• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • lillasofie
    Aug 2013 skrev 2013-02-03 09:21:08 följande:
    Igårkväll tillfrågade vi Bestman och det ville han vara, vi frågade ävn om han ville vara Toastmaster men det ville han inte. Vad gör man nu?! Han var ju den som skulle vara helt perfekt men han kände att det var för stort ansvar.
    Ev får det bli min pappa. Eller så tänkte jag att en tjejkompis kanske kunde vara Toastmadam istället.

    Hur har ni andra. Är allt sånt klappat och klart?
    Åh vad tråkigt! Vi har en toastmaster, men ville gärna ha en till, tänkte det kunde vara kul med 2 och så har man en back-up om nån är sjuk tänkte vi Så jag frågade en vän till mig, men var osäker om hon skulle våga, och det gjorde hon inte. Hon kände inte att hon skulle våga stå inför 100 pers och snacka massa. Jättetråkigt, men vad ska man göra? Så jag vet inte om vi ska fråga en annan tjejkompis som jag tror skulle våga, eller ha bara en?
  • Alvstina
    Aug 2013
    Ja, det är inte så lätt detdär. Mitt tips är att ha två toastmasters. Kände själv att toastmastern ensam har ett himla stort ansvar under middagen och när jag frågade min bror sa jag samtidigt att om han ville så skulle vi kolla med vår kusin om dom ville göra det tillsammans. Då ligger inte hela ansvaret på en person och dom kan dela upp momenten mellan sig. Vi kommer att bjuda runt 100 personer, så det behövs nästan två på så många. Dom två går så himla bra ihop och vår kusin var dessutom toastmaster på sin brors bröllop. Båda två ville fundera, men efter att de pratat med varandra så ställde de upp. 
  • Grodprinsens brud
    Alvstina skrev 2013-02-02 11:50:52 följande:

    3 augusti
    ¤ Deede
    ¤ Fröken Finemang, Karlstad
    ¤ lillasofie, Västerås
    ¤ PiaB, Stockholm
    ¤ SZ2013
    ¤ Biographic
    ¤ Mandala
    ¤ sessa
    ¤ sophiebus västerås
    ¤ Hobevi 
    ¤ Anaa
    ¤ ViirreL Söderbärke
    ¤ Tösen
    ¤ Marlon
    ¤ Trollet Plupp
    ¤ Tessla
    ¤ itbecomesyou
    ¤ Tessa01
    ¤ Poppee
    ¤ ellyn
    ¤ Amandizzen


    6 augusti
    ¤ Elyea


    10 augusti
    ¤ Makeupmyday, Åland
    ¤ Schumeline, Uppsala
    ¤ Augusti13
    ¤ Laures
    ¤ Stefan och Caroline
    ¤ Lillan
    ¤ anna1977
    ¤ madeinFinland
    ¤ 130810
    ¤ Längtansfull
    ¤ Grodprinsens brud
    ¤ Augusti13
    ¤ Lakinna
    ¤ Acire 


    13 augusti
     ¤ fiah


    17 augusti
    ¤ Pifa, Lund
    ¤ SOSO, Uppsala
    ¤ Sjörå, Mölnlycke
    ¤ Sofia82
    ¤ NinaH
    ¤ 88kaktus85
    ¤ Aug 2013
    ¤ sommaren13


     24 augusti
    ¤ FreNi
    ¤ Kipso, Gävle
    ¤ Confuzed86
    ¤ JossanKossan
    ¤ malli716
    ¤ GBG2013
    ¤ Lally
    ¤ Skogus
    ¤ SaraWHPM
    ¤ MissFannie
    ¤ soderpling
    ¤ Alvstina


    31 augusti 
    ¤ Brudiframtiden
    ¤ Helchem, Stockholm
    ¤ ChristineL
    ¤ sommaren13
    ¤ Linaangelica1
    ¤ Wardelli
    ¤ Ememem
    ¤ BlivandeFruEddysson
    ¤ Fjolltuss
    ¤ Ela
    ¤ Wardelli
    ¤ Disa
    ¤ sofialndkvist


    Vad många vi är! =)
  • Grodprinsens brud
    Aug 2013 skrev 2013-02-03 09:21:08 följande:
    Igårkväll tillfrågade vi Bestman och det ville han vara, vi frågade ävn om han ville vara Toastmaster men det ville han inte. Vad gör man nu?! Han var ju den som skulle vara helt perfekt men han kände att det var för stort ansvar.
    Ev får det bli min pappa. Eller så tänkte jag att en tjejkompis kanske kunde vara Toastmadam istället.

    Hur har ni andra.
    Är allt sånt klappat och klart?
    Vi står inför samma dilemma men med värdarna.. Jag har inga syskon utan har en väldigt nära relation med en moster och min morbror. Jag frågade dem men min morbror är osäker, och jag förstår honom. Jag själv skulle nog inte fixa det om någon frågade mig. Men jag ställer samma fråga som du. Hur gör man då om han bestämmer att nej det vill han inte? Jag tror nämligen inte att min moster vill vara själv.. 
  • Aug 2013

    Det är jätte svårt det där hur man ska göra och som sagt man vill inte tvinga någon utan dom har all rätt att tacka nej om dom känner att dom inte vågar/vill så själklart godtog vi det.
    Men det är ju jätte konstigt när den man redan har en bild utav hur de kommer att bli tackar Nej.
    Vi funderade massor hela förmiddagen tills jag ringde en utav mina bästa kompisar och frågade henne.
    Även hon vill fundera men dom kom sen på middag nu ikväll och hon tackade efter mycket prat om vad vi förväntade oss osv JA! Gud så skönt. Nu kan vi äntligen skicka ut våra inbjudningar med all info och samtidigt då berätta för alla att vi ska gifta oss då ingen fått veta något än. Våra föräldrar kommer nog att ringa oss fort som sjutton då deras inbjudningar dyker upp i brevlådan i veckan men någon lite arg kommentar om att dom inte fått veta något förens nu ;)
    Men jag menar efter 6 års förlovning och många många tjatiga frågor om när det blir så är det äntligen dax!

    Vi kikade på ringar idag. Jag har hela tiden varit inne på guld medans sambon har försökt få in mig på titan spåret men nää dom känns så simpla.
    Vi gick en på en guldsmedesbutik i västerås och hittade en ring som vi verkligen fastnade för och denna var i titan. Jag tar diamanter i min troligtvis 5st som det var i den jag provade i butiken men man får den ju precis så som man vill ha den.
    Den är som delad imitten så det ser ut som två ringar så då tar jag av min flrlovningsrig och har bara en jag med.
    Vet dock inte hur man lägger upp bilder så jag kan inte visa er hur den ser ut :/
    Att priset för båda ringarna blir mindre än vad bara min i guld skulle kosta gör ju inte saken sämre direkt! ;)

  • Fröken Finemang

    dagens funderingar:

    Tårta? hur gör vi? Ska mamma baka? Ska vi köpa på ica? ska vi fortsätta med den plan vi har idag?

    Svärföräldrarna: alltså på riktigt, hur opepp får man bli? Jag har inte sett dem sen oktober.  Vi bor två mil ifrån varandra. 

    Fest eller middag? Fest eller middag? Eller? Vem hjälper till i köket?

    SÅ många funderingar.  

  • baboo
    sommaren13 skrev 2013-02-02 07:44:53 följande:
    Sitter och kollar på lite olika frisyrer och det är inte lätt att hitta/veta vad man passar i....en del av mig vill ha en halvfriysr och en del av mig är inne på en heluppsättning, då jag tror att det kan bli rätt varmt med håret hängande...åååh vad svårt det är....
    Här är en änk till bilder på frisyrer som min frisör har gjort. Supersnygga:)

    www.kalufsmakarn.se/frisyrer/haruppsattningar/
  • kipso
    Aug 2013 skrev 2013-02-03 09:21:08 följande:
    Igårkväll tillfrågade vi Bestman och det ville han vara, vi frågade ävn om han ville vara Toastmaster men det ville han inte. Vad gör man nu?! Han var ju den som skulle vara helt perfekt men han kände att det var för stort ansvar.
    Ev får det bli min pappa. Eller så tänkte jag att en tjejkompis kanske kunde vara Toastmadam istället.

    Hur har ni andra.
    Är allt sånt klappat och klart?
    Vi visste direkt vem vi ville ha som toastmaster och det var även den som mannen ville ha som bestman. Vi hade tur att han vill vara både och. Vi sa även till honom att han själv fick välja en toastmadame om han ville ha stöd i rollen och då valde han sin sambo. Det kan inte bli bättre, de är som klippt och skurna för det.
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!