• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Alvstina
    sommaren13 skrev 2013-02-05 18:02:21 följande:
    Har ni planerat nån smekmånad? Och vart ska/vill ni åka? 
    Här blir det två stycken, först Paris några dagar direkt efter bröllopet och sen en sväng till egypten i jan/feb då mannen vill ha lite soligt och snorkla. Så då får vi båda våra önskemål tillfredsställda  
    Vi åker till Chicago i höst tillsammans med gospelkören vi båda sjunger i (och träffades i). Efter den veckan tänkte vi stanna ytterligare 2 veckor i USA och tar vår smekmånad där. Vad vi ska göra eller åka är dock inte bestämt än.
  • Cathelica

    Hej :)
    Är ny här inne, och skal också gifta mig i august, 10:onde!
    Jag är norsk, så vi kommer ha vårat bröllop i Norge.

    Ang vals; så ska vi dansa, dog något proffsigt blir det nog inteFlört 
    Vi skal dansa til Nothing else matters av Metalica:)

    Smekmånad har vi inte tänkt på än.. 

  • Wardelli
    sommaren13 skrev 2013-02-05 18:02:21 följande:
    Har ni planerat nån smekmånad? Och vart ska/vill ni åka? 
    Här blir det två stycken, först Paris några dagar direkt efter bröllopet och sen en sväng till egypten i jan/feb då mannen vill ha lite soligt och snorkla. Så då får vi båda våra önskemål tillfredsställda  
    Vi tar smekmånaden i samband med vigseln. Vi gifter oss på Rhodos, så vi passar på att unna oss och gotta oss ordentligt dagarna efter vigseln. Sen hoppas jag på en andra "riktig" smekmånad ;)
    2013-08-31 Rhodos, Grekland
  • Aug 2013

    Smekmånad för våran del blir som vi planerat nu någon gång i höst/vinter.
    Eftersom vi har 2 små kottar att tänka på så känner vi att det är mycket att fixa inför bröllopet spec mot slutet så när allt det är över så vill vi inte sticka iväg utan vara mer med dom än vi kanske hunnit medans vi fixat det sista. Därför blir den lite senare tänkte vi. Vart är inte planerat än, Men sambon har aldrig varit utomlands så det får bli något bra ställe så han vill åka flera gånger ;)

  • Längtandsfull

    Ni som har barn hur gör ni med dom på bröllopsdagen?

  • Aug 2013

    Längtandsfull: Vära barn kommer att vara med under vigseln i kyrkan men inte under middag/fest.
    Dom är så små (2&4) så dom kommer nog mer tycka det är tråkigt. Samt att vi ska kunna koppla av mer utan två ev gnälliga/utråkade barn.
    Vi ska bara hitta någon bra barnvakt, alla som brukar vara är ju bjudna ;)

  • Längtandsfull

    Ja våra ska va med i kyrkan och en stund vid middagen men när dom blir trötta och uttråkade så skulle de va bra med någon som kan ta hand om dom. Först så tänkte vi att svärmor kunde köra hem dom till sig och se till att dom somnar så skulle vi ha någon Som satt där tills svärmor kom hem på natten. Men för att hon ska slippa det ansvaret och kunna dricka vin i godan ro så vore det bra att hitta en annan. Problemet är ju att alla är med på festen. Vill inte lämna dom till vem som helst. Både vi och barnen måste känna sig trygga...

  • Maria Emilia

    Hej alla blivande augustibrudar! Jag är ny här inne, och ska gifta mig den 10e augusti!

    Jag är finsk, så vi ska gifta oss i Finland. Vi kommer att ha tvåspråkigt vigsel... Vet inte hur det ska gå helt praktiskt, har aldrig upplevt det.
    Musik har vi inte tänkt på alls än. Men vals ska det bli! :)

    Vi började planeringen med bröllopsresan. Vi kommer att göra en 3-veckors road trip i USA längst highway 1 i Californien. 
     

  • Poppee

    Barnen kommer vara med under bröllop och middag fast kommer ändå ha barnvakt där under tiden

  • soderpling

    Efter bröllpet i Paris forsätter vi till Zanzibar (som det är planerat....) och är där ett dag. Eftersom vi åker ner till Paris innan bröllpet är vi borta i nästan 3 veckor totalt.  

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!