• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Augusti13

    Brudar, hur har ni gjort med blommorna? Jag var förbi en florist idag som tyckte jag skulle komma tillbaka 2-4 veckor innan bröllopet för att beställa brudbukett och allt som hör till. Alltså i juli! Låter det rimligt eller kan det bli för stressigt tror ni?

  • sommaren13
    Augusti13 skrev 2013-04-03 21:20:46 följande:
    Brudar, hur har ni gjort med blommorna? Jag var förbi en florist idag som tyckte jag skulle komma tillbaka 2-4 veckor innan bröllopet för att beställa brudbukett och allt som hör till. Alltså i juli! Låter det rimligt eller kan det bli för stressigt tror ni?
    Jag har redan beställt alla blommor till bröllopet, har kontakt med en kille som hade hand om blomsterarrangemangen på Kronprinsessans bröllop. Våra blommor landar på 5500kr, då är det brudbukett, två tärnbuketter och blommor i kyrkan.
  • sommaren13

    Det här med toastmaster håller på att driva mig till vansinne! Ingen som vi har frågat vill ställa upp.. Kollade upp alternativen att hyra in nån, men det kostar 15000kr...suck säger jag bara!

  • soderpling

    Sommaren13: vad jobbigt för er.  Har ni frågat familjemedlemar, syskon, kanske en av föräldrarna. Det kanske inte alltid behöver vara en kompis.
    Vi har skippat det här med toastmaster och när det kommer att behövas löser mina tärnor och bestman det.

    Lycka till.

    Fick panik häromdagen och var nära på att ändra destination på bröllopsresan. Jag ville inte åka dit, efter mycket funderingar kring vad jag var irriterad på beslutades att jag nog vist ville åka till Zanzibar men inte bo på det hotell som var bokat.
    Anledning till byte av hotell, jag vill inte på vår bröllopsresa att vi skall bo på samma hotell som J bodde på när han var på Zanzibar förra gången tillsamman med sitt ex. 
    J förstod detta och komenterade inte att priset ökade och skall nu äntligen göra klart bokningen av resan.

  • Biographic

    Nu har jag inte skrivit här på flera månader. Angående blommor har jag fake-rosor i min bukett, tärnornas buketter och m2bs corsage. Jag beställde först min bukett (av en tjej i usa) och blev så nöjd så nu har hon gjort de andra också! Väntar med spänning på att de ska komma om någon vecka.

    Vi har bestämt meny och fått en offert av cateringföretaget men vi funderar över serveringspersonal.. Om vi hyr in av cateringföretaget kostar det 300:-/timmen per person och han vi pratade med sa att vi kommer behöva 2 personal i ca 10 timmar (!), viket känns väldigt dyrt.
    Det finns dock ett gymnasie här i stan som man kan "hyra" elever från och man betalar då valfri summa. Eleverna går alltså Hotell och Restaurang-linjen. Vi har i sånna fall tänkt "hyra" tre elever och betala dem 1000:- var, vilket blir halva priset mot cateringföretagets personal. Samtidigt känns det liiiiite osäkert.. Tänk om de inte kommer eller blir sjuka?! Ett cateringföretag fixar ju sånt men inte privatpersoner..

    Jag börjar tröttna på blocket och tradera nu också.. Jag har försökt få min brudklänning som jag köpte först såld i fleeeera månader nu men ingen nappar! Jag har lagt ut den billigt också. Jag hoppas att någon nappar snart för någon extra tusenlapp in på bröllopskontot vore ju inte fel!

    Vi har börjat tänka på toastmaster nu. Jag frågade en vän för några månader sen men nu har relationen blivit konstig mellan oss och vi har ännu inte fått något svar. Vi vet inte vem vi ska fråga! Det lutar mest åt m2bs mamma just nu då min mamma ska "hålla koll på" sonen under hela bröllopsdagen och m2bs pappa är så himla glömsk, haha!

  • Alvstina

    Nu har äntligen sambon gått med på att vi har kör på vigseln i kyrkan. Sjunger båda i en gospelkör och det var där vi träffades. Av någon anledning har han hävdat att det inte kändes personligt med kören på vigseln. Jag har tyckt tvärtom. Men nu är han med på det i alla fall! :)

  • sommaren13

    Ååh idag kom våra glas som vi ska skåla i på mottagningen Det är fina champagneglas med våra namn och datum ingraverat. Vi har förlovningsglas från samma företag, dock en enklare variant av glas. Om nån är intresserad av att beställa hennes glas eller nåt annat fint så finns det här:
    www.glasdeco.se 

  • sommaren13
    confuzed86 skrev 2013-04-05 08:07:58 följande:
    Gud va fina glas! Det törs att tänka på :)
    Visst är dom?
    Här är en bild på våra champagneglas:


     
  • sommaren13
    sommaren13 skrev 2013-04-05 08:32:52 följande:
    Visst är dom?
    Här är en bild på våra champagneglas:


     
    oj bilden blev visst lite liten....
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!