• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Grundell

    Sjörå skrev 2013-07-29 15:10:36 följande:3 Augusti - jennieG - Borlänge3 Augusti - lillasofie - Västerås3 augusti - Lmvu- Stockholm 3 Augusti - Mandala - Jönköping3 Augusti - mojo - Västerås3 augusti - Mpta - Bollnäs3 augusti - Tessla -Södra Öland3 augusti- Fröken Finemang, Forshaga 10 Augusti- Augusti13 -Stockholm10 Augusti - Gumemnuttan - Örebro10 Augusti - Karolajia - Stockholm10 Augusti - Lakinna - Malmö10 Augusti - leula - Örebro10 Augusti - Längtandsfull- Göteborg10 Augusti - SingingFantacia - Stockholm10 Augusti- tess80 Hässleholm17 Augusti - Aug 2013 - Enköping17 Augusti - NinaH - Göteborg17 Augusti- Nivi och Jesper- Allerum, Helsingborg17 Augusti - sommaren13 - Stockholm17 Augusti- Sjörå - Hällsnäs, Mölnlycke24 Augusti - Alvstina - Helsingborg24 Augusti - Carina 10 - Österlen24 Augusti - Helipa - Bara (Skåne)24 Augusti - MissFannie - Helsingborg24 Augusti - SaraWHPM - Varberg24 Augusti - Soderpling- Stockholm31 Augusti - 1337Lise - Norrköping31 Augusti - FrökenCitron- Härjedalen31 augusti - jenniferochaugust - Stockholm31 Augusti - johannisen - Vasa, Finland31 Augusti - kj79 - Luleå31 Augusti -soderpling-Paris 31 Augusti - viXan - Ängelholm31 August - Wardelli - Rhodos, Grekland 31 Augusti - VI20130831 - KågerödFår inte jag vara med???? Vi gifter oss den 24 augusti i Tibro  

  • confuzed86

    Mandala: vi är 70 pers och jag tänkte köpa 3-3,5kg lösgodis och 5 påsar chips/ostbågar och salta pinnar typ 3 stora paket. Borde räcka känner jag. Vill ngn lägga till mig i listan?? Confuzed86 Kinna 17/8

  • Sjörå
    confuzed86 skrev 2013-07-30 19:21:02 följande:
    Mandala: vi är 70 pers och jag tänkte köpa 3-3,5kg lösgodis och 5 påsar chips/ostbågar och salta pinnar typ 3 stora paket. Borde räcka känner jag. Vill ngn lägga till mig i listan?? Confuzed86 Kinna 17/8
    Rent spontant känner jag att 5 påsar chips på 70 personer är väldigt lite. Jag har vänner som lätt kan dela på en påse chips på en kväll, typ två personer på en påse. Dock känner du dina gäster bättre än vad jag gör och de kanske inte alls gillar chips i någon större utsträckning. 
  • Sjörå

    3 Augusti - jennieG - Borlänge
    3 Augusti - lillasofie - Västerås
    3 augusti - Lmvu- Stockholm


    3 Augusti - Mandala - Jönköping
    3 Augusti - mojo - Västerås
    3 augusti - Mpta - Bollnäs
    3 augusti - Tessla -Södra Öland
    3 augusti- Fröken Finemang, Forshaga 
    3 augusti - psycosomathic, Västerås
    10 Augusti- Augusti13 -Stockholm
    10 Augusti - Gumemnuttan - Örebro
    10 Augusti - Karolajia - Stockholm
    10 Augusti - Lakinna - Malmö
    10 Augusti - leula - Örebro
    10 Augusti - Längtandsfull- Göteborg
    10 Augusti - SingingFantacia - Stockholm
    10 Augusti- tess80 Hässleholm
    17 Augusti - Aug 2013 - Enköping
    17 Augusti - NinaH - Göteborg
    17 Augusti- Nivi och Jesper- Allerum, Helsingborg
    17 Augusti - sommaren13 - Stockholm
    17 Augusti- Sjörå - Hällsnäs, Mölnlycke
    17 Augusti - confuzed 86- Kinna
    24 Augusti - Alvstina - Helsingborg
    24 Augusti - Carina 10 - Österlen
    24 Augusti - Helipa - Bara (Skåne)
    24 Augusti - MissFannie - Helsingborg
    24 Augusti - SaraWHPM - Varberg
    24 Augusti - Soderpling- Stockholm
    25 Augusti- Grundell-Tibro
    31 Augusti - 1337Lise - Norrköping
    31 Augusti - FrökenCitron- Härjedalen
    31 augusti - jenniferochaugust - Stockholm
    31 Augusti - johannisen - Vasa, Finland
    31 Augusti - kj79 - Luleå
    31 Augusti -soderpling-Paris 
    31 Augusti - viXan - Ängelholm
    31 August - Wardelli - Rhodos, Grekland


    31 Augusti - VI20130831 - Kågeröd

  • Sjörå

    Nu har jag uppdaterat listan med er som vill vara med. 

    Ett tips är att kopiera listan, inte citera och skriva in er själva.  

  • Mandala
    confuzed86 skrev 2013-07-30 19:21:02 följande:
    Mandala: vi är 70 pers och jag tänkte köpa 3-3,5kg lösgodis och 5 påsar chips/ostbågar och salta pinnar typ 3 stora paket. Borde räcka känner jag. Vill ngn lägga till mig i listan?? Confuzed86 Kinna 17/8
    Godis köpte jag inte. Kanske jag/vi borde. Jag köpte 10 påsar chips a 300g, 2 kg jordnötter och 1 kg chilinötter. Sen har vi ett gottebord med ca 7 sorters minibitar av tex tryffel, mandelmasskaka o lite sånt. Vid 23-24 kommer vi ha wraps och glass (som jag tillverkade på möhippan i mormor magdas glassfabrik). 

    Får fundera på godiset...tack för ditt svar.
  • confuzed86

    De flesta av oss är godis monster. Dock är det 500g chipspåsar från ÖB då de är billiga. Kanske får ta 2 extra. Hellre för mkt än för lite. Nötter o så struntar vi i då vissa är super allergiska. Tack för att du la in mig sjörå :)

  • FrökenCitron

    Fick min möhippa i lördags, en av mina abslut bästa dagar i livet! Glad

    Nu så laddas det om för bröllopet! Åååå vad det är roligt med bröllop!


    Brud anno 2013
  • 1337Lise

    Hur har ni brudar tänkt med välkomsttalet? Jag tycker det är jättekrångligt då vi faktiskt inte har något värdpar, och jag skulle kunna tänka mig att bara skippa talet. Räcker det inte med att någon säger välkomna och varsågod att ta mat.. eller är jag ute och cyklar nu?

    Sedan undrar jag också vad ni som har orgel som instrument - har valt för in-och utgångsmarsch, av ren nyfikenhet =)

  • confuzed86

    Vi har valt mendelssohn ut och in den andra klassiska. Kommer ej på vad den heter :)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!