• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • SingingFantacia
    Mandala skrev 2013-02-25 09:54:17 följande:
    Sitter här lite förbryllad över hur man ska klara av att dansa i brudklänning, klänningen är lång och ganska stor. Har ni funderat nåt på det`?
    Jag har köpt en klänning till vigseln i kyrkan och middagen och sen har jag köpt en annan till festen på kvällen för jag måste kunna röra mig fritt när jag dansar. Det finns vissa klänningar som man kan ta av så att de blir korta. Det är ett alternativ. Annars kan man när man beställer sin drömklänning fråga om de skulle kunna göra samma klänning man kort.
  • Mandala
    SingingFantacia skrev 2013-02-25 19:50:53 följande:
    Jag har köpt en klänning till vigseln i kyrkan och middagen och sen har jag köpt en annan till festen på kvällen för jag måste kunna röra mig fritt när jag dansar. Det finns vissa klänningar som man kan ta av så att de blir korta. Det är ett alternativ. Annars kan man när man beställer sin drömklänning fråga om de skulle kunna göra samma klänning man kort.
    Nu verkar det som min vän (värdinnan på bröllopet) tänker att vi tillsammans kan sy en kortare klänning, som jag kan ha på kvällen till dansen. Tanken var fr början att hon skulle sy brudklänningen men sen kikade vi på en del tyg och mönster och insåg att det kostar en hel del att sy med om man vill ha fina tyger. Denna kortare klänning tänker vi försöka sy av billiga tyger om vi hittar några. Hoppas det blir bra
  • SingingFantacia
    Mandala skrev 2013-02-25 22:33:10 följande:
    Nu verkar det som min vän (värdinnan på bröllopet) tänker att vi tillsammans kan sy en kortare klänning, som jag kan ha på kvällen till dansen. Tanken var fr början att hon skulle sy brudklänningen men sen kikade vi på en del tyg och mönster och insåg att det kostar en hel del att sy med om man vill ha fina tyger. Denna kortare klänning tänker vi försöka sy av billiga tyger om vi hittar några. Hoppas det blir bra
    Vad roligt då blir det en helt egen klänning. Hade min mormor sett ordentlig så hade hon sytt min. Jag har nämligen ritat många klänningar både bal och annat som hon sedan sytt upp men nu går det inte. Men ändrade befintliga klänningar för att få min dröm.
  • Längtandsfull

    Min sambo har sett klänningen flera gånger men han får ju inte de mig iordning =) Underkjolen har kommit hem här i veckan så nu ska vi bara kontakt vår sömmerska så hon kan hjälpa oss sy om den då den blir exakt så jag vill ha den. Jag kommer kunna hänga upp släpet så det kommer inte va ivägen. Men kommer ju självklart inte vara dom vanligt att dansa eftersom att min klänning är ganska stor.

  • Fröken Fräken
    Mandala skrev 2013-02-26 09:24:49 följande:
    Har er partner sett er klänning? Sett er med klänningen på? Eller kommer de få se innan bröllopet?
    Nä. Och jag har tänkt att han inte ska få se den, men jag kan nästan inte hålla mig, utan vill visa bild varenda dag.
  • Aug 2013

    Min sambo har sett klänningen på bild (inte jag på bilden), men på mig får han se den först när jag kliver in i kyrkan.
    Riktigt svårt att inte visa den varje dag då jag vet att den ligger inne i klädkammaren och bara väntar!

    Har tänkt att bli av med lite flera extrakilo innan den stora dagen men är samtidigt lite rädd att klänningen blir för stor, dock är det som sagt lättare att sy in än ut.
    Var till min mamma igår och hon säger att hon köpt för en tid sen 2 burkar fettförbrännings piller man skulle äta med maten så man inte blev sötsugen och de hjälpte till att förbränna mer fett. Hon hade inte hunnit testa dessa än så jag tog dom.
    Sagt och gjort, to dessa med maten igår kväll och vaknade imorse upp supersmal! (skämt å sido)
    Det slutade med ett besök på Akuten pga en kraftig allergireaktion från tabletterna så inget mera fusk här inte, första och sista gången. Hårdträning och bättre mat så ska de nog gå bra iallfall ;)

    Planeringen iövrigt här hemma går rätt trögt. Vet inte riktigt vad jag ska ta tag i. inväntar svar från mat, hår, blommor.
    Ska någon dag åka och mäte lite i lokalen som vi ska vara i så man vet hur man kan ställa borden osv och skissa lite smått på bordsplaceringen.
    Vill ha sol och vår så man får lite inspiration, sammtidigt som jag känner att stressen nog då tar vid!

  • Alvstina

    Min sambo har sett klänningen och mig i klänningen. Vi ska ändå fotograferas innan vigseln så då lär han ju se mig i vilket fall innan vi möts i kyrkan ;)

  • Mandala

    Min sambo har inte sett klänningen. Jag har också så svårt att hålla mig. Han tycker jag är gammalmodig som vill vänta till den stora dagen. Ena stunden vill jag slita fram den och sätta på mig den och visa honom, samtidigt vill jag att  det ska vara första gången han ser den på bröllopsdagen. Jag får väl bara se till att hålla mig, jag får ta på mig den när jag är ensam och själv kika på den  


  • Erika83

    Fröken Fräken: Tyvärr så vet jag att det stället jag provat på inte tar överpris. Har kollat lite på nätet o det blir inte billigare att köpa den från annat ställe, för då kommer pris för sömmerska till. Den ena är en Minion, de finns ej att hitta på nätet. Den andra är en Romantica, den ska isåfall sys om lite. Det finns axelband på i typ tyll men det ska isåfall bort.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!