• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • confuzed86

    Självklart kommer jag visa bild! Hoppas bara den blir bra!! E skit nojig över att den ska se hemsk ut!

  • brud20130817

    Augusti 13: Jag har köpt den korta klänningen från Light in the Box.

  • brud20130817

    Fjolltuss och Sjörå: Tack för era råd. Jag har nu bestämt mig för att byta till den korta klänningen till kvällen.

  • Längtandsfull

    Igår var det 4 månader kvar till den stora dagen =)


     


    Det som snurrar hos mig nu är hur jag skall göra festprogrammen. Själv eller beställa?


    Har inte hittat något bra ställe att beställa ifrån men verkar samtigt svårt att göra det själv så det blir snyggt utskrivet så vi vill ha det..


     


    Hur skall ni andra göra?

  • Aug 2013
    Längtandsfull skrev 2013-04-11 12:40:53 följande:
    Jag kommer att göra våra själv. Eller med hjälp utav min mamma hon är jätte duktig och helt galen i scrapbooking så hon kommer att hjälpa mig. Det svåraste tycker jag är att få till allt som ska vara i så det blir bra. Vill ha en liten beskrivning utav varje gäst men de är inte jätte lätt att komma på något bra om alla, man känner ju alla så olika bra/mycket.
    Har lånat min systers som dom hade på sitt bröllop och ska låna av en kompis åxå och kika på hennes för att få tips :)

    Har idag bestämmt oss om vart vi ska köpa tårta ifrån då den tjej som var tänkt inte kunde göra pga längre sjukskrivning. Även fått det klart med serveringspersonal nu i dagarna och planerar för fullt vad som ska handlas i Tyskland då vi åker över dit ibörjan på Juni.
    Inväntar svar om blommor då hon som skulle göra dem inte heller kunde längre.
    Något man lärt sig utav det här med bröllopsplanering är ju att inte lita på allt som alla lovar! Hoppas verkligen man får allt att klaffa när den stora dagen äntlligen kommer!!!
  • confuzed86

    Festhäftena gör vi själva. Dock har vi som tradition i släkten att vi ej gör dem (brudparet) utan de kommer min mamma och faster fixa. Jag har endast gjort omslaget som kommer bli ett vikt A4. Enklast att skriva ut.

  • Augusti13

    Vi funderar i att hoppa över festhäften, tycker ni det låter konstigt? Vi kan oavsett inte skriva något om varje gäst, vi har över 100 gäster och orkar inte hitta på saker om släktningar vi inte känner så väl :p Och är det något av alla utgifter vi kan skrota så är det väl det, tänker vi. Och tidsbesparande - det känns nästan viktigast!

  • confuzed86

    Gör det som känns bäst för er. Vi kommer inte skriva något om varje gäst. Jag tror de kommer sätta lite bilder på oss som par och göra om lite roliga låtar (till text om oss) osv. Så hade min släkting det iaf

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!