• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Karolajia
    confuzed86 skrev 2013-03-07 02:21:55 följande:
    Karolajia: har du kollat de andra sidorna med tårtdekorationer? Finns tårtdecor mfl. Har sett flera st med mörkt hår på bruden. Sök efter andra sidor mer tårttillbehör.
    Tycker jag har kollat runt en hel del men inte hittat någon "rolig" figur som har mörkt hår. Då står de oftast bara rakt upp och ner... Fast jag får leta vidare I guess. För visst är det något som inte brukar ingå i tårtan? Mannen min sa att han trodde att killen på konditoriet skulle fixa figurerna. Men så brukar det väl inte vara? Visseligen är det en vän till oss... men ändå? 
  • Karolajia
    Sjörå skrev 2013-03-07 06:35:34 följande:
    Jag köpte min här via Köp och Sälj, den kostade 1000 kronor oanvänd så jag tycker inte att det är en så onödig budgetpost. Det verkar ju gå bra att sälja brudklänningar om man har lite tålamod. För mig är det helt klart värt 1000 kronor att slippa oroa sig för att spilla på den stora dagen. 
    Det är nog sant. Får sätta mig och kolla runt lite då... Haha, känns nästan som jag är otrogen på min bröllopsklänning! Flört
  • confuzed86

    Karolajia: vissa gör dem. Kolla med den som ska göra tårtan. Kanske tom är så att du kan få endast dekorationen gjord av ngn och betala en rimligare summa för den

  • Mandala

    Idag var vi och pratade med en cateringfirma, och bestämt oss för att det bli 3-rätters från dem. Men vi har inte bestämt menyn än. 

    vad kommer ni ha för vegetarisk meny? Jag tycker det är så svårt att bestämma just det vegetariska, att det ska bli lyxigt, mättande o gott. 


  • Pandy

    Vi ska ha förrätt (vilket cateringfirman rekommenderade eftersom alla då börjar med att sätta sig ner och det blir inte "kaos") och sedan buffé (kall). Vi har det för att vi tycker det är trevligt att alla rör sig lite och därmed minglar över bordsgränserna, alla kommer att kunna hitta något de gillar på buffebordet, det blir lite mer familjärt och enkelt vilket vi tycker är skönt, och dessutom blir det billigare.

  • Anna179
    Mandala skrev 2013-03-09 20:30:39 följande:
    Idag var vi och pratade med en cateringfirma, och bestämt oss för att det bli 3-rätters från dem. Men vi har inte bestämt menyn än. 

    vad kommer ni ha för vegetarisk meny? Jag tycker det är så svårt att bestämma just det vegetariska, att det ska bli lyxigt, mättande o gott. 
    Jag är själv vegetarian och jag kan bara säga att jag älskar tzayspett. De kommer från Ridderheims och är helt magiskt goda. Går att få både lite lyxiga och att ha som kallskuret på en buffé. Tipsa dem ni caterar från!
  • MissFannie

    Vi ska träffa en cateringfirma nu på tisdag så får vi se vad dom kan hitta på för gott åt oss, vi har också en rätt stram budget så antingen ska vi se om dom kan ordna 3-rätters till det priset, annars får vi gå på buffé och se om vi kan ordna förrätten själva :D


    men ett beskymmer jag har är att jag inte hittar några bra billiga(!) dukar till runda bord a 150cm diameter. någon som har tips på var man kan hitta detta?! gärna så billigt som möjligt :P

  • SiriochPer

    När det gäller vegetarisk meny så är halloumi (den från ZETA är utan löpe om jag minns rätt) ett gott alternativ =)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!