelli skrev 2013-08-12 00:29:29 följande:
    Inatt är även mitt sista nattpass innan bröllopet, har endast dagpass kvar, så nu blir det mycket fokus på bröllop efter jobb samt under kommande helger. Går på semester den 24 augusti, så har en vecka på mig där att planera och packa allt som ska med till Grekland. Undrar bara hur allt ska få plats... :P

    Nemen! Det var värst vad lika planer vi hade :D Vi ska också till grekland efter bröllopet. Vilket datum åker ni då? Som sagt så gifter vi oss också den 31/8. Men vi åker inte till Grekland först den 5 september. Har aldrig varit i Grekland förut, men jag älskar deras mat så jag kommer nog trivas, hehe.


    Min första mardröm handlade om att glömt raka benen till bröllopet, skulle inte förvåna mig om jag drömmer om att jag glömt klänningen när nerverna börjar igen ;)

  • Wardelli
    1337Lise skrev 2013-08-12 00:40:08 följande:

    Nemen! Det var värst vad lika planer vi hade :D Vi ska också till grekland efter bröllopet. Vilket datum åker ni då? Som sagt så gifter vi oss också den 31/8. Men vi åker inte till Grekland först den 5 september. Har aldrig varit i Grekland förut, men jag älskar deras mat så jag kommer nog trivas, hehe.


    Min första mardröm handlade om att glömt raka benen till bröllopet, skulle inte förvåna mig om jag drömmer om att jag glömt klänningen när nerverna börjar igen ;)


    Vi gifter oss i Grekland, på Rhodos via Svenska kyrkan :) Så vi åker dit den 29e och gifter oss den 31e, åker dock hem den 5e igen! Så planeringen går på högvarv. Vart i Grekland ska ni? Älskar verkligen maten och människorna är så himla trevliga där, så du kommer nog trivas!

    Jag har drömt riktigt konstiga drömmar - den där jag sa ja till en helt annan man var nog den knäppaste. Pappa följde mig nedför gången, då märker jag att han är klädd som en vampyr?!, sen när jag kollar mig runt i kyrkan så är det inga där som jag har bjudit. Bara massa folk som jag känner som inte är bjudna (då vi endast bjudit den närmsta familjen; föräldrar och syskon m familjer). Prästen kommer inkörandes på en motorcykel och sen spann den bara vidare om än konstigare än det jag skrivit ^^ Så det jag drömt hittills är nog inte ens troligt att det händer :P haha. 
    2013-08-31 Rhodos, Grekland
  • sommaren13

    Idag så ska jag fixa lite med mannens morgongåva... och ikväll så blir det en bröllopsfri planerarkväll då vi ska iväg och titta på en lgh som vi ev ska byta till Håll tummarna för att det blir ett byte!

    Imorrn ska vi skriva ut festhäftena så det är klart, onsdag så är det naglar, torsdag hämta stolsöverdragen som vi har hyrt och fredag så blir det att inhandla all alkohol och åka till lokalen och lämna alla saker som ska vara där. Sen blir det till att försöka sova tidigt så man orkar med lördagen! Känns helt otroligt att det snart är dags )

     

  • confuzed86

    I lördags fixade vi vigselhäften, menyer mm så det är klart. Igår började jag putsa servettringar. Ska fortsätta idag. Puh har 100st. Imorgon hämta slöjan, lämna in ring för puts, köpa nya papper till placeringakorten då de blev fel. Torsdag naglar och fredag fixa i lokalen. Igår handlade jag all dricka och de varor som inte blir gamla. Blev en hel del!

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!