• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Augusti13
    Mandala, vad fina ni var! Grattis! Hoppas flera delar med sig av sina bilder när de börjar trilla in från släkt och vänner :)
  • leula

    Mandala - jättefin bild!

    Idag handlade vi alkoholen inför helgen. Nog aldrig handlat så mkt på bolaget någonsin.... Nästan så jag ville förklara att vi skulle ha fest och de inte var bara vi som skulle dricka
    Ska provsmaka ölen medan vi viker fedthäftem ikväll tror jag

  • Sjörå
    1337Lise skrev 2013-08-04 20:38:28 följande:
    Ang ni brudar som är nervösa, och känner att känslorna är uppochned och att klänning mm är fel: Så skönt att man inte är ensam! Jag har känt mig så konstig den senaste veckan, kanske till och med två veckorna. Jag blir ledsen så fort sambon går till jobbet, jag är trött och stressad och får deppkänslor helt utan anledning. 
    Exakt så här känner jag det också. Stressa, oroa, trötthet och väldigt ledsen när sambon var på svensexa i helgen. Inte så att jag missunnar honom svensexan men det var jobbigt att vara ensam hemma. Särskilt med tanke på att jag veckopendlar till annan ort och därför inte ser honom så ofta. Fast mina underbara kollegor är det mest stöttande som finns så idag har det känns väldigt mycket bättre. 

    Imorgon är det dags för slutprovningen av klänningen. Det känns spännande. Hoppas att den passar, det känns som om jag har lagt på mig typ 90 kilo under semesterveckan. 
  • Mandala

    Tack alla ni! Jag kände också att bilden kändes levande, inte perfekt men ändå härlig. Vi stod ju i denna 30-gradia värme med gassande sol, varma vindar, ganska mycket vind som gjorde att håret o klänning blåste vilt åt alla håll


  • Helipa
    Kul att läsa om era hippor och vilken underbar bild, Mandala!!


    Känner igen mig i nerverna, känner mig stressad typ hela tiden men får ändå ingenting gjort. Men nu börjar m2b sakta men säkert själv se vad som behövs göras och säger äntligen "strunta i det, det gör jag en kväll när du jobbar". Väldigt skönt!
    Missförstå mig inte, här finns ingen konflikt (längre) om att han gör lite och jag mycket. Vi har hittat en bra fördelning som innebär att jag planerar och organiserar (med input) medan han är den som får dra det tyngsta lasset dagarna innan och på själva bröllopsdagen. Jag ska bara njuta och ta det lugnt och äta goda luncher, medan han ska ordna dukningen, hänga upp alla ljusslingor, montera partytält, ställa iordning bord och stolar, instruera personal, etc.
    Härligt! 

     
  • confuzed86

    Hur mkt läsk har ni köpt till ert bröllop? Vi har fri bar och gästerna får blanda själva. Vi är ca 70 gäster

  • confuzed86

    Oj. Hur mkt ska man köpa liksom? Det är 8 barn och resten vuxna.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!