• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • SingingFantacia
    Aug 2013 skrev 2013-02-12 15:28:33 följande:
    oj vad ni ligger bra till i planeringen.
    Spana in i andra forum/sidor för att se vad andra hunnit med och ska ha så kanske du kommer på något som du missat men som endå är en viktig sak.
    Kanske kan börja spåna på en bordsplacering samt festhäfte om ni ska ha det.
    Kolla på tårta, om den inte är inräknad i maten vill säga?!
    Dukar, servetter, bordsdekoratoner.
    Sjörå skrev 2013-02-11 20:45:36 följande:
    Vad roligt med en Enköpingsbrud. Nu ska jag iofs inte gifta mig i Enköping men jag jobbar där i veckorna. Om du vill ha någon att prata bröllop med är jag tillgänglig i veckorna. 
    hihi jajamensan, en Enköpingsbrud :D
    Vart ska ni gifta er?
    Ah dukar och servetter kan vara bra att kolla på. bordsdekorationer har jag/vi koll på. 
    Tårtan funderar vi på att göra själva. Men har hört att det är otur, någon fler som hört det? I så fall får mamma min fixa den. 
  • Sjörå
    Aug 2013 skrev 2013-02-12 15:28:33 följande:
    hihi jajamensan, en Enköpingsbrud :D
    Vart ska ni gifta er?
    Vi ska gifta oss utan Mölnlycke som ligger en bit utanför Göteborg. Jag är därifrån från början och eftersom vi ska ha en borgerlig vigsel passade det stället oss bra. Var ska ni ha festen?
  • Sjörå
    JennieG skrev 2013-02-12 19:52:10 följande:
    Här är en till enköpingsbrud. Jag ska iofs inte heller gifta mig i enköping men bor där. Hör av er om ni vill bolla ideér, prata, planera eller vad som
    Vad trevligt. Alltid roligt att lära känna nya personer och staden. Jag har fått en förlängd anställning på kommunen i sex månader till så jag kommer att vara där från och med första mars och sex månader framåt. 
  • Längtandsfull
    SingingFantacia skrev 2013-02-12 21:22:48 följande:
    Ah dukar och servetter kan vara bra att kolla på. bordsdekorationer har jag/vi koll på. 
    Tårtan funderar vi på att göra själva. Men har hört att det är otur, någon fler som hört det? I så fall får mamma min fixa den. 
    Det betyder barnlöshet..

    Inget vi behöver oroa oss för =) Kommer göra vår tårta ihop med min mammas vännina/vår toastmaster.
  • Längtandsfull

    Jag har länge kollat på dekorationer och dukning.
    Kommer köpa allt från USA.
    Ska lägga beställningen ikväll eller imon.. 

  • SingingFantacia
    Längtandsfull skrev 2013-02-12 22:13:59 följande:
    Det betyder barnlöshet..

    Inget vi behöver oroa oss för =) Kommer göra vår tårta ihop med min mammas vännina/vår toastmaster.
    Ah Jag har en dotter sen tidigare. Och två kvinnor har inte så lätt att bli gravida. Men man kanske vill göra insemination så klart. Får se om mamma får göra tårtan.
  • SingingFantacia

    Har inte orkat läsa igenom alla inlägg då jag gick med i denna tråd här om dagen. Ni kanske har svarat på detta.
    Vad har ni tänkt för marsher ni som gifter er i kyrkan? Vi funderar på Jämtlänskbrudmarsh in och Sommarsång utav Wilhelm Petterson Berger ut.
    Har ni någon solist? Vad ska denna sjunga? Vår solist ska sjunga God blessed the broaken roads.Har en fundering på att jag ska överraska min kära och sjunga en låt själv också
    Vad ska ni ta första dansen som gifta till för låt? Vi har inte bestämmt det försöker få min kära att vilja ta en "brudvals"  i så fall funderar jag på Friinga av Christer Halvarsson.
    Har ni bestämt pslamer?  Min fästmö är inte så troende så hon vill nog inte ha någon men kyrkan säger att en eller om det är två psalmer måste vara med. Om jag har förstått det rätt.

  • sommaren13
    SingingFantacia skrev 2013-02-11 21:28:08 följande:
    Hallå.
    Jag och min fästmö gifter oss den 10 augusti i Järfälla.
    Känner att vi kommit långt i planeringen och funderar nästan på om jag/vi glömt något för känns som att det mesta inför bröllopet är fardigt. Hon har sin kostym hängandes i garderoben, jag har min klänning och skor, frisör bokad, tärnklänningarna hänger i garderoben. Maten är beställd. Festplats klart. Bukett fixad. Gjort smycken till mina tärnor. Special slipsar till fäsmön och alla karlar i brudföljet finns hemma, Dekorationer fixade, Inbjudningskort fixade, inbjudningslistor klara (har två en för fest en för kyrka), Blanketter för hinderprövning ifyllda bara att skickas i väg när det är dax, ringen leverad. Champange glas inköpta, 98 Tallrikar inköpta ska nu målas, bestick och glas fixade.
    Vad har vi missat och vad ska jag göra när nästan hela planeringen är färdig?
    Vilken präst har ni? (eller ni kanske inte har fått veta än?) Vi gifter oss den 17 aug i Järfälla Kyrka o har Anders Hägglund.
  • JennieG
    Aug 2013 skrev 2013-02-12 20:30:40 följande:
    Åh a roligt att vi är många som håller till på samma ort :D Vart gifter ni er JennieG ? Någon utav er kanske har tips på en bra frisör som inte kostar skjortan. Fick pris från en bekant idag som jobbar som frisör. Dom tog 550:- i halvtimmen. kändes som rena rånet! hihi :)

    Vi ska gifta oss i Borlänge, jag kommer därifrån.
  • JennieG
    Sjörå skrev 2013-02-12 21:30:43 följande:

    Vad trevligt. Alltid roligt att lära känna nya personer och staden. Jag har fått en förlängd anställning på kommunen i sex månader till så jag kommer att vara där från och med första mars och sex månader framåt.



    Kul - grattis till förlängningen av jobbet. Jag jobbar i Sthlm så vi går kanske om varandra...men som sagt säg till om du vill försöka ses någon dag eller prata vidare på annat sätt. Alltid kul att bolla bröllopstankar med någon annan. Just nu är jag mest nervös över att missa någon viktig detalj i planeringen

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!