• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Mandala
    johannisen skrev 2013-03-20 11:41:13 följande:
    Har ni köpt färdiga kort (typ calligraphen eller liknande) eller har ni gjort dem själva? Om man gör dem själv, hur lång tid borde man räkna med att det tar? 
    Vi gjorde våra kort själva. Jag satt några kvällar och letade typsnitt (använde rätt många) och figurer, sen tog det lite tid innan vi blev nöjda med färg, text och ja allt som hör till kortet. Sen själva pysslandet och skrivandet gjorde vi på två kvällar. Det beror ju jättemycket på vad man vill göra för kort själv. Så här ser våra ut.



     
  • johannisen
    Mandala skrev 2013-03-20 12:04:03 följande:
    Vi gjorde våra kort själva. Jag satt några kvällar och letade typsnitt (använde rätt många) och figurer, sen tog det lite tid innan vi blev nöjda med färg, text och ja allt som hör till kortet. Sen själva pysslandet och skrivandet gjorde vi på två kvällar. Det beror ju jättemycket på vad man vill göra för kort själv. Så här ser våra ut.

     
    Jättefina kort! Är de tryckta/utprintade eller skrivna för hand? Jag har nog bra handstil, men sådär snyggt får jag det inte för hand :)
  • Mandala

    Tack Nä för hand skrev jag bara på kuverten (adress o avs), det andra är skrivet i photoshop med olika typsnitt minst för varje rad. Sen när vi var klara skrev mannen ut det på sitt jobb. Det är fram och baksida.


  • johannisen

    Okej, gissade nog det också :) Det skulle väl ha tagit en evighet att göra annars, såvida ni inte bara skulle ha några enstaka kort.  Jag tror att vi behöver 80-100 inbjudningskort, så mer än kuverten orkar jag nog inte skriva för hand :)

  • soderpling

    Johannisen: Jag beställde våra inbjudningar på nätet från optimalprint och jag är super nöjd. Tog mig en kväll (vilket är vad jag hade tid med just då) att få till formuleringar och foton osv. Tog sedan ytterligare en kväll att leta adresser och skriva alla brev.
    Jag hade tänkt att få till en helg och göra dem tillsamman med mina tärnor men det var lättare sagt en gjort. Då måste man ha en väldigt tydlig idé och ork.

    Jag kommer ev göra programmen till kyrkan själv.

  • SingingFantacia
    johannisen skrev 2013-03-20 11:41:13 följande:
    Har ni köpt färdiga kort (typ calligraphen eller liknande) eller har ni gjort dem själva? Om man gör dem själv, hur lång tid borde man räkna med att det tar? 
    soderpling skrev 2013-03-20 13:39:30 följande:
    Johannisen: Jag beställde våra inbjudningar på nätet från optimalprint och jag är super nöjd. Tog mig en kväll (vilket är vad jag hade tid med just då) att få till formuleringar och foton osv. Tog sedan ytterligare en kväll att leta adresser och skriva alla brev.
    Jag hade tänkt att få till en helg och göra dem tillsamman med mina tärnor men det var lättare sagt en gjort. Då måste man ha en väldigt tydlig idé och ork.

    Jag kommer ev göra programmen till kyrkan själv.
    Gjorde på samma sätt men beställde från Vistaprint och la i ett info. blad. 
    Vi har skickat ganska många inbjudningar. Hade tänkt göra dem själv men skulle ta för lång tid kände jag. Och man kan få dem väldigt fina och personliga.

    Sen fick jag en underbar nyhet här om dagen. Min ena tärna (min w2b systerdotter) studerar till hår och makeup stylist så hon vill göra mitt hår och make. Skönt att bli av med den kostnaden. =)
     
  • confuzed86

    Vi gjorde våra själva. Hittade en mall på nätet som innehöll inbjudan, meny etc. Det tog inte så lång tid att göra dem men kollade dem några gånger och gjorde små ändringar. Dock inget infoblad. Kommer bjuda in till evenemang på Facebook för de flesta. De andra som ej har det tar vi via tele. På evenemanget kan då alla skriva om de har allergier osv samt att vi lägger ut karta till kyrka och fest. Vi kommer också skriva vad vi önskar oss och de kan ställa alla sorters frågor.

  • Cathelica

    Hur tänker ni alla kring mat?
    Vi tenkte ha 3rätts, men funderar numera på buffe.. 

  • confuzed86

    Idag var jag på gekås och köpte mer papper så jag kan skriva ut vigselprogrammen utan att det kostar skjortan! De har vanliga vita (matta) fotopapper i 50 pack 180g för 34,90kr!! Tänkte haft pärlemorpapper som jag har till inbjudningar, menyer och placeringskort. Men eftersom man får skriva ut så mkt fler vigselprogram då man får räkna med fler i kyrkan, så tänkte jag om. 200 ark papper för 140kr är inte helt fel

  • confuzed86

    Vi ska ha buffé med kallskuret, potatissallad och en enkel pastasallad. Till det blir det baguetter eller frallor med smör och ost samt 2 sorters kalla såser. Till förrätt blir det skagentoast och efterrätt enbart tårta och kaffe.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!