• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Fröken Finemang



    Här är våra inbjudningar och kuvert. 
    Inbjudningarna kommer vara lite olika, men utgår från rosa kort och "av längtan till dig"- texten..
    Känns bra att va på g, hälften av korten kvar nu att göra.
    Har även börjat vika placeringskorten,,
  • Heart80

    Idag har vi beställt inbjudningskorten från calligraphen, vi kör på mon amour rakt igenom.


    Vi besätmde oss tidigt för at tlägga pengar på att köpa alla trycksaker från tryckeri. Passade även på att beställa med sådant som vi ska sätta ihop själva, tex såpbubblor, lite askar och sånt. Det ges mängdrabatt så det blev billigast att göra det redan nu.


    Som jag skrivit förut har jag varit gift en gång tidigare och vet vilket stort jobb som ligger i att göra alla trycksaker själv. Men är man två eller flera, har tiden och tycker om det så är det säkert billigare och egentligen roligare.


     


     

  • soderpling

    Våra inbjudningar är redan ute.

    Vi hade skickat med ett svarskort i våra inbjudningar (allt är beställt från Optimal print) och de senaste dagarna har de legat små kuvert i brevlådan.
    Lite läskigt att öppna dessa och jag försöker analyser vem det är i från redan innan jag öppnat (jag hade fel båda gångerna).
    Vissa av mina närmaste vänner har också redan svarat via sms och twitter.

    Idag ska jag förbi Resia och se vad alla flyg till och från bröllopet och till  bröllopsresan kommer att kosta (det kommer bli en stor flygkaruell av detta).

    Vad har ni andra för planer för bröllopsresan?

  • Amandizzen
    Fröken Finemang skrev 2013-01-30 00:34:47 följande:



    Här är våra inbjudningar och kuvert. 
    Inbjudningarna kommer vara lite olika, men utgår från rosa kort och "av längtan till dig"- texten..
    Känns bra att va på g, hälften av korten kvar nu att göra.
    Har även börjat vika placeringskorten,,
    Super snyggt!
  • Aug 2013

    Fröken Finemang: Vilka fina kort ni gör/gjort!
    Jag kikade på massor med olika förslag men hittade inget bra material som passade så sambon fick uppgiften att beställa. Jag kom fram till att hur mycket jag än vrider och vänder, väljer völjer bort så kommer jag inte att bli nöjd endå. Så han fick uppgiften så nu är dom beställda och vi väntar på att dom ska komma i brevlådan vilken dag som helst. Det blev från Optimalprint.
    Vi vill försöka få ut dom så  fort som möjligt då jag hört flera som håller på att planera sin semester redan samt att vi har lite utländska gäster så vi vill att alla ska hinna få med oss i sin planering ;)

    Såfort sambon kommer hem från jobbet så ska vi bege oss mot Västerås för att kika på ringar. Såg ju här i ett tidigare inlägg att Albrekts Guld har rea och såg det på deras hemsida. Vi vet ju redan vad vi vill ha på ett ungefär så tänkte att vi kanske kunde "fynda" någon utav våra iallafall :D
    Jag köper en till och kommer att ha två, sambon byter ut sin och vill ha en bredare grövre slät nu har vi ganska så tunna med lite mönster.

  • pjuck

    Hej hej!

    Kul med denna tråd, så man få tips och råd..
    Jag och min blivande ska också gifta oss i augusti, den 17e!  Längtar så mycket!
    Vi skickade ut inbjudningarna förra veckan, så kul varje gång man tar ett till steg mot den stora dagen! 

  • Acire

    Vilka fantastiskt fina kort Fröken Finemang! Hur har du gjort texten, alltså har du skrivit för hand, stämplat eller gjort en datautskrift? Nästa steg för mig blir att köpa material till inbjudningskorten. Älskar att pyssla och har jobbat med grafisk design, men tror att livet med heltidsjobb och två små barn sätter stopp för alltför tidskrävande kort, så det får bli något enkelt. Fler som var på bröllopsmässan i Nacka? Jag beställde min vigselring där, men tycker annars inte det fanns så mycket att se. En tiara köpte jag förresten också.

  • 130810
    Acire: Var också där men tyckte inte att det var något vidare tyvärr. Var mest fotografer och representanter för lokaler tycker jag.

    Grattis till ringköpet Glad 
  • Fröken Finemang
    Acire skrev 2013-01-31 20:56:39 följande:
    Vilka fantastiskt fina kort Fröken Finemang! Hur har du gjort texten, alltså har du skrivit för hand, stämplat eller gjort en datautskrift? Nästa steg för mig blir att köpa material till inbjudningskorten. Älskar att pyssla och har jobbat med grafisk design, men tror att livet med heltidsjobb och två små barn sätter stopp för alltför tidskrävande kort, så det får bli något enkelt. Fler som var på bröllopsmässan i Nacka? Jag beställde min vigselring där, men tycker annars inte det fanns så mycket att se. En tiara köpte jag förresten också.
    TACK!
    jag har stämplat, vägrar skriva för hand hahahaha,enkelt och lätt ska det vara när det ska göras flertalet. 
     inuti blir det en datautskrif

    kul m ring! 
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!