Här är en liten checklista :)
Kyrka - kolla upp med riskastning och hur de dekorerar med blommor
Präst - Boka vigselsamtal och genrep
Tärnor och marsalkar - Klädsel, hur de ska gå in/stå, när vi ska träffas osv
Festplatsen - Stäm av med serveringspersonalen hur körschemat ser ut, när vi kan dekorera osv
Transport av gäster - Kontakta bussföretag
Liveband - Kontakte dem för repertoar och förslag på första dans/vals
Fotograf - Kolla upp bra fotoplatser och planera väl utefter tid tillsammans med fotografen
Hår och makeup - Konsultation och köpa löshår innan
Bröllopsresa - Packa innan bröllopet
Budget - Gör uppdateringar hela tiden så den är aktuell
Toastpar - Ha bra kontakt med toastparet angående körschema, serveringspersonal och annat
Namnbyte - Kontakta skatteverket och skaffa nya pass/leg
Presenter till marskalkar
Transport av brudpar - Båt
Solosånger vigseln - kontakta solosångerska och föreslå sånger
Presenter till tärnor
Tårta – dessertbord - Kontakta bagaren och fixa med leverans
Hindersprövning
Brud och brudgums kläder - Fixa med sömmerska
Floristen - Var/när ska blommorna levereras
Dekorationer - Pyssla innan
Körschema/gästernas aktiviteter under festen - Skriva detaljerat körschema för hela dagen till toastparet och Skriva ut dokument med olika lekar osv
Ljus och stuff från IKEA - Måste åka och köpa lite blockljus, värmeljus och annat
Placeringskort - skriva namn
Köpa bubbel + alkoholfritt och ev. glas till transporterna
Snacks till kvällen - Köpa "retro" godis och snacks till festen
Vigselprogram - ska även skrivas ut
Festprogram - ska även skrivas ut
Kontakta organisten för in- och utgångsmusik
Riskastning - Lägga ris i små påsar som ska delas ut till gästerna tillsammans med vigselprogrammet
Vigselringar - Graveras och tas med av bestman/marskalk till kyrkan