• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Längtandsfull

    Jenniferochaugust: vi beställde tärnklänningar i samma färg från er fast från jjhouse. Men blev inye helt nöjd så vi köpte nya i ljuslila. Så nu har vi 2 st likadana Klänningar i lavendel som vi ska sälja =)

  • jenniferochaugust

    Här är en liten checklista :)

    Kyrka - kolla upp med riskastning och hur de dekorerar med blommor

    Präst - Boka vigselsamtal och genrep


    Tärnor och marsalkar - Klädsel, hur de ska gå in/stå, när vi ska träffas osv

    Festplatsen - Stäm av med serveringspersonalen hur körschemat ser ut, när vi kan dekorera osv


    Transport av gäster - Kontakta bussföretag


    Liveband - Kontakte dem för repertoar och förslag på första dans/vals


    Fotograf - Kolla upp bra fotoplatser och planera väl utefter tid tillsammans med fotografen


    Hår och makeup - Konsultation och köpa löshår innan


    Bröllopsresa - Packa innan bröllopet


    Budget - Gör uppdateringar hela tiden så den är aktuell


    Toastpar - Ha bra kontakt med toastparet angående körschema, serveringspersonal och annat


    Namnbyte - Kontakta skatteverket och skaffa nya pass/leg

    Presenter till marskalkar


    Transport av brudpar - Båt

    Solosånger vigseln - kontakta solosångerska och föreslå sånger


    Presenter till tärnor


    Tårta – dessertbord - Kontakta bagaren och fixa med leverans


    Hindersprövning


    Brud och brudgums kläder - Fixa med sömmerska

    Floristen - Var/när ska blommorna levereras


    Dekorationer - Pyssla innan


    Körschema/gästernas aktiviteter under festen - Skriva detaljerat körschema för hela dagen till toastparet och Skriva ut dokument med olika lekar osv


    Ljus och stuff från IKEA - Måste åka och köpa lite blockljus, värmeljus och annat


    Placeringskort - skriva namn


    Köpa bubbel + alkoholfritt och ev. glas till transporterna


    Snacks till kvällen - Köpa "retro" godis och snacks till festen


    Vigselprogram - ska även skrivas ut


    Festprogram - ska även skrivas ut


    Kontakta organisten för in- och utgångsmusik

    Riskastning - Lägga ris i små påsar som ska delas ut till gästerna tillsammans med vigselprogrammet

    Vigselringar - Graveras och tas med av bestman/marskalk till kyrkan

  • jenniferochaugust
    Längtandsfull skrev 2013-07-18 11:34:31 följande:
    Jenniferochaugust: vi beställde tärnklänningar i samma färg från er fast från jjhouse. Men blev inye helt nöjd så vi köpte nya i ljuslila. Så nu har vi 2 st likadana Klänningar i lavendel som vi ska sälja =)
    Varför blev ni inte nöjda? Var det färgen som blev fel?
    Ja, det är en riktig chansning att beställa från Kina. En av mina tärnors klänningar blev inte bra, men då fick vi rabatt på att beställa en ny.
  • Popruta

    Vilka fina klänningar Jennifer!

    Här är typ allt gjort... ska bara hitta ett gult sidenband att ha till min klänning också. Och testa klänningen igen för att se om den fortfarande passar :-P 

  • Aug 2013
    Längtandsfull skrev 2013-07-18 11:31:08 följande:
    Aug 2013: hur mycket alkohol fick ni köpt för dom 3000:- som allt kosta för er?? Känns konstigt att ni har alkohol räknat till 130 pers och det bara kostade 3000:-
    Vi handlade "lite" extra eller snarare så mycket vikt som bilen fick ta och gjorde oss av med det som vi inte behövde behålla själva.
    Vi handlade totalt för ca 14000 där nere med fick tillbaka 11000 så det var en resa värd att åka trotts att ma var rätt trött i baken efter 26hi bilen ;)
  • Längtandsfull

    Gummenuttan: detta är stl S. Så dom är nog försmå då. Men dom ligger inne på BT köp och sälj.

  • Längtandsfull

    Jenniferochaugust : ja det var färgen som blev fel annars var dom perfekta. Vi fick också rabatt på dom nya klänningarna.

  • Längtandsfull

    Aug 2013 : tyckte du skrev att allt kostade 3000:- tyckte det lät välldigt billigt för alkohol till 130 pers. Vi köpte till 80 pers och allt gick på 7000:- Ja det var många timmar i bil men helt klart värt det.

  • soderpling

    Jag älskar min exelfil och jag ligger på detaljnivå på vissa saker bara för att jag inte vill glömma bort saker.
    Tex: sidenband att ha runt våra buketter i Paris.

    Jag tror att det är räddslan att glömma en av de viktiga detaljerna som kan göra att man bli stressad.

    jag har också gjort en ordentlig lista kring ansvarfördelningar på bröllopsdagen och innan.

    Struktur, struktur, struktur

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!