• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • sommaren13

    Nu har vi skickat inbjudningskorten får se om dom dyker ner hos folk imorrn eller på måndag Ska bli intressant och se reaktionerna

    Och idag så var jag och hämtade min klänning Den var så fin! Dock så har jag inte bild på den
     

  • Carli

    Hej
    Jag är ny här och i behov av lite bollplank Glad.
    Vi gifter oss den 3 augusti i Malmö, borgerligt i trädgården till det ställe som vi kommer att ha själva bröllopsmiddagen och festen på. När vi pratade med restaurangen hade de som förslag att bjuda gästerna redan till kl. 15.00 för mingel, fördrink och tilltugg (som vi såklart inte är med på) innan vigseln som är kl. 16. Vigseln lär ta max 20 min och därefter brudskål och ytterligare mingel till vi sätter oss til bords vid 17.00/17.15. (Är det för tidigt att äta? Vi har trerätters plus tårta).
    Jag gillar verkligen idén med mingel innan vigseln, inbillar mig att det kan bli mer avslappnat, men tycker att det känns som ett himla långt pass, blir ju nästan 2 timmar "mingel" för gästerna... räcker det kanske att bjuda till 15.30? Är det någon annan som haft champagne och tilltugg för gästerna innan vigseln eller är idén helt tokig?
    Sitter och grunnar på vilken tid jag ska skriva i inbjudningskorten (som alla ni andra redan verkar ha skickat ut ...)
    samt hur jag ska formulera mig avseende tiden för att det ska bli tydligt!
    Många frågor och fler blir det säkert Glad

  • confuzed86

    Jag personligen tycker att tiden ska va när vigseln börjar. Ni lär ju ändå hinna mingla innan maten serveras. Varför inte skjuta lite på middagen ist till kanske 17:45-18.00 så har ni ca en timme på er att mingla efter vigsel? Vi kommer sätta tiden till 15.00 då vi gifter oss i kyrkan sen åker alla till lokalen och vi kommer åka och ta bröllopsfoto och komma lite senare, mingla och kanske äter runt 17-18 tiden. Känns helt ok

  • sommaren13

    Hmm börjar fundera på mina skor...dom är typ gräddvita och klänningen är vit-vit så att säga..bör man ha vita skor istället?

  • confuzed86

    Sommaren13: kommer skorna synas mkt så hade jag nog hellre haft vit vita, men synd de inte så kanske det ej har så stor betydelse?

  • confuzed86

    Kommer ni dekorera bröllopslokalen med lakan osv eller bara fixa borden? Jag vet inte riktigt hur jag ska dekorera. Funderar på om jag bara ska sätta upp billiga gardiner vid scenen och två portar som man kan öppna upp under sommaren samt några girlanger. Taket bryr jag mig inte om då där e runde lampor som påminner om klotlyktor i papp. Bakom vårt bord finns där flera fönster(små) blir det bäst att hänga skynke för där eller inte?? Shit vad tankar det går i huvudet nu när det börjar närma sig!!

  • MissFannie

    Känner igen det där confuzed! vi har beställt tyll som vi tänkt hänga upp i taket för att göra det lite ljusare, funderar även på om man skulle hänga upp fiberväv men har läst att det är lite brandfarligt och vi tänkte ha levande ljus lite här och var så jag vet inte riktigt... sen tänkte vi även göra vimplar att hänga upp, tror det ger en lite mysig känsla :)
    pirrar i magen när man tänker på att det är mindre än 6 månader kvar!! :D

  • confuzed86
    MissFannie skrev 2013-03-15 09:57:55 följande:

    Känner igen det där confuzed! vi har beställt tyll som vi tänkt hänga upp i taket för att göra det lite ljusare, funderar även på om man skulle hänga upp fiberväv men har läst att det är lite brandfarligt och vi tänkte ha levande ljus lite här och var så jag vet inte riktigt... sen tänkte vi även göra vimplar att hänga upp, tror det ger en lite mysig känsla :)
    pirrar i magen när man tänker på att det är mindre än 6 månader kvar!! :D


    ja det gör ju verkligen det! har planerat en tripp till ikea i slutet av månaden. Är lite av ett kontrollfreak så vill ha så mkt som möjligt klart i tid så att man slipper stressa i slutet!! Tänkte köpa knoppa lakan att ha som linnedukar, värmeljushållare till borden (har även blockljus i rosa som jag köpt på rea på nille, 18st för 108kr!!). Funderar åp att köpa de billig gardinerna som kostar typ 20kr/paret att sätta vid portarna och scenen, har även tänkt på vimplar. Vill dock ej lägga för mkt pengar på det..
  • Augusti13
    Carli skrev 2013-03-14 22:05:10 följande:
    Hej
    Jag är ny här och i behov av lite bollplank Glad.
    Vi gifter oss den 3 augusti i Malmö, borgerligt i trädgården till det ställe som vi kommer att ha själva bröllopsmiddagen och festen på. När vi pratade med restaurangen hade de som förslag att bjuda gästerna redan till kl. 15.00 för mingel, fördrink och tilltugg (som vi såklart inte är med på) innan vigseln som är kl. 16. Vigseln lär ta max 20 min och därefter brudskål och ytterligare mingel till vi sätter oss til bords vid 17.00/17.15. (Är det för tidigt att äta? Vi har trerätters plus tårta).
    Jag gillar verkligen idén med mingel innan vigseln, inbillar mig att det kan bli mer avslappnat, men tycker att det känns som ett himla långt pass, blir ju nästan 2 timmar "mingel" för gästerna... räcker det kanske att bjuda till 15.30? Är det någon annan som haft champagne och tilltugg för gästerna innan vigseln eller är idén helt tokig?
    Sitter och grunnar på vilken tid jag ska skriva i inbjudningskorten (som alla ni andra redan verkar ha skickat ut ...)
    samt hur jag ska formulera mig avseende tiden för att det ska bli tydligt!
    Många frågor och fler blir det säkert Glad
    Jag tycker det låter som en urhärlig grej att ha mingel innan! Gästerna kommer, som du säger, säkert vara mer avslappade under vigseln, något som ger en ännu bättre stämning :) Finns det stolar för gästerna att sitta på under mingel och vigsel? Om de måste stå hela tiden håller jag med om att det känns för länge, men annars tror jag folk bara tycker det är kul.
  • Wardelli

    Igår hittade jag äntligen min klänning!! Det var den allra första klänningen jag testade första gången vi var ute och letade - syrran brast ut i tårar - men jag ville fortsätta kolla vidare. Igår testade jag en 6-7 stycken och avslutade med den första klänningen och det var samma reaktion då - båda mina sytrar började gråta och sa att det var den jag skulle ha! vem kan motstå att köpa den då? :D 

    Innan jag började leta hade jag planer på en enklare, mer grekisk klänning - men det gick vi ifrån rätt fort. Det blev en riktigt stor prinsessklänning istället Drömmer


    2013-08-31 Rhodos, Grekland
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!