• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • soderpling

    Denna vecka är jag äntligen klar med mitt nya pass.

    3 timmer en lördag hos Polisen för att fixa det och 45min väntan för hämat ut det i tisdags och i september är jag tvungen att göra om proseduren igen....
    När jag satt där bland de skrikande barnen (jag har inget imot barn, fattar att de också hade tråkigt) övervägde jag en stund att behålla med nuvarande efternamn eller att avboka bröllopsresan och åka inom Schengen.

    Nu är det i allafall klart så nu är det bara att börja söka visum inför bröllopsresan

  • SingingFantacia
    confuzed86 skrev 2013-04-15 17:33:42 följande:
    Nej Gud va hemskt! Förstår att du har det jobbigt! Det blir nog bättre ska du se. Jag kände likadant när sambons storebror gick bort i januari. Jobbigt men några veckor senare så var lyckoruset tillbaka! :)
    soderpling skrev 2013-04-15 20:49:05 följande:
    SingingFantacia: Gud va läskigt. Jag tror att du kommer in i känslan eftersom du ändå måste forsätta planera och fixa. När du minst anar det kommer den tillbaka.
    Aug 2013 skrev 2013-04-16 18:30:02 följande:
    Vad tragiskt med dotter och hund SingingFantacia Hoppas att dottern läker snabbt och att du kan finna lyckan i att planera snart igen, det kommer nog snart ska du se. Som Soderpling skriver så måste det ju fortsätta så ni får en underbar dag!
    Vi kommer absolut få en fantastisk dag det tror jag men jag har så svårt att hitta tillbaka till lyckan. Min dotter kommer ha ärr i ansiktet hela sitt liv och det enda hon tänkte på när de sydde henne var att hon blev rakad och att hon då inte skulle kunna ha den frisyr som vi tänkt att hon skulle ha på bröllopet (hon är en av mina tärnor 13år).
    Men jag hittar väl tillbaka snart hoppas jag.
  • Längtandsfull

    När det gäller pass hur blir det då när man byter namn?? Hinner ju inte skaffa nytt pass innan vi åker på bröllopsresa som vi gör 3 dagar efter.

  • confuzed86
    Längtandsfull skrev 2013-04-19 18:56:42 följande:
    När det gäller pass hur blir det då när man byter namn?? Hinner ju inte skaffa nytt pass innan vi åker på bröllopsresa som vi gör 3 dagar efter.
    jag har läst om det och det viktiga är att det är samma namn på pass och biljett. så du får helt enkelt ha ditt gamla på resan. trist men samtidigt vill man inte få en massa krångel. resan vill man ju på ;)
  • Längtandsfull

    Confuzed86 : har gärna mitt gamla pass=) bara det funkar med det gamla efternamnet så jag inte får problem när jag skall hem. Tack för svaret.

  • confuzed86

    om du är orolig så vet säkerligen resebolaget det. så ring och kolla med dem för att vara på den säkra sidan.

  • Fröken Finemang
    Karolajia skrev 2013-04-16 23:48:36 följande:
    Det jag velar mest över är om det verkligen är värt typ 2000kr för en bröllopsnatt på hotell eller om man inte bara ska ta en taxi hem och sova hemma. Känns som dyra pengar för något som kanske inte spelar så stor roll. Eller? Vi ska ändå på bröllopsresa 4 dagar efter bröllopet så känns som man hellre bränner pengarna där då :)
    Vi köper nya sängkläder och pyntar sovrummet lite extra mysigt, sover alltså hemma å lägger de 2000 på festen istället. Å på bröllopsresan..
  • Fröken Finemang
    Johannaty skrev 2013-04-19 14:25:08 följande:
    Precis, helt omöjligt, så det är antingen att vi flyttar eller gör det utan honom, men nu har vi fattat beslut att hålla fast vid vårt datum ändå =) Tack för era råd och tips iaf!
    Klokt resonerat, skittrist. men ja.. 
    Det komemr bli en underbar dag!  
  • MissFannie

    Längtandsfull: Jag ordnade precis nytt pass med mitt nya namn och polisen sa att det gamla passet gäller i 3 månader efter namnbyte :)

  • sommaren13

    Ska ni kasta brudbuketten? Menar till alla ogifta som brukar vara brukligt (förr iallafall)
    Min sambo vill att jag ska ha strumpeband som han kan dra av med tänderna, vet inte riktigt vad jag tycker om det...
    Hur ska ni göra? 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!